Äänestys
Kysymys: onko pullovesi turhaa?
ei - 6 (25%)
kyllä - 13 (54.2%)
en osaa sanoa.. - 3 (12.5%)
ei kuulu minulle!!!! - 2 (8.3%)
Äänestäjiä yhteensä: 22

Sivuja: [1] 2 3 4   Siirry alas   
  Tulostusversio  

Vihreät arvot

(Luettu 15466 kertaa)
oppipoika

0
Poissa

Profiili
« : 25.10.08 - klo:17:59 »

Jos minä käytin yli tarpeen tehdyistä sijoituksista sanontaa pullistelu, kuulee juuri näinä päivinä (yli)suurien saappaiden omistajien suusta: "Jotta maailma pelastuisi,kuluta, kuluta, KULUTA" Ei minun ininästäni pidä kenenkään pahastua.
 Jos Paavon veneitä rustaa, niinkuin olen ymmärtänyt,kolme miestä lähes kaikki vapaa-aikansa ei siihen ole paljon sanomista.
 Jos Hauzi "tunnustaa" pörräävänsä moottorikelkalla ja minä siihen reakoin, muka kovin syvällisesti, sopinee tähän monenkin kuulema Romano tv:n vitsi:
  Asseri menee työvoimatoimistoon: "Minä hakuan päästä töihin, onkohan teillä mitään sopivaa hommaa"
  Työvoimatoimiston tyttö: "On johtajan paikka avoinna, palkka 8000 euroa kuussa,Työsuhde auto ja eläkkeelle pääsee 45 vuotiaana. Paikka on Sinun
  Asseri: "Sinä likka valehtelet"
  Likka "Ite alotit"                   Naurattaa vieläkin.

Jos rehellisiä ollaan on useammalla kalamiehellä kymmen kertaa enemmän vieheitä kuin tarve olisi. Kysymys ; mitä sitten ?    Vastaus ; Ei mitään.

Vielä keskesteluista, kaino esitykseni on että aina kun voit, perustele mielipiteesi.
  Sillä tavoin syntyy keskustelua ja viimein rakentava väittely.
 Omasta suhtautumisestani asioihin. Kun kaveri esittää jonkun väittämän ehdottomana totuutena, minulle tulee hillitön tarve osoittaa, että hän on väärässä.Näin on varmaan hamaan loppuun.
  Esimerkki,Nyt on niin kirkas ilma että perhoperukkeen pitäisi olla 5 m pitkä. Heti sidoin perhon suoraan heittosiimaan,-ja harri tuli.  Taas nauratti.
             Lisää säpinää.
Hauzi
Vieras
« Vastaus #1 : 25.10.08 - klo:18:43 »

No niin laitoit tämän topicin vireille. Täällä voi sit keskustella luontevasti kaikesta luontoon liittyvästä ja miten ihminen voi vaikuttaa maailman pelastumiseen tai edesauttaa ilmaston muutosta. Pyritäänpä järkevään keskusteluun ja ei syytellä ketään hänen tekemisistään. Eli siis keskustelua yleisellä tasolla.

Ps. Oppipoika tuntuu olevan semmoinen tinkaaja tyyppinen herrasmies. Mikäs siinä tosiaan jos oma mielipide on hyvin perusteltu.Keskustelu on silloin mukavaa ja siinä ehkä on jotain järkeäkin.
Paavo
**

0
Poissa

Profiili
« Vastaus #2 : 25.10.08 - klo:20:02 »

Koska minunkin kommenttini on otettu keskusteluun mukaan, niin varmasti jatkan keskustelua Virnistää Jos minä ostan veneen ja ajan sillä 1 kilometrin, mitä sitten? Jos 1,3 miljardia kiinalaista ostaa veneen ja ajan sillä 1 kilometrin???
Jos n. 1 miljardia intialaista ostaa veneen ja ajaa sillä 1 kilometrin???
Kuka on " ympäristörikollinen"Huh Aion tehdä oman osani ympäristön puolesta, mutta jos olette käynyt Kiinassa tai Intiassa niin näyttääkö lupaavalta?? Itsellä on vahva näkemys asiasta mutta?HuhHuhHuh
Taidan kuitenkin lähteä huomenna ulkoiluttamaan venettä sen yhden kilometrin, jos vaikka 1 hauen saisi!

