Kalastus - oulujärven floppi 17-20.06.2013

oulujärven floppi

saavuimme ouluujärven mökille joskus 16,30-17,00 aikoihin. heti oli hinku kalaan sillä lähes tyyntä pilvinen ja lämmin kesäilta. no katsottiin parhaaksi syyä ensin. n.18.00 piti lähtä kalaan mutta ulkona oli kauhea tuuli. pitihän sitä kuitenkin lähtä rantoja koluamaan,mutta eihän siitä mitään tullut. poukama jonne menimme oli VAIN alta 1m syyvä. koko iso poukama. oli toki joitain syvempiä kohtia vaan keskimäärin sen alta 1m. yamahan 3hp moottorilla siinä vejettiin uistinta perässä ja yht äkkiä kuului pamahus. MOOTTORI OTTI POHJASTA KIINI!!!!!!
ei onneksi hajonnut mitään. muuta irti ei päästy. ja tuulikin painoi kovasti päin rantaa jolla oli lehmiä. lehmien aitaus jatkui n.1-2m veteen. ja kun lopulta päästiin irti niin piti vilä kokeilla päästä takaisin mökki rantaan. pääsimme takaisin mökille josku 22.00 aikoihin. ja uistimet oli ollut vedssä sununnilleen 10min.
seuraavana päivänä harmitti kun ei ollu kahluuhousuja matkassa. olis voinu kiertää sen poukaman kahlaamalla, mutta kun ei niin ei. päätimme mennä manamansaloon jollekkin istarilammelle. päädyimme särkkiselle. perillä hoksattiin että mukana vain isoja yli 12cm vaappuja ja raskaita lusikoita. vene vuokrattiin 3 tunniksi. ei mitään, mutta ei ollut ketkään muutkaan saaneet mitään. paitsi yhet.
Olivat saaneet erälehen mukana tulleella pienellä hopeisella lusikalla k-lohen. Oli kuulemma iso vaan eivät painoa tienneet. Meillä oli vene niin pyysivät meitä pelastammaan ottivieheensä. Terveisä vaan jos tunnistatte ittenne! Kun lähettin pois sieltä manamansalosta niin myöhästyttiin vielä lossissta. Sillä välin oli mahtava ilima. Aurinkoista melko tyyntä. Mutta kun pääsimme mökille alkoi yllätys yllätys tuula eii pahasti mutta kuiteski. Mentiin veneellä läheiseen saareen,kun ei viittiny kauemmaksi lähtä kun tahto tulla välillä koviaki tuulen puuskia ja meillä oli kiikerä vene. Saaressa oli taimenen pää ja ison hauen jäännökset. Tyhmästi joku jättäny ison hauen mätäneen rannalle. Saaren toisella puolella oli sitten jumalattoman pitkiä verkkoja ja verkon poijujen päässä lokkeja. Taastahtoi tuuli yltyä nii lähettiin äkkiä pois. Henkan kanssa päätettiin lähtä neljältä aamulla kalaan vaikka mikä ois. Herättiin siinä viittä vaille neljä ja katottiin ulos. Tuuli. Sitten äkkiä takasin nukkummaan oltiin molemmat aika sekasin nii hyvä vaan ettei lähetty kalaan. Noo,nukuttiin yli kymmeneen lopulta ja silloin oli mahtava keli. Eikä tuullu!! mutta isä oli vienyt moottorin autoon ja sitä venettä oli huono soutaa. Ja kaheksitoista piti pois mökiltä. ei päästy kalaan ja jokainen joka viittii tämän lukea nii voi päätellä oliko mulava hauen kalastus reissu.
Sen jälkeen kumminkin käytiin henkan kanssa lamujoella ongela ja sain ison salakan.

Luettu 77 kertaa

Reissussa mukana

henri pirnes

Piilota kommentit

Kommentit

Kirjaudu sisään tai rekisteröidy lisätäksesi kommentin.