Itellä on pari Rosellia käytössä lähinnä retkeilytouhuissa ja hyviä puukkoja ovat, mutta elinikäisen kumppanin saa myös halvemmalla

Riippuen näkökulmasta, kannattaa funtsailla haluaako työkalun millä em. toimenpiteet (vuoleminen ja suolistaminen) onnistuu vai lohikäärmeen pyllykässä Seppä-Ilmarisen takomalla terällä ja luupuutuohinahkapahka-kahvalla varustetun shamaanihelistimen. Jokaisella on omat mieltymykset noiden suhteen, joten kannattaa kattella kuvia ja tuumailla mille "linjalle" lähtee

Kaikki terät saa käypäiseen kuntoon teroitettua, mutta osassa se onnistuu helpommin.
Merkillä ei omasta mielestä niin suurta merkitystä ole käytön kannalta, vaikka tietyn merkin liputtajia löytyy joka lähtöön (mikä ei ole suinkaan huono asia). Isoilta pajoilta tulee tunteetonta levystä teroitettua tusinatavaraa, mutta so what, jos tarkoitus on saada lastu irti klapista tai kalalta vatsa auki

Eli seurailee sydäntä, niin ei mee hermot ku lueskelee juttuja puolesta ja vastaan.