Eli kumpaan kannattaisi alkaa panostamaan kun tarkotuksena olis saaha "syötävän" kokosta kalaa?

koskikalastus alkanut kiinnostaa ja noita kahta muotoa olen ajatellut toimiviksi. Järvellä olen kalastellut pari vuotta eli kokemusta ei ole hirveesti...

nyt vaan kertomaan kokemuksia,vieheitä,välineitä yms! Saa toki kertoa vinkkejä järvellekin!:)
Itse en oo koskaan miettinyt koskikalaan lähtemistä pelkästään saaliin kannalta, mutta täytyy myöntää, että onhan ruokakala mukava kotiinvietävä. Jos pelkästään mittakalojen kannalta asiaa ajatellaan, voisi sanoa että
ehkä perholla tulee enemmän mittakaloja koskilta. Mutta perhoon tarttuu myös todella paljon enemmän alamittaista "silppuakin". Nuo perhokalastusvälineet kyllä maksavat melko paljon, ja jos ruokakalojen takia olet kalaan menossa, ei välttämättä UL-setillekään ole tarvetta, vaan voit ihan mainiosti Light- tai Medium-setillä kalastaa koskellakin.
