Juu kyllä tuohon valokuvaamiseen pitäisi kiinnittää huomiota jos haluaa luonnollisen näköisiä kuvia. Itse otan monasti ihan kännykkäkameralla ja jälki on mitä on. Myös valon väri on tärkeä; päivä- ja ilta-auringossa väri vääristyvät erilailla, saatika sitten keinovalossa.
Kun haluaa aidon vaikutelman, suurin ongelma mielestäni on hile- ja foliovaappujen kanssa. pysäytyskuvasta ei oikein näe miltä vaappu vaikuttaa luonnossa (pari kertaa tullut omista vaapuista palautetta että tämähän on paljon hienompi kuin odotin). Pitäisi ehkä joskus koettaa videopätkällä. Vaan miten käy frame taajuuden esim. youtubeen laittaessa? Vai voiko tänne suoraan upata videon?
Kun haluaa aidon vaikutelman, suurin ongelma mielestäni on hile- ja foliovaappujen kanssa. pysäytyskuvasta ei oikein näe miltä vaappu vaikuttaa luonnossa (pari kertaa tullut omista vaapuista palautetta että tämähän on paljon hienompi kuin odotin). Pitäisi ehkä joskus koettaa videopätkällä. Vaan miten käy frame taajuuden esim. youtubeen laittaessa? Vai voiko tänne suoraan upata videon?
Videoklipeistä ei ole omaa kokemusta... Osassa uusista puhelimista on makrolla/automaatti tarkennuksella varustetut kamerat, mutta vanhemmilla luureilla olen törmännyt samaan ongelmaan. Foliovaappujen ja "hankalampien" tapausten kanssa kannattaa kokeilla hieman hämärämmässä valossa ja tummaa taustaa vasten kuvaamista, jos se auttaisi?







