Sivuja: [1] 2 3 4 5 ... 16   Siirry alas   
  Tulostusversio  

Kalasaalis.com kalastusmatka Inarille 8/2009

(Luettu 60040 kertaa)
ollimaha

0
Poissa

Profiili
« : 11.11.08 - klo:22:19 »

Mulla kytee pieni idean liekki. Elikkä oon ajatellu semmosta asiaa, että voitas lähteä porukalla johonkin isoon kalastuspaikkaan, (esim. Ahvenanmaalle/Tukholman saaristoon kymppihaukea hakemaan)

Tarkoitan "porukalla" näitä aktiivisia ja asiallisia keskusteluhenkilöitä Kalasaalis.comissa, kuten myös ylläpitoa. Siitä en osaa sanoa sitten että jos alkaa menemään ylitte semmosen 10 hepun, niin tehdäänkö sitten jotain ryhmänjakoa.

Oon vaan miettinyt että siinäkin ryhmässä joka on lähdössä, varmasti löytyy eri asioita osaavia kalastajia, jolloin toinen voi opettaa toiselle sitä mitä toinen ei osaa, ja toisinpäin. Olis vaan hieno lähtee johonkin oikein kunnon kalastusparatiisiin tällä porukalla mikä täällä KS.comissa keskustelee aktiivisesti, ja kenen kanssa on tullut "tutuksi".

Hyvä paikka reissulle olis vaikka ensi syksy 2009, jolloin mullakin on jo ajokortti, joka varmasti helpottais asiaa.

Mutta mitäs muut on mieltä? Olis kiva tavata muutenkin heppuja täältä KS.comista, ja mikäs sen hienompaa kun kalastuksen parissa.

Reissun suunnittelu on siis saatu alulleen:

Tällähetkellä reissussa mukana:

Samurai
Janne L.
Hauzi
japsa81
ollimaha

...ja lisää porukkaa haetaan. Ehtona on että jokainen saa kyydin paikalle, ja jokaiselle riittä telttapaikka. Telttojen määrä on vielä toistaiseksi tuntematon.

Matkan tiedot:

Noormarkku - Pori - Rovaniemi - Inari

Kokonaismatka-aika: noin 16 tuntia taukoineen
Kokonaismatka:      noin 1070 kilometriä

Matkan ajankohta 3.8.-6.8. + matkat (tauot, ajankohdat ja paikat toistaiseksi tuntemattomia)

-Auto lähtee Noormarkusta Poria kohti Sunnuntaina 2.8. klo 6:00 aamulla.
-Porissa auto on noin. klo 06:15, kyytiin tulee Samurai.
-Porista suunnataan Rovaniemelle.
-Rovaniemellä ollaan noin kello 16:30, kyytiin tulee japsa81.
-Rovaniemeltä suunnataan kohti Inaria.
-Inari saavutetaan noin kello 22:00 sunnuntai-illalla.
-Leirit pystytetään, ja nukutaan yön yli. Maanantaina alkaa kalastus.

Kalastetaan Maanantai, Tiistai, Keskiviikko, ja Torstai. Takaisin lähdetään Perjantaina klo 06:00 aamulla. Sama aikataulu kuin tultaessa, vain toisin päin.

LUPA-ASIAT

Nyt kun tonne Pohjosiin lähdetään, niin toivon että kaikilla olis luvat kunnossa. Luvat katotaan paikan päällä, että on kaikilla kunnossa. Eli siellä kun kalastaa, tarvitsee:

1. Läänikohtaisen viehekalastusmaksun Lapin lääniin. Maksaminen onnistuu netissä:
Läänikohtaisen viehekalastusmaksun maksaminen

2. Valtion kalastuksenhoitomaksu. Maksaminen onnistuu myös netissä:
Valtion kalastuksenhoitomaksun maksaminen

3. Inarijärven lupa maksaa viikolta 35€. Sen voi maksaa Ivalon Metsähallituksen palvelupisteeseen puh. 0205 64 7701. **

4. Juutuanjoen lupa maksaa 19 €/vuorokausi. Luvan voi maksaa myös Ivalon Metsähallituksen palvelupisteeseen puh. 0205 64 7701. ***

Katotaan joukolla paikanpäällä että kaikilla on kaikki tarvittavat luvat kunnossa. On sitten mukavampi kalastaa, kun tietää että luvat on kunnossa.

