Sivuja: 1 [2]   Siirry alas   
  Tulostusversio  

Meritaimenen heittokalastus

(Luettu 54258 kertaa)
m1kke
Vieras
« Vastaus #15 : 03.05.10 - klo:07:11 »

Millastas siimaa tuossa meritaimenen heittokalastuksessa kannattaa käyttää? Ja miten haspeli sopii meritaimenen heittokalastukseen vai onko hyrrä se ehdottomasti parempi vaihtoehto?

Jos käytät vaikka mediumvapaa 240 -> nii kelalle 0.20 kuituu niin on ihan hyvä yhdistelmä väsytellä taimenii .. Ihan hyvin haspelilla voi kalastella taimenta .. Turhaa mitään hirveen järeitä haukivehkeitä käyttää ..
Nippex
Vieras
« Vastaus #16 : 03.05.10 - klo:17:13 »

Minkäslaista viehettä ootta tarjotellu taimenelle merellä???
m1kke
Vieras
« Vastaus #17 : 03.05.10 - klo:18:20 »

Toby, trutta, smoltti, inkoo ... Varmaan on muitakin hyviä mut noi on sellasii "perusvarmoja" ...
Nippex
Vieras
« Vastaus #18 : 03.05.10 - klo:19:53 »

Onko väreillä väliä tai onko joku tietty väritys mikä toimii paremmin ku muut??
m1kke
Vieras
« Vastaus #19 : 03.05.10 - klo:19:58 »

välil toimii ihan perus metalli/kupari ja välil taas joku ärsyväri ..
Heeiikki
***

0
Poissa



Profiili
« Vastaus #20 : 03.05.10 - klo:21:56 »

Tää nyt ei kuulu tänne mut joku osaa varmasti kertoo millasilla vehkeillä ja mistä paikoista saapi järvestä järvitaimenta? ja millo olis paras aika vuodesta saada kyseistä kalaa? Heittämällä ja vetämällä.
Nippex
Vieras
« Vastaus #21 : 04.05.10 - klo:20:37 »

Kiitosta vinkeistä...pitää käyä kokeilemassa ku niitä täällä verkoilla saa niin miksei sitte virvelillä???
flowerpower
*

0
Poissa


Profiili
« Vastaus #22 : 16.09.14 - klo:01:10 »

Joko syyskauden meritaimenta on tullut saaliksi?
PFCompany
***

0
Poissa



Profiili
« Vastaus #23 : 16.09.14 - klo:12:56 »

Toby, trutta, smoltti, inkoo ... Varmaan on muitakin hyviä mut noi on sellasii "perusvarmoja" ...

Montako Meritaimenta oot saanut noilla muilla, jos ei truttaa lasketa?


Lainaus
"Joko syyskauden meritaimenta on tullut saaliksi?


Hieman aikaista vielä, kannattaa ainakin suunnata avomeren laidan kareille...


Kovat kalamiehet ei koskaan kuole - ne vaan haisee sille....
Typeyks
***

0
Poissa



Profiili WWW
« Vastaus #24 : 16.09.14 - klo:13:07 »

Tosiaan jos rannalta kalastaa, niin kannattaa muistaa vanha sanonta "Meritaimen tulee ensilunta katsomaan".

No mitäpä lottoot!
PFCompany
***

0
Poissa



Profiili
« Vastaus #25 : 16.09.14 - klo:14:14 »

Tosiaan jos rannalta kalastaa, niin kannattaa muistaa vanha sanonta "Meritaimen tulee ensilunta katsomaan".

Juu totta ja omakohtaisestikkin koettua. Mutta lokakuun lopusta jo alkaa hyvä aika, kalat hieman syvemmissä rannoissa vaan, tai selkäkareilla missä syvempää vettä lähellä.  Uitto saa olla nopeampaa ja vieheet vilkkaampia vielä silloin.
Tagit: Tyrskytaimen Taimenen kalastus 
Sivuja: 1 [2]   Siirry ylös  
  Tulostusversio  
 
Siirry:  

Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2011, Simple Machines