Äänestys
Kysymys: Paras vaapuntekijä?
Rapala - 66 (59.5%)
Kuusamo - 15 (13.5%)
Nils-Master - 17 (15.3%)
Jesse - 6 (5.4%)
Bomber - 7 (6.3%)
Äänestäjiä yhteensä: 99

Sivuja: 1 [2] 3 4   Siirry alas   
  Tulostusversio  

Paras uistinmerkki? Kerro ja perustele.

(Luettu 64743 kertaa)
inrock
*

0
Poissa

Profiili
« Vastaus #15 : 14.01.09 - klo:17:09 »

Mua ainakin hämäsi hieman tuo äänestys. Tuossa mielestäni (omalle kohdalle, oma mielipide) parhaita valmistajia ja merkkejä oli kolme. Rapala, Nils-Master ja Bomber. Rapalan vaapuista omalla kohdalla parhaiten on toiminut Husky, Shad Rap, Fat Rap, Magnum, orkkis 9cm ja jokin linkku vekotin, en muista nimeä. Bombereista suosin Long a15- vaappua, loistava uinti ja jostain kumman syystä siihen ei jää edes kunnolla heinät kiinni, mikä on vain plussaa. Nilsut taas menee kaiken kokoisena ja kaiken värisenä, kuten kaikki muutkin vaaput. Menen kylläkin nyt ohi aiheesta, mutta mielestäni se on täyttä tarua, että tietty kala ottaa vain tietyn väriseen kuvaan. Esimerkiksi hauki nappaa vaikkapa *****pökäleeseen, jos sillä vain on nälkä. Mutta en rupea aiheesta tappelemaan kenenkään kanssa, koska tämä on vain minun mielipiteeni Hymyilee Tuosta väri aiheesta vielä sen verran, että ottaa päähän kun nykyään on tosi vaikea (täällä ainakin) löytää enää niitä vanhoja värejä. Esimerkiksi monessakaan alan liikkeessä ei ole enää ambulanssi väristä Magnumia, mutta kaikkia aivan ihme värejä löytyy, mutta pakko sanoa, ärsykevärit toimivat. Niin, olin aivan unohtaa. Se perustelu. Rapala on mielestäni ykkönen, koska niillä olen aina osannut kalastaa ja olen niillä myös aina kalaa saanut. Bomber uintinsa ja laajan värivalikoimansa takia ja Nils-Master on vain niin mahtava. Yksinkertaisesti, kiitosnam.

Se on ollut kammottavan groteski matka inhimillisyyden tuolle puolen. Ja sehän on hienoa se!
Hauzi
Vieras
« Vastaus #16 : 14.01.09 - klo:20:18 »

Tosta listasta puuttuu kaikki uistimet joita itse käytän. Omasta mielestäni parhaat uistimet ovat olleet Allunahne, Wäylä, Tiura ja Rökäle.
oppipoika

0
Poissa

Profiili
« Vastaus #17 : 14.01.09 - klo:21:04 »

Katseleekohan minun silmäni kovin suurpiirteisesti.
Seinällinen vaappuja,kaikki lähes toistensa kopioita,tarkasti katsottuna erona on nimi.
tsoka

0
Poissa

Profiili
« Vastaus #18 : 15.01.09 - klo:22:17 »

Katseleekohan minun silmäni kovin suurpiirteisesti.
Seinällinen vaappuja,kaikki lähes toistensa kopioita,tarkasti katsottuna erona on nimi.
hyvin olet asian ajatellut ,ollaan kerrankin täysin samaa mieltä  Iskee silmää,oletko miettinyt kuka on kopioinut ja kenet  ???itselleni ei ole vielä valjennut se
oppipoika

0
Poissa

Profiili
« Vastaus #19 : 15.01.09 - klo:22:44 »

En ole miettinyt,mutta verrattoman pirteä poikkeus on "kuvat" sivulla kaksi "Vetouistelulla"
Vihreä puunpalikka!! kala on tullut. Oikein naurattaa ne täytyy vieheet.
Hauzi
Vieras
« Vastaus #20 : 15.01.09 - klo:23:22 »

Offia. Liittyy uistimiin. Olin kerran kalalla yhdellä purolla ja saavuimme tielle ja puron yli meni silta. Katselimme sillalta veteen ja näimme sillan alla olevan useita isoja harjuksia. Toinen uitti uistimia harjuksien eteen, mutta mikään ei kelvannut. Oli lippaa, pikku vaappua ja jos vaikka mitä. No mulla meni hermot ja laitoin siiman päähän 11cm rapalan missä neon keltainen selkä ja hopia vatsa. Laskin uistimen harjusten luokse niin saman tien tärppäs. Sain siitä kaksi harjusta sillä uistimella ennenkuin muut säikähtivät ja uivat pois siitä sillan alta. Isompi harjuksista painoi n1kg ja pienempi 600g. Suolistaessa kaloja selvisi miksi ne eivät olleet kovin hyvällä syönnillä. Kummallakin kalalla oli vatsat täynnä jotakin hyönteisiä. Eli todennäköisesti kaikki harjukset olivat vain siinä ruokalevolla ja tarvittiin kunnon ärsyke ennenkuin ne iskivät kiinni. Tämän tapauksen jälkeen en ole kyseisellä rapalalla saanut yhtään kalaa ja taisivat ne olla sille uistimelle ainoatkin.
lahna95

