Sivuja: 1 2 3 4 5 [6] 7 8 9 10 11   Siirry alas   
  Tulostusversio  

Aloittelijan kysymyksiä pilkkimisestä.

(Luettu 66904 kertaa)
Zinkki
**

0
Poissa



Profiili
« Vastaus #75 : 02.01.10 - klo:15:40 »

Ei. Voihan se hauki morriinkin napata mutta tuskinpa kukaan mitään peruketta siinä käyttää. Itse en ainakaan käyttäisi missään tapauksessa. Tunnokkuushan siinä katoaa.

Jos tosissaan koittaa haukea morrilla (suosittelisin itse muunlaisia pilkkejä) niin ehkä sitten jotain ohutta kuitusiimaa tai perukemateriaalia.
uistelu
**

0
Poissa



Profiili
« Vastaus #76 : 02.01.10 - klo:15:58 »

Ei. Voihan se hauki morriinkin napata mutta tuskinpa kukaan mitään peruketta siinä käyttää. Itse en ainakaan käyttäisi missään tapauksessa. Tunnokkuushan siinä katoaa.

Jos tosissaan koittaa haukea morrilla (suosittelisin itse muunlaisia pilkkejä) niin ehkä sitten jotain ohutta kuitusiimaa tai perukemateriaalia.
kiitos tiedosta! Virnistää

Minkä takia kalastajat laskevat verkkojaan?

- Tietysti jotta tietäisivät, montako niitä on
kalastaja95:D
Vieras
« Vastaus #77 : 02.01.10 - klo:18:57 »

tarviiko morrin ja siiman välissä peruketta? Järkyttynyt Järkyttynyt Järkyttynyt Järkyttynyt Huh Huh Huh
EIHÄN SE MORRI EES UI KUNNOLLA JOS SIINÄ ON PERUKE!!! Virnistää
vai ootko menny kokeilee?? Pyörittää silmiään
uistelu
**

0
Poissa



Profiili
« Vastaus #78 : 02.01.10 - klo:20:09 »

EIHÄN SE MORRI EES UI KUNNOLLA JOS SIINÄ ON PERUKE!!! Virnistää
vai ootko menny kokeilee?? Pyörittää silmiään
en kunhan kysyin
T11Mika
Vähälahjaiset
*

0
Poissa



Profiili
« Vastaus #79 : 02.01.10 - klo:20:41 »

Yhdistelin hiukan aiheita taas. Oli muutama varsin hyvin aloittelijan kysymyksiin sopivaa aihetta.

Mika
Trust me - I know what I'm doing
uistelu
**

0
Poissa



Profiili
« Vastaus #80 : 02.01.10 - klo:21:01 »

tää on ihan tyhmä kysymys teille mutta miten se pilkki kiinnitetään? joku peruke???
sidot siiman siihen renkaa seen joka on kuvassa muista kala solmu tai kala vie kuvasi Iskee silmää
 Iskee silmää Hymyilee leveästi
topsteri
**

0
Poissa



Profiili
« Vastaus #81 : 03.01.10 - klo:11:17 »

Tapsin pituus riippuu paljolti syönnistäkin, huonolle syönnille vähän pitempi, kun taas hyvällä syönnillä voi olla vähän lyhyempikin. 5-10 senttiä on omat tapsit olleet.
Tapsihommiin kannattaa ehdottomasti ostaa kerralla vähän laadukkaampaa siimaa.
Joniolavi
***

0
Poissa



Profiili WWW
« Vastaus #82 : 03.01.10 - klo:13:55 »

minkäs vahvusta siimaa väki käyttää morreissa ja tapseissa...
itsellä vahvuus vielä vähän hakusessa että mikä mahtais kilomäärältään olla se paras vaihtoehto kun sitä tapsia rupee tekemään ja mikä pysty pilkinnässä olis paras siima vahvuus jotta uinti olis ns parhaimmillaan..
topsteri
**

0
Poissa



Profiili
« Vastaus #83 : 03.01.10 - klo:14:05 »

minkäs vahvusta siimaa väki käyttää morreissa ja tapseissa...
itsellä vahvuus vielä vähän hakusessa että mikä mahtais kilomäärältään olla se paras vaihtoehto kun sitä tapsia rupee tekemään ja mikä pysty pilkinnässä olis paras siima vahvuus jotta uinti olis ns parhaimmillaan..

Siiman paksuus ei aina kerro sitä, onko se kestävää.
Itse käytän 0.14mm ja 0.16mm. Joskus pienelle kalalle 0.12mm.
Oma 0.16mm siima kestää vetoa 7.5kg, joka on hyvä.
Kannattaa kerralla ostaa sitä vähän parempaa siimaa, niin ei tarvitse käyttää paksua.
fisustaja92
*****

0
Poissa



Profiili WWW
« Vastaus #84 : 03.01.10 - klo:14:29 »

EIHÄN SE MORRI EES UI KUNNOLLA JOS SIINÄ ON PERUKE!!! Virnistää
vai ootko menny kokeilee?? Pyörittää silmiään

Harvemminhan hauki (ainekaan mulla) niin ottaa pientä viehettä kunnolla kiduksiin... JA tuntumahan siinä katoaa Hymyilee en ees heittokalastuksessa peruketta käytä, pelkkää lukkoleikaria... Punottu siima kannattaa laittaa, se kestää ihan hyvin pienet osumat hampaisiin..

Laitoksesta karannut rantahörhö.
kalastaja95:D
Vieras
« Vastaus #85 : 03.01.10 - klo:15:34 »

Harvemminhan hauki (ainekaan mulla) niin ottaa pientä viehettä kunnolla kiduksiin... JA tuntumahan siinä katoaa Hymyilee en ees heittokalastuksessa peruketta käytä, pelkkää lukkoleikaria... Punottu siima kannattaa laittaa, se kestää ihan hyvin pienet osumat hampaisiin..

mutta kunhan muistaa katkaista siitä kohtaa siiman mistä hauki on purru ja sitoo uudestaa lukko leikarin ettei mee siima poikki Iskee silmää ehkä tää pomppas vähä heittokalastuksen puolel Hymyilee leveästi
Puntari
*

0
Poissa



Profiili
« Vastaus #86 : 08.01.10 - klo:16:44 »

Elikkä millon ootte yleensä pilkkiny?? Keväällä mutta onko kokemuksia alkutalven pilkinnästä ja onko tuloksia?
kalastaja95:D
Vieras
« Vastaus #87 : 08.01.10 - klo:20:31 »

no en oo ku ei tuu ikinä kestävii jäitä.. ekanki kerran pääsin pilkille vasta jouukuun 27 päivä ku oli sillo vat kestävät jäät... mutta kirjatiedon mukaan tulee morrin kaa joka on aika värikäs
keskitalvella oon pilkkiny ja kevättalvena ja hyvin on tullu Hymyilee leveästi
tää kysymys olis voinu siirtää hyvin tonne aloittelija kysymyksiä pilkinnästä... Epävarma
Korkki88
**

0
Poissa



Profiili
« Vastaus #88 : 10.01.10 - klo:15:25 »

Miten sidotte mosarin siimaan kiinni? Tottakai siitä reiästä läpi ja sit solmulla takakoukkuun? Ilmeisesti ihan siihen koukun juureen? Ja millaisella solmulla sidotte sen siihen koukkuun?

Se suurin pääsi karkuun, taas...
kalastaja95:D
Vieras
« Vastaus #89 : 10.01.10 - klo:16:42 »

mä olen ihan vetosolmuu käyttäny siinä kyllä se on kestäny minun kalani Hymyilee leveästi ja virvelilläkin käytän tätä solmua ja mato-onkeen, mutta matoongessa tämä ei ole välttämättä kaikista paras.. Hymyilee
Sivuja: 1 2 3 4 5 [6] 7 8 9 10 11   Siirry ylös  
  Tulostusversio  
 
Siirry:  

Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2011, Simple Machines