Jos kaikki 1,3 miljardia Kiinalaista ja 1,0 miljardia Intialaista hyppää samaan aikaan ja minä hyppään Suomessa samaan aikaan niin mitä tapahtuu?? En tiedä, mutta villi arvaus on olemassa.

Taas taisin "sohaista muurahaispesään"!!
tsoka

0
Poissa

Profiili
« Vastaus #3 : 25.10.08 - klo:20:45 »

Koska minunkin kommenttini on otettu keskusteluun mukaan, niin varmasti jatkan keskustelua Virnistää Jos minä ostan veneen ja ajan sillä 1 kilometrin, mitä sitten? Jos 1,3 miljardia kiinalaista ostaa veneen ja ajan sillä 1 kilometrin???
Jos n. 1 miljardia intialaista ostaa veneen ja ajaa sillä 1 kilometrin???
Kuka on " ympäristörikollinen"Huh Aion tehdä oman osani ympäristön puolesta, mutta jos olette käynyt Kiinassa tai Intiassa niin näyttääkö lupaavalta?? Itsellä on vahva näkemys asiasta mutta?HuhHuhHuh

Olen käynyt ja vastaus on ei .ja edes meidän esimerkin näyttö ei saa minussa aikaan mitään vastakaikua voitte mennä kaappiin opettamaan yleisölle  miten solmitte vieheen kiinni siimaan
ja jättää yleisön ulkopuolelle ja lukita oven ,niin paljon suomen esimerkillinen ilmastopolitiikka
vaikuttaa noihin maihin .Tosin epäilen vahvasti koko juttua mutta se on minun käsitys asian suhteen
Paavo
**

0
Poissa

Profiili
« Vastaus #4 : 25.10.08 - klo:21:04 »

Jos huomenna kaikki Suomalaiset päättää olla lähtemättä bensa autolla ja bensakäyttöisellä moottoriveneellä kalaan, niin maailma pelastuu!!!!! Hienoa, luvassa mahtava tulevaisuus, vai kuinka?Huh?
oppipoika

0
Poissa

Profiili
« Vastaus #5 : 25.10.08 - klo:21:21 »

On hienoa että sohit.
 Minä tietoisena siitä, että suomalainen kuluttaa 4,2 kertaa enemmän kuin maapallo tuottaa, olen yrittänyt omalta osaltani olla ainakin keskivertosuomalaisen kulutuksen alapuolella.
 Oikeastaan nukuinkin yöni aika hyvin, kunnes keksittiin pienhiukkanen.
 Minusta puun pienpolttajana tehtiin osasyyllinen 500 suomalaisen ennenaikaiseen kuolemaan.
 Tutkijat STT ja sanomalehdet toistavat tätä asiaa noin viikon välein.
 Kun yritin jotenkin puolustautua syytöksiä vastaan ei paikallinen lehti nimelläkään kirjoittaen julkaissut juttuani ja kun kysyin syytä laittoi joku toimittaja yhteyden poikki.
 Tuntuu siltä että en tästä kovin helposti toivu, tunnenhan nyt itseni lähes yhteiskunta kelvottomaksi.
 Auttaisi kun julkaistaisiin jonkinlainen tutkimus esim formula sirkuksen hiukkasista ja näin jaettaisiin hiukan vastuuta.
 En kuitenkaan kulutustottumuksiani miksikään muuta.
Paavo
**

0
Poissa

Profiili
« Vastaus #6 : 25.10.08 - klo:21:34 »

Minä tietoisena siitä, että suomalainen kuluttaa 4,2 kertaa enemmän kuin maapallo tuottaa, olen yrittänyt omalta osaltani olla ainakin keskivertosuomalaisen kulutuksen alapuolella.
 Oikeastaan nukuinkin yöni aika hyvin, kunnes keksittiin pienhiukkanen.
 Minusta puun pienpolttajana tehtiin osasyyllinen 500 suomalaisen ennenaikaiseen kuolemaan.

Minä ainakin lämmitän mielummin torppani puilla kuin ydinenergialla tuotetulla sähköllä. Jos joku on erimieltä niin hän todennäköisesti on valmis sijoittamaan ydinenergialla tuotetut jätteet omalle tontilleen.

