Sivuja: 1 2 3 4 [5]   Siirry alas   
  Tulostusversio  

Haukea kaislikonreunasta/uistelemalla, miten, millä kuvalla?

(Luettu 32597 kertaa)
_mononen_
*

0
Poissa



Profiili
« Vastaus #60 : 10.08.10 - klo:09:54 »

 ;Da käytää minnow spoonia ettei jää kiinni niin helpolla

<^})))>< let's go to fishing!!
Kuusinen
***

0
Poissa



Profiili
« Vastaus #61 : 10.08.10 - klo:11:16 »

Rapalan ruoho-uistimilla kelpaa haravoida kaislikkoja. Kirkkaaseen veteen papukaijavärit. Jos liikut veneellä, voi heittää ihan kaislojen keskelle (voi jäädä joskus kiinni nimittäin).
Aurinkoisella kelillä kirkkaassa vedessä kaislikosta minnow spoonilla saan itse haukea.

Onkiva rovasti, joka onki varovasti on kiva rovasti.
Tupa
****

0
Poissa



Profiili WWW
« Vastaus #62 : 10.08.10 - klo:12:03 »

Minnow Spoonilla oon saanu tosi pienen hauen lumpeikosta. Oma minnari jäi tosin kaislaan kiinni.  Py&#246;ritt&#228;&#228; silmi&#228;&#228;n Uisteluun suosittelen monia Rapalan vaappuja ja atomia.

fisustaja92
*****

0
Poissa



Profiili WWW
« Vastaus #63 : 10.08.10 - klo:12:09 »

Voisinpa tähän aiheeseen laittaa tämmösen puolturhan viestinkin...  Py&#246;ritt&#228;&#228; silmi&#228;&#228;n

Että kaislikossa niitä kaloja, erityisesti haukia on tietty vaikka loivemmassa kohassa, tiheä kaislikko jossa on harvempi läntti reunassa, sisältää hauen  Virnist&#228;&#228; Ja sitten myös tietty jos siitä vaikka joku kivi töröttää niin siinä varjossa  Hymyilee

Moni tuntuu suosivan poikkiheittoja (rannan suuntaisia) kaislikkoon, esimerkiksi veneestä heitellen. Itse kun olen rannalta kalastaja, heitän sitä pystysuoraan; Kaislikon alkuun rantaan ja mahdollisimman pitkälle, kelausnopeus sen mukaan kuinka lähellä uistin on rantaviivaa  Iskee silm&#228;&#228;

Laitoksesta karannut rantahörhö.
Barra
*****

0
Poissa



Profiili
« Vastaus #64 : 10.08.10 - klo:15:28 »

Voisinpa tähän aiheeseen laittaa tämmösen puolturhan viestinkin...  Py&#246;ritt&#228;&#228; silmi&#228;&#228;n

Että kaislikossa niitä kaloja, erityisesti haukia on tietty vaikka loivemmassa kohassa, tiheä kaislikko jossa on harvempi läntti reunassa, sisältää hauen  Virnist&#228;&#228; Ja sitten myös tietty jos siitä vaikka joku kivi töröttää niin siinä varjossa  Hymyilee

Moni tuntuu suosivan poikkiheittoja (rannan suuntaisia) kaislikkoon, esimerkiksi veneestä heitellen. Itse kun olen rannalta kalastaja, heitän sitä pystysuoraan; Kaislikon alkuun rantaan ja mahdollisimman pitkälle, kelausnopeus sen mukaan kuinka lähellä uistin on rantaviivaa  Iskee silm&#228;&#228;

Juu nimenomaan nuo poikkeavat kohdat kannattaa koluta läpi. Vaikka parikin kertaa, jollei sieltä ekalla mitään tule. Tosin, jos kaislikossa on lovi, ja loven reunat tiheää kaislaa niin voi usein jättää väliin, yleensä silloin joku laakea kivi jossa ei kaisla kasva. Kannattaa katsoa jos on joku tuollainen.

Poikkiheitoista, yksihauen aiemmassa viestissä käskettiin suosimaan pystysuoria. Yhdyn siihen. Harvemmin saan mitään poikkiheitoilla, vaikka menevät helposti pitkän matkan siinä reunan vieressä. Jos heittää myöhemmin pystysuoran siihen, se hauki on koukussa, samalla vieheellä pari minuuttia myöhemmin.

Dafag did I just said...
Diku
***

0
Poissa



Profiili
« Vastaus #65 : 04.10.13 - klo:12:38 »

Kaislikon edestä ruohikkosuojatulla tai vaikka jollain lipalla esim.Mörrum spinnare tai reflex. Tai sitten ottaa kokeiluun vaikka suspi.
eetuworm2
Vieras
« Vastaus #66 : 06.03.14 - klo:23:02 »

Isommat kirkkaan väriset lipat voi toimia ainakin itselläni on toiminut...
Kalamies15
**

0
Poissa



Profiili
« Vastaus #67 : 12.07.14 - klo:11:34 »

Itsellä toiminut kaikista parhaiten siniset värit ja yksi uistin on noussut ylitse muiden: Sininen Rapala Minnow spoon ja tänä vuonna Rattlin-versio. Väri toki vaihtelee vesistöstä riippuen. Kannattaa myös heittää kaislikon reunan myötäisesti, eikä suoraan sisään kaislikkoon ja sieltä suoralla kelauksella takaisin. Reunaa seurailemalla olen saanut huomattavasti parempia tuloksia. Itse en usko pysäytä ja kelaa-tekniikkaan, vaan jatkuvaan kelaukseen, jota voi tehostaa hidastamalla ja välillä nopeuttamalla. Saaliit jatkuvalla kelauksella ovat voittaneet pysäytys-tekniikan, jolla toki saa kalaa myös, mutta oman kokemuksen perusteella vähemmän.

Kerran kalamies, aina kalamies.
Tagit: Hauki 
Sivuja: 1 2 3 4 [5]   Siirry ylös  
  Tulostusversio  
 
Siirry:  

Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2011, Simple Machines