Kalastus - LordsOfFishing uudestaan pikaisilla 07.05.2014

LordsOfFishing uudestaan pikaisilla

Sunnuntaina, muutamaa päivää aiemmin oli Reka, luba, ja jurgeni käymässä porvoon vesillä juhiksen kanssa..
Kuulemma alun hiljaisuuden jälkeen tuli syöntipiikki ja jokainen sai pari kolme haukea kahden kolmen kilon tuntumaan ja juhis kuulemma sai reilun 8 kiloisen..Näistä on kuvia tiimimme facebooksivuilla, https://www.facebook.com/LordsOfFishing?ref=hl , jos kiinnostus heräsi..

Olimme sopineet keskiviikko illalle taas pikareissun, luban ja Rekan ollen töissä päivällä, lomalaiset Zeizei ja allekirjoittanut ei voinut muuta kuin odotella työn "raskaan" raatajia..Lähdimme tien päälle yhden jälkeen Zeizein kanssa, ja kävimme syömässä kaikessa rauhassa ja kaupastakin haimme hieman makkaraa iltapalaksi. Saavuimme mökille puolen neljän jälkeen,ja vartin päästä pihaan kurvasi luba, ja kymmenen minuuttia myöhemmin Reka.Kamat niskaan ja veneelle mars!
Vedettiin ihan täysii mestoille, tosin eri paikkaan kuin jätkät sunnuntaina, ja tunnin heittelyn jälkeen ei näkynyt vilaustakaan kaloista..jatkoimme eteenpäin ,suuntana matalammat vedet, ja kun lähestyessämme mestoja, Zeizei nappasikin kauden aloitus haukensa,joka oli ainakin 700g..
Hetken viskelyn jälkeen Zeizei nappasin toisen samanlaisen.
No edistystä tuokin, kun edellisen kerran oli nollareissu.
Aikamme heiteltyämme aloimme tulla siihen tulokseen ettei siellä vielä ollut ketään kotosalla, ja melkein jo lähdimme jatkamaan matkaa, mutta luban heitettyä jerkkinsä kaislikon rajaan ja hetken kelauksen jälkeen, joku iski jerkkiin kiinni ja aiheutti isohkot pyörteeet.. Mutta voivoi..jerkki ei maistunut hyvältä ja kala sylkäisi sen saman tien irti. Olin juuri kelaamassa Suspiani (taas Suspit käytössä)ylös, ja viskasin sen luban tärppipaikasta 3-5m oikealle puolelle.. Tein pari kelaus liikettä ja pysäytin pariksi sekunniksi, kun yllättäen siima kiristyi vääntäen uuden vapani mutkalle, jarrun huutaessa iloisasti hoosiannaa... Vapa pysyi mutkalla ja räikkä huusi, kalan pysyessä kiltisti pinnan alla näkymättömissä..Onneksi seisoin veneen keulassa kun siima pyöri molemmin puolin venettä ja vavan taipuessa 90 asteen kulmaan..Kun kala lopulta näyttäytyi ensimmäisen kerran ,oli siiman päässä melko pulleassa kunnossa oleva hauki mamma, ja 30 sentin leikarista näkyi vain 10 cm..Tässä vaiheessa nousi tietenki huoli siitä että saadaanko tuo kaunis luontokappale palautettua takaisin luontoon jatkamaan sukuaan..Onneksi hauki kuitenkin luovutti melko pian, ja säästi voimiaan ja luba sai napattua sen haaviin kerrasta.Tästä alkoikin sitte operaatio hampilääkäri,ja luban ja Rekan ammattimaisilla otteilla saatiin suspi hauen suusta ilman mitään vahinkoja..Nopea punnitus toi vaakaan 7.9 kilon lukemat (vähennettynä punnituspussin paino,8.7 pussin kanssa) ,ja pikaisten posekuvien jälkeen olikin aika laskea mamma takaisin veteen..videoiden mukaan arvioitu aika oli 3-4 minuuttia kun kala oli taas vedessä.
Mutta ne fiilikset! Kyseinen Mamma oli henkilökohtainen ennätykseni, ja tätä juttua kirjoittaessani olen vieläkin fiiliksissä..Edellinen ennätys parani 300grammalla, mutta siitä on aikaa tasan 4 vuotta, ja viimevuosina saaliini ovat olleet hieman laihanpuoleisia,verrattaen tiimikavereihin..Joten henkilökohtainen ennätys, varsinkin 10-vuotis juhlavuotena ,näinkin alkuvaiheessa kautta, oli todella tärkeä ja mieltä ylentävä kokemus minulle!!(muuta en toivonutkaan kauden alkaessa)
Sanat eivät riitä kuvailemaan sitä onnellisuuden tunnetta jonka eilen illalla koin..Asian voimakkuuta lisää myös se, kun on kannustavat ja auttavat, erittäin hyvät ystävät mukana jakamassa tuon tunteen..Kiitos teille kaverit!
Toki lubaa jäi hieman harmittamaan se että kyseinen hauki pääsi häneltä karkuun, mutta osasi hän iloita myös toisen puolesta..Ja niin sen pitää ollakin, pitää kyetä iloitsemaan myös toisten saamista saaliista.
Kuten arvata saattaa ,loppuilta kuluikin samaa aluetta koluten,jos siellä olisi ollut lisää mammoja ,mutta ei..ei edes tärppiä tullut,lukuun ottamatta zeizein saamaa lahnaa(noin 600-700g),joka oli suupielestä kiinni..
Oli lopulta aika luovuttaa, Oranssin auringonlaskun saattelemana,ja suunnata mökille, ja laittaa sauna lämpeämään ja grillata parit makkarat,ja vielä fiilistellä kohokohtia..
Saunan jälkeen lähdimme Zeizein kanssa kotia kohti ja pääsimme omiin sänkyihimme puolen yön aikoihin..Arvatkaa vaan kuka ei juuri saanut nukutuksi koko yönä, ja miksi .. ;)

Seuraavaa kertaa odotellessa, ei voi muuta kuin kiittää teitä jätkät!!!
Olette mahtavia tyyppejä!

Kiitos!

-Crisu, alias Rane

Luettu 154 kertaa

Reissussa mukana

Cristian, zeizei, luba, Rek4

Piilota kommentit

Kommentit

Kirjaudu sisään tai rekisteröidy lisätäksesi kommentin.
08.05.2014Rek4Jeeeeeeeesssss Raimoooo, onnea vielä upeesta kalasta ja jälleen kerran mukavasti oot kirjotellu :)