Mutta nyt ruvetaan olemaan niin kaukana kalastuksesta että voi olla parempi viheltää peli poikki!
oppipoika

0
Poissa

Profiili
« Vastaus #7 : 25.10.08 - klo:21:52 »

Siirrin tämän keskustelun tarkoituksella tanne rajoittamattomaan osioon.
 Ei vihelletä poikki, ainakin helpottaa kun saa välillä purnata.
Paavo
**

0
Poissa

Profiili
« Vastaus #8 : 25.10.08 - klo:21:56 »

Siirrin tämän keskustelun tarkoituksella tanne rajoittamattomaan osioon.
 Ei vihelletä poikki, ainakin helpottaa kun saa välillä purnata.
Ok; Näillä mennään ja mukana ollaan. Minusta saa aina kumppanin, välillä puolesta, välillä vastaan!
Hauzi
Vieras
« Vastaus #9 : 25.10.08 - klo:22:42 »

No niin kaikki omakotitalo asukkaat ja mökkiläiset. Miettikääpä kuinka paljon aiheutatte hiukkaspäästöjä omalla toiminnallanne. Poltatte puuta mottikaupalla vuodessa, että teillä olisi lämmin paikka missä aikaanne vietätte. Tämä toimintanne on edesvastuutonta.

Kun se kaunis päivä koittaa ja lähdette järvelle turraamaan veneellänne epätoivoisesti kalaa saalistaen tai mikä vielä pahempaa ajelette huvikseen ympäriinsä maisemia ihaillen. Todennäköisesti vielä jollakin vanhalla 2tahti prutkulla joka savuttaa niin ettei taakseen näe. Voisitte vaikka liikkua soutaen tai meloen.

On kuulas ja kaunis maaliskuun aurinkoinen päivä. Sinä kurja otat moottorikelkkasi ja lähdet ajelemaan ns huvi ajoa sillä isoisän vanhalla 250lynxillä joka saastuttaa vähintäänkin yhtäpaljon kuin nykyaikainen lentokone.
Voisitte vaikka hiihtää tai harrastaa lumikenkä kävelyä.

Te kaikki aiheutatte omalla toiminnallanne seuraavaa.
Maapallon ilmakehä on ihmisen toiminnan seurauksena lämpenemässä vauhdilla, jollaista ihmiskunta ei ole ennen kohdannut. Tämä on seurausta pääasiassa fossiilisten polttoaineiden käytöstä ja metsien hävittämisestä, mikä lisää lämpöä sitovien kaasujen määrää ilmakehässä.

Ilmaston lämpenemistä ei voida enää pysäyttää, mutta siihen, kuinka paljon ilmasto lopulta lämpenee, voidaan vaikuttaa radikaalisti.

Mitä sinä voit tehdä!!!
Liikenne aiheuttaa viidenneksen Suomen hiilidioksidipäästöistä ja päästöt ovat kasvamaan päin. Liikennevalinnoilla yksilö voi tehdä merkittäviä valintoja ilmaston hyväksi - tai pahaksi.

-Kaksi kolmasosaa suomalaisten päivittäisistä matkoista kuljetaan henkilöautolla. Näistä puolet on alle kuuden kilometrin matkoja. Merkittävä osa päivittäisistä henkilöautomatkoista ei siis suinkaan johdu ”Suomen pitkistä etäisyyksistä”, millä autoilun lisääntymistä Suomessa usein selitetään, vaan liikkumistarve voitaisiin hoitaa julkisella tai kevyellä liikenteellä. Eipä tekisi pieni päivittäinen liikunta pahaa suomalaisten terveydellekään!

Minä olen ratkaisuni tehnyt ja lämmitän mökkini puulla. Koska sähköyhteyksien rakentaminen sinne maksaa arviolta 20000€. Ostan sillä rahamäärällä melko monta kuutiota halkoja ja lämmitän pirttiä pitkään. Toisaalta jos ostan sähköyhteyden. Paikallinen sähköfirma ostaa sähkön venäjältä eli sähkön toimittaa mökille venäläinen joka säännöstelee Inarinjärveä Venäjän puolisilla padoillaan. No meikähän ei rahaa niille anna.

Sen lisäksi ajan moottoriveneellä, koska olen liian laiska soutaakseni takiloiden, plaanareiden ja 14 vavan kanssa. Eikä siitä muutenkaan mitään tulisi yritäppä soutaa ja laskea samalla kaikki vehkeet pyyntiin.

Ajan vielä moottorikelkallakin ja aiheutan pakokaasupäästöinä aivan käsittämättömän määrän kaikkia negatiivisiä hiukkasia. Se on minulle hieno harrastus. Kulkea pitkin kairoja kelkalla pilkkiä metsäjärvillä jnejne. Sen lisäksi kyllä harrastan paljon ns huviajoakin.

