Itsellä kanssa sama tekniikka. Ongelmaksi on vain tullut se, kun on esim.kolme pikkuplaanaria vedossa yhdellä sivulla ja kauimmaiseen plaanariiin käy kala. Ennen kelasin muut pois tieltä, mutta käy loppujen lopuksi aika kovaksi säätämiseksi.
Nyt olen miettinyt, että kelaisi vain "raa'asti" muiden plaanarien yli. Kalahan nousee yleensä pintaan, poikkeuksena oikein pienet kalat ja välillä kuhat.
Tuon onnistumiseksi pitää vaan vaparit säätää siten, että ne lyhenee veneeseen päin tultaessa ja lähimpänä venettä kulkee syvempinä uiva vaaappu.
Sanokaapa toimiiko tuo?
Nyt olen miettinyt, että kelaisi vain "raa'asti" muiden plaanarien yli. Kalahan nousee yleensä pintaan, poikkeuksena oikein pienet kalat ja välillä kuhat.
Tuon onnistumiseksi pitää vaan vaparit säätää siten, että ne lyhenee veneeseen päin tultaessa ja lähimpänä venettä kulkee syvempinä uiva vaaappu.
Sanokaapa toimiiko tuo?

Toimii, ulommaksi ei ainakaan syvemmällä uivia. Jos vetää ilman painoja ja kelluvilla uistimilla, niin sen ulommaisen saa vielä uitettua paikalleen antamalla alkuun tarpeeksi siimaa niin se kyllä ui omalle paikalleen..






