Sivuja: [1] 2   Siirry alas   
  Tulostusversio  

Siian heittokalastus

(Luettu 24377 kertaa)
mixuman
**

0
Poissa



Profiili WWW
« : 06.09.08 - klo:21:53 »

Moro. Mulla on lammessa istutettu siikaa, enkä saa niitä kuin verkoilla. Miten muuten niitä voi saada ja millä?  Huh
EniZei
Ylläpitäjä
****

0
Poissa



Profiili
« Vastaus #1 : 07.09.08 - klo:12:14 »

Moro. Mulla on lammessa istutettu siikaa, enkä saa niitä kuin verkoilla. Miten muuten niitä voi saada ja millä?  Huh

Jos olet perhomiehiä, niin luulis perhoihin ainakin ottavan. En kyllä osaa sanoa minkälaisiin, mutta tuntuvat siikaa perhollakin pyytävän. Pilkkihommissa sitten morri pelaa. Niin ja varmaankin tehokkain tapa on mato- tai pohjaonki..
KlausTeemu
*

0
Poissa



Profiili
« Vastaus #2 : 08.09.08 - klo:19:10 »

jonkinlainen heittopaino ja seniorivaappu, jotta saa sen lentämään. voisi toimiakin.  Hymyilee
Qkkeli
**

0
Poissa


Profiili WWW
« Vastaus #3 : 09.09.08 - klo:00:33 »

Pienet lipat, perho ja mato on oikeastaan ainoat järkevät vaihtoehdot siian heittokalastukseen järvissä. Pikkuvaappuja ei saa ilman painoja siimassa lentämään, samalla ne painot tappaa tuntuman ja uittavat vaaput liian syvällä. Yhtään siikaa en niillä ole heittämällä saanut, vaikka soutamalla toimivat loistavasti.
Itse suosittelen seuraavia vaihtoehtoja:
- Virveliin Bombette paino + perho(jokin nymfi tai larva, kunhan vaan saa tarjottua siialle ilman suurempia meluja).
- Lippoja 0-2 kokoisia, 2 koon lippoja lähinnä isoille siioille.
- Matosyötti joko pohjaan tai koholla pintaan.
- Perhovapa + pienet mustat pintaperhot.

- Qkkeli
kalaihminen
**

0
Poissa



Profiili WWW
« Vastaus #4 : 05.10.08 - klo:10:19 »

Siiallaha on tosi pieni suu.

Sain merellä ongella n. 1m syvyydestä kärpäsen toukilla.

Allekirjotus
oppipoika
***

0
Poissa


Profiili
« Vastaus #5 : 05.10.08 - klo:20:24 »

  Jos istukkaasi on ns plangton siikaa ( taisi olla Peled) ei oikeastaan kuulukkaan saada kuin verkolla.
japsa81
Vieras
« Vastaus #6 : 05.10.08 - klo:21:40 »

Saukko tai opetettu merimetso Cool
Niinku tuli ilmi riippuu siika lajikkeesta miten sitä saa/ei saa Epävarma
atter
***

0
Poissa



Profiili
« Vastaus #7 : 26.10.08 - klo:10:50 »

Seniori-vaappu on suomalainen siikavaappu,joka soveltuu käytettäväksi myös muille kaloille.
Seniori on hyvä kiinnittää perholukkoon ja kalastaa UL-välineillä.
Ja perhoista siika nappaa hanakasti nymfiin.
Jos on tyyntä ja näet pyrstön käyvän pinnalla,siika tai muu kala noukkii vesiperhosnymfejä pohjasta.Silloin heität veteen nymfin.
Mutta yleisesti ottaen siika on vaikea kala saatavaksi.

AR
TTMfishing
*

0
Poissa



Profiili
« Vastaus #8 : 11.03.12 - klo:10:17 »

Elikkä miten ja millä siikaa kannattaisi ruveta kalastaan?

ja taas puussa...
se on hauki!! eiku p....le se onkin pohja
mihis ne vieheet jäi...?
iVot
***

0
Poissa



Profiili
« Vastaus #9 : 11.03.12 - klo:10:41 »

Kannattaa kokeilla pienillä vaapuilla ja pintakalvossa tai juuri sen alla. Esimerkiksi Seniori-pikkuvaappu on kuulemma hyvä valinta siialle. Yleensä kannattaa käyttää Ul-välineitä koska saalitkin ovat usein korkeintaan n.500g painoisia. Paras siian kalastuskausi alkaa yleensä juhannuksen aikoihin ja jatkuu syksyyn. Siiat on usein parhaalla syönnillä aurinkoisella ja tyynellä säällä.
Näin oon kuullut. Hymyilee

TTMfishing
*

0
Poissa



Profiili
« Vastaus #10 : 11.03.12 - klo:11:13 »

Kiitos tiedoista, olen kuullut että lipoillaki saisi. Huh Huh
Kalatunnus
***

0
Poissa



Profiili
« Vastaus #11 : 11.03.12 - klo:11:18 »

mä sain kerran 12 rammasel lotol n.300g siian. sää oli aurinkone ja pientä aallokkoo.

en jaksa edes yrittää, koska tyhjän saa ilman yritystä.
Sohjokauha
Vieras
« Vastaus #12 : 11.03.12 - klo:11:19 »

Kaatsoin kalahausta, että siikoja on saatu paljon heittokalastamalla pienillä lipoilla. Joten kannattaa niitä kokeilla. Kun aloitin kalastuksen niin sinä kautena sattui noin kilon siika tarttumaan pieneen lippaan ja niskasta kiinni. Oli tosi kiva väsytellä kun olin vasta 7v. Ja oli herkullista pannulla paistettuna.
iVot
***

0
Poissa



Profiili
« Vastaus #13 : 11.03.12 - klo:11:23 »

Kannattaa kokeilla pienillä vaapuilla ja pintakalvossa tai juuri sen alla. Esimerkiksi Seniori-pikkuvaappu on kuulemma hyvä valinta siialle. Yleensä kannattaa käyttää Ul-välineitä koska saalitkin ovat usein korkeintaan n.500g painoisia. Paras siian kalastuskausi alkaa yleensä juhannuksen aikoihin ja jatkuu syksyyn. Siiat on usein parhaalla syönnillä aurinkoisella ja tyynellä säällä.
Näin oon kuullut. Hymyilee
Joo oho, tuonne alkuperäiseen viestiin pääsi pikku virhe, sillä sanojen "ja" ja "pintakalvossa" välissä piti lukea "lipoilla jotka uivat". Virnistää Tottakai lipoillakin siis saa siikaa.
TTMfishing
*

0
Poissa



Profiili
« Vastaus #14 : 11.03.12 - klo:19:05 »

Mitä kokoja kannattaisi olla vaapuissa ja lipoissa? Paljonko ul vavat maksaa?
Tagit: Siika 
Sivuja: [1] 2   Siirry ylös  
  Tulostusversio  
 
Siirry:  

Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2011, Simple Machines