Ajan vielä autollakin lyhyitä matkoja, koska oikeasti ei täällä pohjoisessa mitään julkista liikennettä kulje. Tai jos kulkee niin net aikataulut ei vaan passaa meikän aikatauluihin.

Eli minä en ainakaan omalla toiminnallani hidasta ilmastonlämpenemistä. Olen siis kaikille viherpiipertäjille kuin punainen vaate härälle.

Tiedostan mitä omalla toiminnallani aiheutan luonnollo, mutta olen valintani tällä erää tehnyt.
oppipoika

0
Poissa

Profiili
« Vastaus #10 : 26.10.08 - klo:12:56 »

Näyttää uhkaavasti siltä että tässä käy niinkuin niin monessa muussakin keskustelussa.
 Kun tulee vaikea kysymys tai joku käsittelee aiheen monipuolisesti ja perustelee mielipiteensä keskustelu loppuu.
 Ei saisi antaa periksi ja vedota siihen että se ei auta kun muut.....
 Meitä huolestuneita on lisääntyvä määrä ja meitä on kaikkialla.Amerikka on selvästi heräämässä Kiinan on pakko muuttua ( Siellä muuten saastuttaa suureksi osaksi länsimaiset tehtaat, Suomalaisetkin) Kyllä meillä vaikutusta on kunhan emme anna periksi.
 Yksi asia suorastaan järkyttää,miksi nuoret jäsenet ei osallistu tähän keskusteluun.
 Käsittääkseni ei voi syyttää yleistä haluttomuutta viestien kirjoittelussa ,eikä siihenkään voi vedota ettei asia nuoria koske.
 Eni zeitä lukuunottamatta on vetäjätkin olleet aika hiljaa.
 Myönnettäköön: Vaikea aihe.
tsoka

0
Poissa

Profiili
« Vastaus #11 : 26.10.08 - klo:15:23 »

Näyttää uhkaavasti siltä että tässä käy niinkuin niin monessa muussakin keskustelussa.
 Kun tulee vaikea kysymys tai joku käsittelee aiheen monipuolisesti ja perustelee mielipiteensä keskustelu loppuu.
 Ei saisi antaa periksi ja vedota siihen että se ei auta kun muut.....

No onhan se toki noinkin vai onko ? meillä sentään suuri osa tietää ympäristöasioista mutta miten muualla ,kuinka moni intialainen tietää ympäristöstä ,tietokoneesta ,ydinvoimasta,puun polttamisesta
ja muista semmoisista seikosta ,ei monikaan ...he yrittävät vain jäädä henkiin ei heitä muu kiinnosta
22.00 paikallista aikaa  Chhatrapati Shivaji ,nopeasti ulkona odottavaan taksiin laukun kantajia ympäriltä hätistellen matka alkaa ,määränpää on 280 km päässä.ensimmäisenä kiintyy huomio siihen että porukka näkyy nukkuvan kaupungin teiden varsilla muovipussit peittoina ja pää tielle päin .
seuraava huomio taksin ajaja ei käytä kuin maasturin 5 vaihdetta ,paitsi liikennevaloista lähtiessä.mikä hel....tti  savua edessä Huh?? mitä tapahtuu ,hirvea tulipalo vai ....ei sentään
vaan ne onkin vaan paikallisen lemminkäisen miehiä laittamassa asfalttia ,lämmittävät näköjään
pikeä 200 litran tynnyreissä puulla ja muulla roskalla ,tynnyreitä on 20 -40 kpl tällä sillalla
ja kaupungissa matkan varrella näky toistuu ,autoja on muuten kohtuu paljon liikenteessä ja tilanne vaikuttaa kaoottiselta ....mutta se on täysin normaali ei ruuhkaikainen .....savua on ilmassa kiitettävästi.
24.00 vihdoinkin moottoritie ,pari tuntia kaupunkiliikennettä on saanut pelon taksin takanapenkillä
matkustavan mieleen ,ei ole valkoisen miehen hommaa ajaa tuossa auto määrässä ilman mitään sääntöjä
oma ajo kaatuisi jo siihen että jos kotimaan malliin näyttelisi käsimerkkejä hölmöileville kanssa autoilijoille ,ei käsiä kerkeise ratille laittaa ollenkaan ,mutta taksin kuljettajasta ei huomaa edes ärtymyksen merkkejä,kylmä hermoinen kaveri itse mietin jo että tankki on ainut turvallinen liikkumisväline .Matkaa on taittunut lähtöpisteestä noin 35 km .moottoritien syvin olemus selviää
sinne mahtuu vielä enemmän autoja ja pienten autojen lisäksi ovat ilmestyneet rekat joissa on peräpeilissä joko 40 tai 60 km/h lätkä ,vastaan tuleva rekkajono on katkeamaton .......
taitaa tulla pitkä yö.........

