Mua ainakin hämäsi hieman tuo äänestys. Tuossa mielestäni (omalle kohdalle, oma mielipide) parhaita valmistajia ja merkkejä oli kolme. Rapala, Nils-Master ja Bomber. Rapalan vaapuista omalla kohdalla parhaiten on toiminut Husky, Shad Rap, Fat Rap, Magnum, orkkis 9cm ja jokin linkku vekotin, en muista nimeä. Bombereista suosin Long a15- vaappua, loistava uinti ja jostain kumman syystä siihen ei jää edes kunnolla heinät kiinni, mikä on vain plussaa. Nilsut taas menee kaiken kokoisena ja kaiken värisenä, kuten kaikki muutkin vaaput. Menen kylläkin nyt ohi aiheesta, mutta mielestäni se on täyttä tarua, että tietty kala ottaa vain tietyn väriseen kuvaan. Esimerkiksi hauki nappaa vaikkapa *****pökäleeseen, jos sillä vain on nälkä. Mutta en rupea aiheesta tappelemaan kenenkään kanssa, koska tämä on vain minun mielipiteeni

Tuosta väri aiheesta vielä sen verran, että ottaa päähän kun nykyään on tosi vaikea (täällä ainakin) löytää enää niitä vanhoja värejä. Esimerkiksi monessakaan alan liikkeessä ei ole enää ambulanssi väristä Magnumia, mutta kaikkia aivan ihme värejä löytyy, mutta pakko sanoa, ärsykevärit toimivat. Niin, olin aivan unohtaa. Se perustelu. Rapala on mielestäni ykkönen, koska niillä olen aina osannut kalastaa ja olen niillä myös aina kalaa saanut. Bomber uintinsa ja laajan värivalikoimansa takia ja Nils-Master on vain niin mahtava. Yksinkertaisesti, kiitosnam.