|
Otsikko: Syys-uistelua merellä Kirjoitti: KeiZZi - 14.10.11 - klo:14:37 Elikkä kysyisin tällaista että syökö kala näin syksyllä ja millaista vaappua/uistinta kannattaa perässä vetää ja millä syvyydellä?
Luin että kuhaa ei enää näin syyskaudella taida saada mutta miten hauki? Viikonloppuna olisi tarkoitus lähteä vetelemään joten kaikki vinkit ovat enemmän kuin tervetulleita :) Otsikko: Vs: Syys-uistelua merellä Kirjoitti: lahna95 - 14.10.11 - klo:16:05 Elikkä kysyisin tällaista että syökö kala näin syksyllä ja millaista vaappua/uistinta kannattaa perässä vetää ja millä syvyydellä? Kyllä kyllä kyllä...! Syö ja parhaimmillaan tankkaa talvea varten. Hauki on kovalla syönnillä usein syksyllä, mutta tänä syksynä on ollut hiljaista haukirintamalla. Katsotaan sitten, kun ensilumet tulevat. Se on usein ottavaa aikaa.Luin että kuhaa ei enää näin syyskaudella taida saada mutta miten hauki? Viikonloppuna olisi tarkoitus lähteä vetelemään joten kaikki vinkit ovat enemmän kuin tervetulleita :) Kuha voi olla enää vaikea löytää, mutta ei sitä ole Raamattuun kirjoitettu, etteikö kuhaakin tulisi. Kalaa kannattaa kokeilla etsiä syvänteen reunoilta, mutta ei välttämättä pohjasta. Välivesi voi osoittautua luultua kalaisammaksi. Ahventa on tullut läpi syksyn, kun taas hauki on ollut kateissa. Luultavasti ovat vetäytyneet lahna/särkiparvien perässä minnelie. Vaappuja kannattaa vetää, ja isompia kuin kesällä. Kylmässä vedessä ovat kalatkin kankeita, joten ne suosivat yhtä suurta suupalaa enemmän, kuin montaa pientä. Uintiliike saa olla rauhallista ja vetovauhti suht. hiljainen. Harmaat ja punertavat vaaput ovat olleet hyviä syyshauelle. :) |