Kalastus - Linnanvirran kalareissu 10.09.2013

Linnanvirran kalareissu

Päätettii lähtä iskän kaa kalalle Kajaanin linnan virralle, koska oli viimenen päivä ennen taimenenkuturauhoitusta.
Sinne oli tuotu isoja taimenia edellis päivänä. Mentiin siihe rantaan ja mä päätin mennä heti ensin erään sillan alle josta kaveri oli saanu edellis päivänä 2 kilon taimenen. Iskä käveli suoraa tietä laiturille ja laittoi vieheeksi punaisen lottolipan. Minä otin itse perho vavan putkesta ja solmin siiman päähän itse kehittelemän perhom nimeltä Massun matukka. Perhostelin siinä rauhassa ja sain yhen ahvenen. Sitten katsoin laiturille päin ja huomasin, että iskällä on vapa kaarella ja taimen pärski pinnassa. Kelasin perhon vedestä ja laskin sen maahan. Otin haavin kainaloon ja lähen juoksemaan laiturille.

Kun saavuin laiturille laskeennuin makaamaan laiturille, koska vesi oli matalalla. Näin vain punaisen lipan joka meni vedessä. Koukkasin kalaa takaa päin ja nostin se laiturille. Kala oli taimen. Iskän ja minun ensimmäiset sanat oli että "oho"huh huh"onpa iso" kala oli aivan musta kun neekeri ja sillä oli pituutta peräti 58 cm ja painoa 2320g
Verstimme kalan otimme paljon kuvia. Sitten jatkoimme kalastusta, tai iskä jatko ja minä lähin hakemaan perhovapaa ja uistinvehkeitä laiturille.
Minäkin rupesin kalastamaan, muttaen saanut. Sitten kajaanin perhokerhon jäsen Mikkosen Jorma, joka ei koskaan saa mitään xd. Huomasin kun linnasaaren vieressä hyppääsi kala. Sanoi että lähen hakemaan tuon tuolta. Tällä kertaa otin mukaan vain uistinvavan ja haavin, puukon tietysti.

Kävelin sillan yli ja menin hiljaa rantaan. Laitoin lotto/ luotto lipan siiman päähän ja heitin. Saman tien tärähti. Se oli iso taimen, kelasin kalaa hitaasti rantaa kohti. Näin että se on iso ja hyvin kiinni.
Otin haavin käteen ja vedin kalan sopivaan kohtaan mistä sen voisi nostaa ylös ette siimat menis poikki kivien reunaan. Sain kalan ylös ja näin heti että se on enkka ihan reilsti. Irrotin ja tainutin kalan. Heitin saman tien uudestaan ja heti tarras uudestaan, mutta se irtos. Tuumasin että tais olla isompi. Soitin iskälle, että sain kalan ja että se on isompi ku sulla:D. Iskä sano että tulla sinne. Otin kalan käteen ja lähin kävelee laiturille.

Menin sinne ja laitoin kalan mittanauhan viereen. Se oli 62cm ja puntari näytti 2620g
Sanoin tai huusin että JES!!!!!!!
Laitoimme kalat pussiin ja lähimme kotia kohti perkkaamaan kaloja.

Luettu 331 kertaa

Reissussa mukana

Piilota kommentit

Kommentit

Kirjaudu sisään tai rekisteröidy lisätäksesi kommentin.