|
Otsikko: Uistinten "tuunaus" Kirjoitti: köntsä - 02.09.11 - klo:15:04 Onkos täällä Kalasaalis.Comissa paljon vaappujen tuunaajia? Itse aloitin kyseisen kokeilun jo yhdessä kesässä huonoksi mennelle Fladen Condrad popperille. Ihan mukavaa puuhaa oli...
Tässä entisöinti ohjeet: (http://img689.imageshack.us/img689/3730/sdc12984q.jpg) (http://imageshack.us/photo/my-images/689/sdc12984q.jpg/) Tästä lähdettiin. (http://img841.imageshack.us/img841/4189/sdc129962.jpg) (http://imageshack.us/photo/my-images/841/sdc129962.jpg/) 1. Otin silmät ja koukut pois. Silmät lähtivät helposti irti terävällä mattoveitsellä. Joten kannattaa käyttää jotakin sen tapasta, sillä ne eivät olleet kiinni kuin muutamalla liimatipalla. (http://img827.imageshack.us/img827/7630/sdc13001.jpg) (http://imageshack.us/photo/my-images/827/sdc13001.jpg/) 2. Hioin maalin pois aina muvirunkoon asti. Se ei varmastikkaan ollut fiksuin idea, sillä jos olisi vain hionut pinnan mataksi, olisi seuraavalta vaiheelta vältytty... (http://img829.imageshack.us/img829/1824/sdc13021.jpg) (http://imageshack.us/photo/my-images/829/sdc13021.jpg/) 3. Laitoin muovipinnoitteen päälle. Tämä sen takia, että tulevat maali kerrokset myös pysyisivät kiinni, eivätkä hilseilisi pois. (http://img195.imageshack.us/img195/7509/sdc13134.jpg) (http://imageshack.us/photo/my-images/195/sdc13134.jpg/) 4. Pohjamaalaus. Itse käytin tuossa ensisijaisena pelkkää hiomaväriä, sillä sekin ajaa pohjamaalin aseman. (http://img155.imageshack.us/img155/9619/p1010223t.jpg) (http://imageshack.us/photo/my-images/155/p1010223t.jpg/) (http://img825.imageshack.us/img825/5183/p1010222s.jpg) (http://imageshack.us/photo/my-images/825/p1010222s.jpg/) 5. Maalaus, koukutus ja silmien paikoilleen laittaminen. Maalausjälki on mitä on, mutta tuo saa kelvata ensimmäisenä kokeiluna "suomutekniikalle". Otsikko: Vs: Uistinten "tuunaus" Kirjoitti: Barra - 02.09.11 - klo:15:57 Tätä voisi jo melkeinpä kutsua entisöinniksi, sen verran ison urakan teit. Hieno lopputulos kuitenkin.
Itse käsitän tämän tuunaus sanan siten, että se kattaa myös vieheiden erilaisen modifioinnin. Eli uintilevyjen vaihdot, painotukset jne jne jne jne. Näitä ei ole tullut tehtyä koskaan, eikä liioin noita maalailujakaan. Ainoa modifioitu viehe on hajonnut X-Rap Magnum, joka siis kellui ilman koukkuja rannalla. Uintilevy puuttui, siitä vuolin viimeisetkin jämät pois ja tein siitä jotenkin X-Rap Subwalkia muistuttavan vieheen. Tosin jäänyt aika vähälle kalastukselle, kun ei ole näitä keväisiä kutu haukia tullut jerkkivälineillä vielä koitettua. Kuvaa voisin joskus vaikka pistääkkin. Otsikko: Vs: Uistinten "tuunaus" Kirjoitti: köntsä - 03.09.11 - klo:15:56 Niin no, entisöintiä kai tuo sitten on.... :D
Päätinpä sitten tuommoisen Sepi66 antaman tasurinkin entisöidä, kun oli perälevy hajalla ja muutenkin paljon pintakolhuja. (http://img7.imageshack.us/img7/3514/tasuri112.jpg) (http://imageshack.us/photo/my-images/7/tasuri112.jpg/) Eli tuosta lähdettiin. (http://img29.imageshack.us/img29/3603/tasuri142.jpg) (http://imageshack.us/photo/my-images/29/tasuri142.jpg/) Silmien irrotuksen, liuotinkylvyn ja pohjamaalin jälkeen näyttikin sitten jo tältä. (http://img20.imageshack.us/img20/3141/tasuri16.jpg) (http://imageshack.us/photo/my-images/20/tasuri16.jpg/) (http://img69.imageshack.us/img69/3562/tasuri17.jpg) (http://imageshack.us/photo/my-images/69/tasuri17.jpg/) Ja valmiinä on tämän näköinen. Enään perälevyä vailla. Otsikko: Vs: Uistinten "tuunaus" Kirjoitti: köntsä - 04.09.11 - klo:18:06 Eipä näytä pahemmin porukka tätä entisöintiä harrastavan. :) No minäpä jatkan...
