Sivuja: [1]   Siirry alas

***
Poissa

Profiili
« : 08.06.12 - klo:23:06 »

Terveppä terve. nyt kuulette pienen selosteen Padonkeisarien kuluneesta viikosta. launtain aloitimme valmistumisen tuleviin kala koetuksiin, rentoumalla oikein kanttuvei. Sunnuntaina päivän levättyämme päättimme suunnata kymijoelle padon yläpuolelle illaksi, saaliiksi koitui keslkenkasvuinen kuusi kiloinen hauen rääpäle ja muutama rääpääleempää haukea. Hauen syötyämme suuntasimme kohti susikoskea, susikoskelle saavuttuamme kello löi 03:55 jo kellon lyötyä klo 04:12 oli haavissa 3 kalaa haavissa mutta hauki on aina hauki! Hauet saatuamme siirryime kohti siikakoskea joka sijaitsee kotkassa. Siellä valitsimme hyvältä näyttävät paikat ja rupesimme heittelemään, jonka seurauksena jokaiselle tarrasi lähes samantien pieni taimen. Tämä sama toistui pitkin aamuyötä ja yksikään kala ei ollut ylös nostettavan kokoinen, vaikka kokainais määrä lähenteli 70kpl, jossa oli seassa pari kappaletta melkein 50cm yksilöä, mutta laitettiin takaisiin kasvamaan.   Pieniin taimeniin kyllästyttyämme siirryimme kohti merta, koskas yksi tiimin jäsen on siellä ollut erittäin paljon.  Menimme lähelle voimalaitosta, josta kuulimme kuhan ja ahvenen tulevan, oli yksi hauki kiinni ja sekin prkl karkasi! Sieltä kotiuduttuamme ja sillmäystäkään nukkuamatta jatkoimme hyvää reissua siten, että lähdimme padon alapuolelle uistelemaan pitkin rantoja, josta seurauksena oli pari pientä haukea ja yksi ahven.. Tämän jälkeen jotkut menivät jo nukkumaan, mutta osa jaksoi vielä iltaan asti valvoa ja mennä heittelään samoille paikoille kuin aiemmin mistä isompi hauki tuli, kaksi pientä haukea nousi ennen puolta yötä, jolloin oli aika mennä vihdoin nukkumaan.  Seuraavana päivänä suuntasimme kohti vanhaa tuttua paikkaa kymiojoella lähellä kotia, siellä oltuamme ja hiukan känniporukalle huudeltuamme ja kalaa saamatta menimme kahvien kautta ahvionkoskelle joka osoittautui meidän mielestä aivan kusiseksi, vieläkin harmittaa että tuntematon paikka vei meiltä monta uistinta! Menimme kotimatkalla pyörähtämään viellä susikoskella, josta saaliksi tuli vain yksi hauki, jonka jälkeen menimme onnellisina kotiin nukkumaan. Seuraavana iltana jatkoimme heittelyä yläkymellä, ja mitään saatuamme päätimme lähteä uistelemaan, uisteltuamme hetken saimme yhden hauen ylös ja jatkoimme hetken, mutta mitään ei tullut enempää ja lähdimme kotiin. Torstai iltana suuntasimme kohti anjalan vesivoimalaitosta, ja otto sai ensimmäisellä heitolla  hauen (nostosta on video, joka lisätään myöhemmin) ja tämän jälkeen ylös ei saatu kun yksi pieni ahven. Taimenia pomppi kyllä edessä, mutta ei käynyt kiini! Kotiin mentyämme ja nukuttuamme päätimme pyhittää perjantain ihan rentoutumiselle ja seuraavien reissujen suunnittelemiseen!! PADONKEISARIT kiittää ja kuittaa..
Pupis
Poissa

Profiili
« Vastaus #1 : 25.07.13 - klo:21:46 »

Mitenkäs on tämän kesän laita?