|
ilkka81
|
 |
« Vastaus #105 : 24.01.10 - klo:16:53 » |
|
Taisi olla niin että kaksi niistä koukuista on vähän pohjan yläpuolella, ja se lähinnä rantaa oleva on ihan pohjan tuntumassa. Ei ole oikeen tuolta pilkiltä tullut mitään, joten ajateltiin että samapa se on laittaa muikkuja niihin syöteiksi.  laitappas koukut väliveteen... eli jos siinä noin 3m vettä niin semmonen metri pinnasta... hauki tulee pintaan syömään paremmin kuin pohjaan... (valoa enemmän)
|
Stefa hoitaa se on JÄMPTI! =)
|
|
|
|
köntsä
|
 |
« Vastaus #106 : 24.01.10 - klo:16:55 » |
|
juu, no pitääpä tuotakin koittaa. 
|
Olen järvellä kuin kotonani!
|
|
|
|
ilkka81
|
 |
« Vastaus #107 : 24.01.10 - klo:16:57 » |
|
juu, no pitääpä tuotakin koittaa.  juu koitappas..  itelläni koukut yleensä paikassa jossa 1-2m vettä. koukkut viritelly semmosen 50-70cm pinnasta...
|
|
|
|
|
|
köntsä
|
 |
« Vastaus #108 : 24.01.10 - klo:17:03 » |
|
Joo, toivotaan että tolla tavalla sitä kalaa tulee, kun ei oikeen muuten tule 
|
|
|
|
|
Jompsu
Poissa
|
 |
« Vastaus #109 : 24.01.10 - klo:19:07 » |
|
Itse olen ruukannut pitää omat koukkuni noin 15-30cm jäänreunan alapuolella. vettä koukku paikoilla on yleensä 1.5-2m harvoin matalempaa. alkavat olla siinä rajoilla että onko jo vähän liiankin pinnassa mutta parempi liian pinnassa mitä liian pohjassa  kyllä se hauki liikuskelee ennenmin pinnassa mitä valottomassa pohjassa..
|
Team Tunturi
|
|
|
|
Eris
|
 |
« Vastaus #110 : 24.01.10 - klo:21:05 » |
|
Hmm. Onnistuisiko iskukoukkukalastus niin, jos ottaa vahvan oksan, aittaa sen avannon päälle, siihen verkkonarua jossa iskukoukku ja iskari noin 10cm pohjasta? Vai pääseekö hauki liian helposti rimpuilemalla vapaaksi ilman luokkia? Miten sitten luokki viritettäisiin tollaiseen systeemiin?
|
|
|
|
|
|
ilkka81
|
 |
« Vastaus #111 : 24.01.10 - klo:21:37 » |
|
Hmm. Onnistuisiko iskukoukkukalastus niin, jos ottaa vahvan oksan, aittaa sen avannon päälle, siihen verkkonarua jossa iskukoukku ja iskari noin 10cm pohjasta? Vai pääseekö hauki liian helposti rimpuilemalla vapaaksi ilman luokkia? Miten sitten luokki viritettäisiin tollaiseen systeemiin?
kyllä se luokki on hyvä olla... isompi hauki rimpuilee aikansa ja repii poskensa tai jopa särkee koukun kun aikansa rimpuilee... luokilla kun tarpeeksi siimaa/narua niin hauki odottelee kiltisti pohjassa noutajaansa... tässä yks hyväksi havaittu setti... tohon rosteri lenkkiin tulee kalikka joka jää jään päälle... puusta voi kyllä tehdä vastaavan...
|
koukku.jpg (36.98 kilotavua, 640x480 - tarkasteltu 182 kertaa.)
|
|
|
|
|
|
|
|
Eris
|
 |
« Vastaus #112 : 24.01.10 - klo:21:41 » |
|
kyllä se luokki on hyvä olla... isompi hauki rimpuilee aikansa ja repii poskensa tai jopa särkee koukun kun aikansa rimpuilee... luokilla kun tarpeeksi siimaa/narua niin hauki odottelee kiltisti pohjassa noutajaansa...
tässä yks hyväksi havaittu setti... tohon rosteri lenkkiin tulee kalikka joka jää jään päälle... puusta voi kyllä tehdä vastaavan...
Tuo näyttää melkosen hyvältä. Noihin luokkeihin kun en ole perehtynyt niin onko niissä joku narun lukitus/vapautus systeemi että saa koukun oikialle syvyyrelle? Tai siis että se naru jää siihen luokkiin ettei lähde omia aikojaan purkautumaan?
|
|
|
|
|
|
ilkka81
|
 |
« Vastaus #113 : 25.01.10 - klo:12:04 » |
|
Tuo näyttää melkosen hyvältä. Noihin luokkeihin kun en ole perehtynyt niin onko niissä joku narun lukitus/vapautus systeemi että saa koukun oikialle syvyyrelle? Tai siis että se naru jää siihen luokkiin ettei lähde omia aikojaan purkautumaan?
noissa luokeissa sellaset hahlot jonka kautta siima/lanka kulkee... pienellä nykäyksellä luokki vapautuu ja antaa löysiä...  kyl sie sitten huomaat kun saat hyppysiis sellasen miten se toimii...
|
|
|
|
|
hannesolavi
Poissa
|
 |
« Vastaus #114 : 04.02.10 - klo:19:02 » |
|
JOS LAITAA ISKUKOUKKUUN MUIKKUA NIIN TULEEKO HAUKIA  ? VAI ONKO JOKU MUU KALA PAREMPI ISKUKOUKKUUN  KIITOS JO ETUKÄTEEN EDIT: Yhdistetty toiseen vastaavaan aiheeseen.
|
|
|
|
« Viimeksi muokattu: 04.02.10 - klo:19:05 kirjoittanut T11Mika »
|
|
|
|
|
|
japsa81
|
 |
« Vastaus #115 : 04.02.10 - klo:20:14 » |
|
Voi elämänkevät  Pikkusen kun sivuja selaa ja lukee,kokeillakkin voi  No saat sillä muikulla haukia mut särki minun mielestä parempi....Per... No niin no niin 
|
Ainahan sitä soppakalat:)?
|
|
|
|
Eris
|
 |
« Vastaus #116 : 05.02.10 - klo:00:29 » |
|
Miltäköhän tuollainen viritys (kuva 1) näyttäisi? Näin toista kertaa menossa laittamaan iskukoukkuja mereen, ensimmäisellä kerralla oli yön yli ilman luokkia ja syötti oli häipynyt ja koukku lauennut. Syötiksi aion laittaa särjen, sorvan, kiisken tai pienen ahvenen, riippuen mikä sieltä tulee kun syöttikaloja ongitaan.
Mihinkä paikkaan tuollainen kannattaisi laittaa? Kyseessä on matalahko merenlahti (syvyyttä enintään 4m), jossa on mutapohja. Lahteen virtaa kaksi salmea, joista toinen on 8m syvä ja kapea salmi, ja toinen puolestaan leveämpi ja matalampi (n. 5m) "salmi". (Kuva 2)
Tuossa lahdessa tosiaan tota kaislikkorantaa riittää, miettisin vaan mahtaakohan olla liian matalaa iskukoukulle? Entä miltä tuo niemenkärki vaikuttaa? Tuossa leveämmässä salmessa on siis nopeasti syvenevää rantaa toisella puolella ja matalampaa kaislikkorantaa toisella puolella, olisiko kumpi niistä vaihtoehdoista parempi?
|
|
|
|
|
tanu
Poissa
|
 |
« Vastaus #117 : 05.02.10 - klo:09:44 » |
|
Kyllä tuommoinen viritelmä kelpaa mainiosti itsellä samanlainen,paitsi että laitan avannon päälle reilun kasan lunta estäen näin avannon jäätymisen. Ei tuo lahti ole todellakaan liian matala itse olen kalastanut alle 2m vedestä koukuilla, itse sijoittaisin koukut noiden salmien reunoille mistä se lähtee syvenemään. Sori vähän sekavaa tekstiä mutta toivottavasti tuosta jotain selkoa saa :)Kireitä naruja ja tyhjiä luokkeja! 
|
|
|
|
|
|
ilkka81
|
 |
« Vastaus #118 : 05.02.10 - klo:11:39 » |
|
tuohon niemen kärkeen n,1,5m veteen koukku killumaan...  hyvin toimii tollanen patentti... sit tossa keskellä lahtea hauelle suotuisa paikka... ennen tota 3m penkkaa..
|
|
|
|
|
^^Temppa^^
Poissa
|
 |
« Vastaus #119 : 17.02.10 - klo:18:10 » |
|
Tänään vein pari koukkua järveen.Toisen laitoin noin 5metriä syvään paikkaan oisko metri pohjasta ylös ja toisen parin metriin siihen väliveteeen killumaan  Tummavetinen järvi ja syöttinä ahven.
|
|
|
|
|
|
|