liittyykö jotenkin asiaan ,kyllä voit hauzi ajaa ilman omantunnon tuskia vaikka yötä päivää kelkallas ja silti maailman pelastuminen ei ole sinusta kiinni etkä edes vaikuta siihen epäedullisesti vaan päin vastoin saatat parantaa tilannetta polttamalla bensaa puhtaammin kuin nuo edellisen tarinan pätkän tatat .

jatkoa voi seurata...
Hauzi
Vieras
« Vastaus #12 : 26.10.08 - klo:15:30 »

liittyykö jotenkin asiaan ,kyllä voit hauzi ajaa ilman omantunnon tuskia vaikka yötä päivää kelkallas ja silti maailman pelastuminen ei ole sinusta kiinni etkä edes vaikuta siihen epäedullisesti vaan päin vastoin saatat parantaa tilannetta polttamalla bensaa puhtaammin kuin nuo edellisen tarinan pätkän tatat .

jatkoa voi seurata...

Kiitos, kauhian kokonen kivi vierähti sydämmeltäni. Iskee silmää

Joo totta tsoka tuossa edellisessä lätisi. Onse tuolla suuressa maailmassa ihmeellistä tuo touhu. Ei net varmaan edes siellä tiedä sanaa ilmastonmuutos. Miettii vaikka tänä kesänä pekingin olympia kisoja. Siellähän rajoitettiin liikennettä, suljettiin tehtaita. Kaikki sen takia että urheilijoilla olisi puhdasta ilmaa hengitettäväksi. Nykyään meno on varmaan samanlaista kuin ennen kisojakin.
oppipoika

0
Poissa

Profiili
« Vastaus #13 : 26.10.08 - klo:16:46 »

Väkevää kerrontaa tsokalta,aivan hyvin voit jatkaa.Tuntuu hurjalta vaikka jutusta ottaisi "tsokalisän" pois .
 Eihän tuosta pääse eteenpäin muuten kuin kieltämällä koko ilmastomuutoksen.
 Uskon kuitenkin että tutkijat tietävät tämän tilanteen ja huomioivat sen johtopäätöksiä tehdessään. Vielä he kertovat että mahdollisuuksia on.
 Toisaalta he väittävät, että tähänastinen muutos johtuu lähes yksinomaan länsimaista,mutta kyllä tuon kerrotun menon täytyy ruveta näkymään.
 Varmaankin on niin ettei niiden tienvarsinukkujien putoaminen pelistä vaikuta asioihin,mutta kun " maharatsankin " ilma loppuu varmaankin jarruja löytyy.
 Vähintäänkin oikeudenmukaisuuteen vedoten meidänkin on muutettava elämäntapojamme,vaikka ilmastokurimuksesta selviäisimmekin.
 Eikä meidän yhteenlaskettu onnellisuutemme ainakaan vähenisi.
 KIrjoitan nyt tämänpäivän lehden yhden sivun otsikot:  1. Kahta miestä puukotettiin huittisissa. 2. Mies sai kirveestä kokemäellä. 3. Iäkäs pyöräilijä ryöstettiin (Pori) 4. Mies kuristi ja potki vastaantulijoita Helsingissä.

Ajattelee näitä asioita miltä kannalta tahansa ,muutos ei olisi pahasta.
simonder
**

0
Poissa

Profiili
« Vastaus #14 : 26.10.08 - klo:17:29 »

Luin nyt tämän keskustelun ja rupesin miettimään.
1. Ilmaston muutosta on vaikea pysäyttää jos emme saa suuria valtioita mukaan tähän touhuun.

2. Meidän tekemisemme on niin pieni mourto osa koko maailmasta että se ei paljoa vaikuta mutta meidän on silti tehtävä osuutemme.

3. Tätä keskustelua lukiessani sammutin talosta radion ja kaikki valot energian säästämiseksi.
Sivuja: [1] 2 3 4   Siirry ylös  
  Tulostusversio  

Siirry: