Kalastus keskustelu

Kalastusmuodot => Vetouistelu => Aiheen aloitti: Fishu - 12.06.09 - klo:11:52



Otsikko: Avokelat vedossa?
Kirjoitti: Fishu - 12.06.09 - klo:11:52
Soveltuuko avokeloilla vetouistelu mitenkä?


Otsikko: Vs: Avokelat vedossa?
Kirjoitti: Jkkaur - 12.06.09 - klo:16:07
Itselläni ei ainakaan ole ollut mitään ongelmaa. En omista muita kuin avokeloja ja vetouistelua harrastan melko usein. :)


Otsikko: Vs: Avokelat vedossa?
Kirjoitti: Jyssi - 12.06.09 - klo:16:25
joka toinen päivä tyyliin olen uistelemassa, yleensä mukanani on 2 vapaa ja molemmissa avokela, eikä mitään probleemii :)


Otsikko: Vs: Avokelat vedossa?
Kirjoitti: Jesse - 12.06.09 - klo:19:01
Kyllä niillä vetään pystyy. Ite käytän vedossa haspelia, eikä mitään ongelmia.


Otsikko: Vs: Avokelat vedossa?
Kirjoitti: kalakala - 26.06.09 - klo:11:54
Hyvin onnistuu avokelallakin


Otsikko: Vs: Avokelat vedossa?
Kirjoitti: skfin - 26.06.09 - klo:12:26
Kylä se avokelalla paremmin onnistuu kuin umpikelalla, avokelassa matkaa voi säätää melko vapaasti. Tietysti pelkkään uistelu-tarkoitukseen kannattaa jo harkita hyrrää, ellei sitten halua heitellä.


Otsikko: Vs: Avokelat vedossa?
Kirjoitti: r3ap3r92 - 27.06.09 - klo:02:03
Kylä se avokelalla paremmin onnistuu kuin umpikelalla, avokelassa matkaa voi säätää melko vapaasti. Tietysti pelkkään uistelu-tarkoitukseen kannattaa jo harkita hyrrää, ellei sitten halua heitellä.
Hyvin se onnistuu umpikelallakin ei mitään heikkoo. En oikein tykkää käyttää avoa uistelussa, koska siihen ei saa kovin vahva/paksua siimaa. Tai saahan siihen mutta se menee sotkuun jos laittaa esim, 40 siiman. Mutta muuten onnistuu.


Otsikko: Vs: Avokelat vedossa?
Kirjoitti: sikkeri - 27.06.09 - klo:10:14
Hyvin niillä pystyy vetämään. itellä aina 3 avo kelaa pienemmille uistimelli vedossa ja sitten 4 hyrrää vähän isommille.


Otsikko: Vs: Avokelat vedossa?
Kirjoitti: ^^(juge)^^ - 29.06.09 - klo:21:14
Kyllä niillä vetään pystyy. Ite käytän vedossa haspelia, eikä mitään ongelmia.
Sama juttu mullaki :)


Otsikko: Vs: Avokelat vedossa?
Kirjoitti: Eräjani - 29.06.09 - klo:21:59
Viime kesänä vedin avokelalla syvääjälevyä ja nyt kelasta kuuluu rahinaa... Luulen että kela joutui liian koville syvääjälevyä vedettäessä.


Otsikko: Vs: Avokelat vedossa?
Kirjoitti: skfin - 03.07.09 - klo:17:14
Hyvin se onnistuu umpikelallakin ei mitään heikkoo. En oikein tykkää käyttää avoa uistelussa, koska siihen ei saa kovin vahva/paksua siimaa. Tai saahan siihen mutta se menee sotkuun jos laittaa esim, 40 siiman. Mutta muuten onnistuu.
Kokeile punossiimaa, minulla on 0.17mm punottu 18kg lujuuden omaava siima, joka on ihan riittävä.


Otsikko: Vs: Avokelat vedossa?
Kirjoitti: Mäksy - 03.07.09 - klo:23:40
kyllä minä ainakin aina kaytän avokelaa uistelussa normaaleilla vaapuilla ja lusikoilla eikä mitään ongelmia


Otsikko: Vs: Avokelat vedossa?
Kirjoitti: jertsa - 09.07.09 - klo:22:17
avokela on ihan hyvä jollet semmosia 15 kilosia tappajahaukia revi joka päivä.


Otsikko: Vs: Avokelat vedossa?
Kirjoitti: jesse12 - 12.07.09 - klo:07:29
ite käytän avokelaa ja kalaa tulee ihan samalla tavalla kuin muillakin. mun mielestä paras kuitenkin vetoon on hyrrä koska se on aika varman tuntunen kun se iso iskee.


Otsikko: Vs: Avokelat vedossa?
Kirjoitti: kalajanne - 24.07.09 - klo:09:13
Ei mullakaan mitään probleemaa oo ollu vaikka uistelen aina avokeloilla koska mulla ei oo vielä hyrrää ;)