(http://img824.imageshack.us/img824/6927/tasuri21.jpg) (http://imageshack.us/photo/my-images/824/tasuri21.jpg/) Taas lähti yhdeltä Sepin tasurilta naamari vaihtoon. (http://img155.imageshack.us/img155/5615/tasuri222.jpg) (http://imageshack.us/photo/my-images/155/tasuri222.jpg/) Tasuri mattapintaiseksi... ...Ja hiomaväriin (http://img97.imageshack.us/img97/5460/tasuri27.jpg) (http://imageshack.us/photo/my-images/97/tasuri27.jpg/) Sitten vaan maalaamaan niinkuin haluaa. Lakkaus, silmät ja koukku paikoilleen, kunnes tasuri onkin jo tositoimiin valmis. Otsikko: Vs: Uistinten "tuunaus" Kirjoitti: NonProkalastaja - 14.09.11 - klo:16:50 No en nyt puhuisi tuunauksesta, mutta tuossa olisi uusiksi maalattua, sekä yksi aloiteltu vaappuaihio: http://www.kalasaalis.com/kuva/8112/ (http://www.kalasaalis.com/kuva/8112/)
Otsikko: Vs: Uistinten "tuunaus" Kirjoitti: Barra - 26.04.12 - klo:17:59 http://www.kalasaalis.com/kuva/10033/
Tuossa on se mitä tuli tulokseksi kun päätin koittaa tehdä morrista perhon. Tai liitsin. Tai jonkun. Kuvan kommentteissa vähän selitystä mitä siinä on haettu, miksi ja miten. Otsikko: Vs: Uistinten "tuunaus" Kirjoitti: Liusi - 27.04.12 - klo:01:19 Jotain karvaa ja lisäväriä voisin lisätä vanhoihin vaappuihin :P
Otsikko: Vs: Uistinten "tuunaus" Kirjoitti: Tricky - 27.04.12 - klo:07:37 Tossa nyt piesty nilsu jonka panin uusiksi väriin että kestää.
Otsikko: Vs: Uistinten "tuunaus" Kirjoitti: Tricky - 27.04.12 - klo:07:41 ja uusissa vaatteissa
Otsikko: Vs: Uistinten "tuunaus" Kirjoitti: Liusi - 27.04.12 - klo:09:04 Onko verkkokuvio kalastajaa varten vai ootko huomannu jotain vaikutusta syöntiin? :D
Otsikko: Vs: Uistinten "tuunaus" Kirjoitti: Tricky - 27.04.12 - klo:09:18 Verkkokuviota en varmaan muuten olis pannutkaan mutta tulee tuo kultanen hologrammi niistä kohdista läpi ja kimaltelee, tekee siitä ehkä vähän houkuttelevamman aurinkoisella.
Toki kun ei muuta kun spray kannu ole vieläkään millä maalailla ei muutenkaan kovin siistiä saa aikaan niin toi tuo vähän siihen viimeistellymmän näköä. Ja koskaan ei tule liikaa harjoitustakaan tai uuden testailua. En aiemin hileen päälle ollut koittanut onnistuuko verkolla miten kun pinta ei ole kovin tasanen ellei ihan umpeen lakkaa. Tuntu siihen saavan jotain kuviota jopa kannulla joten kynällä menis vihellellen kun sumun määrä on paljon hallittavammissa. Kuitenkin omassa pakissa / siimassa kun on kyseinen peli niin enemänkin kalalle kun omaa silmää miellyttämään. Otsikko: Vs: Uistinten "tuunaus" Kirjoitti: miska k - 17.02.13 - klo:20:14 Laitoin tämän kalutun minnarin uusiin vaatteisiin.
Otsikko: Vs: Uistinten "tuunaus" Kirjoitti: KABANOSSI - 30.03.13 - klo:21:35 Tuli kunnostettua kaksi vuotta sitten joelta löytynyt (papukaija) Spearhead.