0
Poissa

Profiili
« Vastaus #21 : 02.09.11 - klo:19:10 »

Ehdottomasti olen tykästynyt Rapalaan ja Stormiin. Molempia käytän hyvällä menestyksellä. Näiden jälkeen tulee Finlandia Uistin (Lotto, Krokodil, Invincible). Sitten ehkäpä Merimetso ja Jesse, sekä Calico Cat. Eiköhän siinä ollut jo hyviä valmistajia. Velhon voi nostaa hyviin valmistajiin ainakin kuhamiehille.

Vastarannankiiski

0
Poissa

Profiili
« Vastaus #22 : 21.09.11 - klo:20:19 »

Finlandia uistin, eli siis Bete ja Nils master. Tekevät monenmoisia vieheitä jotka kuuluvat lähes kaikkien suomalaisten (ja myös minun) suosikkeihin, esimerkiksi Lotto, Krokodil ja Invincible. Kuusamon uistin keskittyy lähinnä metalliuistimiin, Rapala vaappuihin. Finlandia uistimen valikoima on mukavan monipuolinen.
Suomalaista laatua, rapalahan on muuttanut jo ties minne, Ranskassako se tehdas nykyään on(?)

Hurttarautu
Kalaisa
**

0
Poissa

Profiili
« Vastaus #23 : 30.10.11 - klo:18:42 »

Nilsulla on näistä vaihtoehdoista eniten noussut kalaa, joten se siis on kai paras näistä... Huh
Mutta yleensä siiman jatkeeksi pistetään VAV tai Kosto. Niillä ne kalatkin tulee Näyttää kieltä.

Kalaisa®

Tämä tunnus ei enää ole aktiivisessa käytössä!
jepse
**

0
Poissa

Profiili
« Vastaus #24 : 07.08.12 - klo:21:09 »

Jos aikoo kuhaa kalastaa niin pakko olla Bomber 15A vaappuja mukana Hymyilee Itsellä noita aika paljon pakista löytyy. Osaa Rapalakin tehdä hyviä vieheitä.

Milloin kalat kasvavat nopeimmin?
-Silloin kun kalamies kertoo saaliistaan.
eemail

0
Poissa

Profiili
« Vastaus #25 : 14.05.13 - klo:21:47 »

Omia suosikkeja suomalaiset pienvalmistajat + finlandia-uistin (nilsut, lotot ym.) ja Rapala. Muovivaapuista en tykkää. Tästäkään syystä en suosittelisi stormia edes pahimmalle vihamiehelle.   
prutkutin76
*

0
Poissa

Profiili
« Vastaus #26 : 01.07.13 - klo:20:36 »

Epävarma ehkäpä bette. krokodileä hauelle ja lottoa ahvenelle.noita kala lajeja kalastan eniten ja noita uistimia heitelly ehkä eniten.
eetu98
*

0
Poissa

Profiili
« Vastaus #27 : 04.07.13 - klo:01:05 »

vähä vaikkeec määritellä, mutta oma on betelotto, bete crocodil ja kuusamon räsäset, aivan mahtavia valmistajia
Diku

0
Poissa

Profiili
« Vastaus #28 : 11.08.13 - klo:15:20 »

Abu Garcia on yks suosikki. Abun Reflex  on tuonut monesti isoimmat ahvenet. Myös Abun Toby on ollut luottolusikkana jo pitkään. itse olen Tobyllä saanut esim.haukea ja järvitaimenta. Kotimaista kärkisijaa itselläni pitää 2 valmistajaa ja heiltä 2 viehettä. Bete  ja Kuusamo ,joiden vieheistä Lotto ja Räsänen. Lotolla mukavasti ahventa ja taimenta ja Räsäsellä haukea sekä kesällä heittäen ja talvella pilkkien. Tullut myös kirreä pilkkien. Cool
Koukkuk

0
Poissa

Profiili
« Vastaus #29 : 11.08.13 - klo:17:12 »

Nils-Master. Yli 13 syytä.

Virvelillä heitettävät perhot: RajuVirppa, PikkuVirppa, RajuRosvo.
Sivuja: 1 [2] 3 4   Siirry ylös  
  Tulostusversio  

Siirry: