|
skfin
|
 |
« Vastaus #45 : 17.10.09 - klo:15:40 » |
|
Joo, yleensähän suoraan ostettuna valmiiksi pauloitettuja verkkoja myydään 30 metrisinä. Liinathan on taas vastaavasti yleensä 120 metrisiä.
Käykö oikeasti jokainen aamuin illoin katsomassa verkot, nimittäin itse en kesälläkään ehtisi, on kuitenkin sen verran kaukana tuo järvi. Ehkä joka toinen tai joka kolmas päivä ehtisin.
|
Älä hätäile  | skfin @ Quakenet, Freenode, IRCnet
|
|
|
|
Hauzi
Vieras
|
 |
« Vastaus #46 : 17.10.09 - klo:16:53 » |
|
Kovin on syvässä muikut Inarilla, eipä niitä sieltä helposti 30 m syvyydestä välikohoilla nosteta. Minkä kokoinen muikku Inarilla on? Onko niin kuin Kitkalla ja Pielisellä verkon solmuväli 10-11 mm, vai onko niin kuin Näsijärvellä 20-22 mm (korkeintaan kolme-neljä muikkua kerralla pannulle).
No yleensä se muikku mitä tulee niin on siinä 10-15cm väliin. Eli ihan passelin kokoista paistikalaa. Noilla sitä pyydetään 20mm paikkeilla olevilla verkoilla. Sitten noita verkkoja tulee katteltua yleensä pari kertaa päivässä jos kala on liikkeellä. Nos näyttää siltä, että kala ei liiku niin sitten käydään verkot kokemassa vain aamusella. Yleensä siikaverkot tulee päiväksi nostettua ylös. Taimenverkot saattaa olla usiamman päivän jos on aikaa vaan pitää.
|
|
|
|
|
|
skfin
|
 |
« Vastaus #47 : 17.10.09 - klo:17:30 » |
|
Jaahas. Vähän hankalaa tulee sitten olemaan. Taitaapa tuo talviverkkokalastus lykkääntyä vielä monien vuosien päähän, kun on oma auto ja pääsee arkenakin katselemaan verkkoja. Nykyisellään ei kyllä mitenkään arkipäivisin ehdi, paitsi loma-aikoina, jotka talvella tosin rajoittuvat joulu ja talvilomaksi. Vaikka pistäisikin 45mm verkon niin ei varmaan silti riitä jos käy vain viikonloppuisin?
Taitaapa rajoittua verkkokalastus kesälomaan minulla...
|
|
|
|
|
|
hartsa79
|
 |
« Vastaus #48 : 17.10.09 - klo:20:21 » |
|
Joo, yleensähän suoraan ostettuna valmiiksi pauloitettuja verkkoja myydään 30 metrisinä. Liinathan on taas vastaavasti yleensä 120 metrisiä. Yleisin liinan pituus on 60m, josta sitten pauloitettuna tulee tuo 30m. (27/32). 120m liinasta tulee siis 60m verkko.
|
Hartsa79 Tuokee astioo, nyt sitä tulloo!!
|
|
|
|
skfin
|
 |
« Vastaus #49 : 18.10.09 - klo:15:50 » |
|
Yleisin liinan pituus on 60m, josta sitten pauloitettuna tulee tuo 30m. (27/32). 120m liinasta tulee siis 60m verkko.
Hmm. Joo, verkkomiehet tietää paremmin.
|
|
|
|
|
|
ilkka81
|
 |
« Vastaus #50 : 19.10.09 - klo:21:21 » |
|
Yleisin liinan pituus on 60m, josta sitten pauloitettuna tulee tuo 30m. (27/32). 120m liinasta tulee siis 60m verkko.
ja muikkuverkkohan on 33m pitkä (60m liinasta) silmä paulotetaan enemmän auki...
|
Stefa hoitaa se on JÄMPTI! =)
|
|
|
|
zima
|
 |
« Vastaus #51 : 24.10.09 - klo:16:48 » |
|
kesällä tullut vähän verkotettua mutta tulokset surkeita. millä silmä koolla saa parhaat ruoka kalat (ahvenet,siiat,kuhat)
|
|
|
|
|
|
Hauzi
Vieras
|
 |
« Vastaus #52 : 24.10.09 - klo:19:37 » |
|
kesällä tullut vähän verkotettua mutta tulokset surkeita. millä silmä koolla saa parhaat ruoka kalat (ahvenet,siiat,kuhat)
sanotaanko näin, että se silmäkoko ei niin ratkaiseva ole vaan paikka mihin verkon laittaa. Itse kuitenkin olen käyttänyt noin 40-50mm silmäkokoa kun siikaa olen pyytänyt. Silloin suurin osa siioista on ollut siinä 0,5 - 1 kg:n välissä.
|
|
|
|
|
eräjörma
0
Poissa
|
 |
« Vastaus #53 : 21.12.09 - klo:17:51 » |
|
minkälainen ranta pitää olla ja kuinka syvää täytyy olla yleensä hauelle jos verkoilla kalastaa
Yhdistetty toiseen vastaavaan aiheeseen.
|
|
|
|
|
|
Dinotaunus
|
 |
« Vastaus #54 : 28.12.09 - klo:13:37 » |
|
Itse kun en vielä löytänyt tällaista aihetta KS.comista niin aloitetaanpas tämäkin.
Itse olen harrastanut verkkokalastusta pääosin kesällä mutta nyt hommasin verkon ja välineet niin aloitan talvi verkostuksen.Usenmiten käytän 40-60mm verkkoja(1,8korkeita ja 30/60m pitkiä)
EDIT: Yhdistetty toiseen vastaavaan aiheeseen.
|
Kyllä, minä harrastan tämmöistä äärimmäisen kuoleman halveksuvaa viehe urheilua, nimittäin kalastusta...
|
|
|
|
Eris
Vieras
|
 |
« Vastaus #55 : 28.12.09 - klo:14:15 » |
|
|
|
|
|
|
|
Dinotaunus
|
 |
« Vastaus #56 : 28.12.09 - klo:16:19 » |
|
Meikäläinen on kyllä kalastanut verkoilla mutta pääosin kesäisin.Tänä talvena aattelin että käyn laitaa verkkoja pari jään alle ja kattelen niitä.Tutulla on ollu verkot jään alla jo vähän aikaa ja käytiin kattoon ne sunnuntaina.Ei mikään huima saalis.Saalis oli n 4kg hauki ja kilonen kuha...
|
|
|
|
|
|
Säkkimies
|
 |
« Vastaus #57 : 30.12.09 - klo:22:24 » |
|
Kalastelen aina sesonki aikoina verkoillakin ,useinkin muikkua ja siikaa . Verkko avannon saa paksuunkin jäähän aika kivasti , kun poraa jääkairalla vieri viereen reikiä , kolmelle sivulle avantoa , sitten sahaa jääsahalla ne välit auki ja lopuksi naputtelee viimeistä sivua jääsahan kärjellä , niin pala pullahtaa kivasti pintaan ,sitten vain se painetaan jään alle sellaiselle puolelle missä se ei ole haittana.Laxrömin puuvartinen saha on paras.
|
|
|
|
|
Percho
|
 |
« Vastaus #58 : 30.01.10 - klo:19:08 » |
|
Mikähän nyt on kun verkkoon ei mee mikään kala? Viimeks oli 2.1 yks made verkossa. Sen jälkeen ei oo tullu mitään! Verkko on 1,8 metrii korkee, 30 metrii pitkä ja 50mm.
|
COME BACK!!! ; )
|
|
|
|
hannes -97
|
 |
« Vastaus #59 : 04.02.10 - klo:14:16 » |
|
mikä on oikea verkko koko hauelle?
EDIT: Yhdistetty toiseen vastaavaan aiheeseen.
|
|
|
|
|
|
|