- Lappu puukolla irti. - Koko vaappu n.30min asetoniin uimaan. - Annoin kuivata hyvin, kun balsa näytti vettyneeltä ja huonokuntoiselta. - Joitain pahimpia kohtia raaputin pois ja paikkasin. - Propionaattia pohjalle - Maalia - Cabia - Uusi lappu Eipä tuosta nyt mikään kovin kummoinen tullut, mutta ompahan aiempaa paremmassa kunnossa. (http://img820.imageshack.us/img820/5962/img0725bqc.jpg) (http://imageshack.us/photo/my-images/820/img0725bqc.jpg/) (http://img803.imageshack.us/img803/9999/img0722aa.jpg) (http://imageshack.us/photo/my-images/803/img0722aa.jpg/) Otsikko: Vs: Uistinten "tuunaus" Kirjoitti: Suurkalastaja - 31.03.13 - klo:19:15 Hyvännäköinen tuosta Spearhedistä tuli! Huonommalta se näytti silloin sähkölinjalla roikkuessaan. ;D
Otsikko: Vs: Uistinten "tuunaus" Kirjoitti: nuusk1s - 31.03.13 - klo:19:26 Komean näköinen kalikka tuo spearhead, tuli mieleen tätä katsellessa että mulla ei varmaan ole yhtään puu-uistinta enään pakissa.. :)
Otsikko: Vs: Uistinten "tuunaus": UusioÄssä Kirjoitti: Satunnaiskalastaja - 07.01.14 - klo:19:04 Vaapunmaalauksen ohessa väritetty ennestään likimain lyijypintaiseksi kulunut vanha Ässä uudessa iskussa.
Otsikko: Vs: Uistinten "tuunaus" Kirjoitti: Koukkuk - 19.01.14 - klo:01:54 Komean näköinen kalikka tuo spearhead, tuli mieleen tätä katsellessa että mulla ei varmaan ole yhtään puu-uistinta enään pakissa.. :) Samaa mietin juuri pari päivää sitten :o Vaapunmaalauksen ohessa väritetty Hieno silti tuli :)Otsikko: Vs: Uistinten "tuunaus" Kirjoitti: Satunnaiskalastaja - 04.03.14 - klo:19:29 Tässä yhdistyvät Nils Masterin voittamaton runko ja tumman veden hauen tappoväritys.
Ennen (http://www.kalasaalis.com/kalastusfoorumi/dlattach.html;topic=7040.0;attach=15187;image) Nyt (http://www.kalasaalis.com/images/kuvat/bimages/8194_1393953988_1.jpg) Otsikko: Vs: Uistinten "tuunaus" Kirjoitti: pacos - 05.03.14 - klo:07:23 Tässä yhdistyvät Nils Masterin voittamaton runko ja tumman veden hauen tappoväritys. Ennen (http://www.kalasaalis.com/kalastusfoorumi/dlattach.html;topic=7040.0;attach=15187;image) Nyt (http://www.kalasaalis.com/images/kuvat/bimages/8194_1393953988_1.jpg) Miska K:ltako sä ton vaapun ostit? Järkyttävän upea väri tuon uuden maalauksen jälkeen! Keksimpä juuri, että jonkun vahvauintisen vaapun peräkoukkuun sitoo suikaleen kanizonkeria, voipa tulla aika käärmemäinen uinti... :) Otsikko: Vs: Uistinten "tuunaus" Kirjoitti: Satunnaiskalastaja - 06.03.14 - klo:14:00 Miska K:ltako sä ton vaapun ostit? ... Miska K:lta tuolta. (http://www.kalasaalis.com/kalastusfoorumi/myydaeaen/myydaeaen_pilkkahintaan-t7040.0.html;msg107829#msg107829) Myynti-ilmoituksen nähtyäni sieluun sattui ja järkytyksestä toivuttuani totesin että alkuperäisellä hirviöllä ei senhetkisessä kuosissaan ole olemassaolon oikeutta. Otsikko: Vs: Uistinten "tuunaus" Kirjoitti: pellehermanni - 19.07.14 - klo:18:19 Rannalta löydetty "räminäkuula" vaappu sai uuden pinnan kili koli maaleilla tänään hetken mielijohteesta. Kuvassa ei näy värit oikein... Kokeilen selittää: kirkkaan punasella heitin koko vaapun, vatsa jäi punaiseksi, kylkiin kultasumua, ja selkä mustalla josta (vahingossa) täpliä ylhäällä kyljissä. Mutta ainakin omaa silmää miellyttää, ottaen huomioon että toinen kerta kun maalailen. Xboxin kuoret muutama vuosi sitten "räkäsin". Tarkoitus olisi alkaa vaappuja väsäämään ja maalaamaan jossakin välissä kunnolla...Ruisku ja kompura menee kyll ostoon ennen sitä. Sen verta leikkimistä noilla spray-purkeilla ;)
|