** Lupa maksetaan ja lunastetaan, jos aikoo Inarijärvellä kalastaa.
*** Lupa maksetaan ja lunastetaan, jos aikoo Juutuanjoella kalastaa.

PÄIVITYKSIÄ ASIOIHIN:

Juutuanjoen luvat on täyteen buukattu! Eli sinne ei enää mahdollista saada lupia, tuoksi ajankohdaksi.

Minä, Olli, sain luvat 5. ja 6. päiväksi, kun olin aikaisin asialla. Samurai tais saada vasta 7. ja 8. päiväksi, joten Samurai ei tule meidän etelänpoikien kyydissä paluumatkaa.

Joten meidän kyydissä on yksi (1) paikka vapaana paluumatkalle, jos kiinnostaa.

Matkalle haetaan vieläkin osallistujia, ja mukaan voi tulla vaikka päivää ennen matkan alkua! Kunhan hoitaa itsensä paikalle, ja hoitaa itselleen telttapaikan!

5.4. -  T11Mikan matkaanlähtö on sittenkin kääntynyt epävarmaksi. Uusi vaihtoehtoinen matkalainen on jo saatu tilalle, jossei Mika pääse lähtemään. Reittisuunnitelma uusittu ainakin väliaikaisesti.

PÄIVITYKSIÄ ASIOIHIN:

9.5. - Taas yksi matkalainen jäänyt matkasta pois. Tällähetkellä autossa siis menomatkalla 2+1, tulomatkalla 1+1. Epävarmaa, epävarmaa.

T11Mika
Vähälahjaiset
*

0
Poissa

Profiili
« Vastaus #1 : 12.11.08 - klo:00:15 »

Mulla kytee pieni idean liekki. Elikkä oon ajatellu semmosta asiaa, että voitas lähteä porukalla johonkin isoon kalastuspaikkaan, (esim. Ahvenanmaalle/Tukholman saaristoon kymppihaukea hakemaan)

Tarkoitan "porukalla" näitä aktiivisia ja asiallisia keskusteluhenkilöitä Kalasaalis.comissa, kuten myös ylläpitoa. Siitä en osaa sanoa sitten että jos alkaa menemään ylitte semmosen 10 hepun, niin tehdäänkö sitten jotain ryhmänjakoa.

Oon vaan miettinyt että siinäkin ryhmässä joka on lähdössä, varmasti löytyy eri asioita osaavia kalastajia, jolloin toinen voi opettaa toiselle sitä mitä toinen ei osaa, ja toisinpäin. Olis vaan hieno lähtee johonkin oikein kunnon kalastusparatiisiin tällä porukalla mikä täällä KS.comissa keskustelee aktiivisesti, ja kenen kanssa on tullut "tutuksi".

Hyvä paikka reissulle olis vaikka ensi syksy 2009, jolloin mullakin on jo ajokortti, joka varmasti helpottais asiaa.

Mutta mitäs muut on mieltä? Olis kiva tavata muutenkin heppuja täältä KS.comista, ja mikäs sen hienompaa kun kalastuksen parissa.

Ahvenanmaa on kyl hyvä kohde. Ite just kesällä käväsin. Ei vaan tuo kalastuspuoli ihan menny nappiin eli sikäli vois heittää uutta reissuu ja keskittyy olennaiseen. Aika moinen homma järjestää tuommonen reissu kymmenelle. Kovasti kyllä houkuttaa ajatuksena. Näin alustavasti ilmottaudun mukaan, kunnes vaimo kieltää.  Iskee silmää

Ehdottaisin kyllä heti alkuun, että reissuun lähtijöille laitetaan ikäraja väh. 18v. Vaikkei Suomesta poistuttaiskaan niin selkeyttää touhua.

Mika
Trust me - I know what I'm doing
ollimaha

0
Poissa

Profiili
« Vastaus #2 : 12.11.08 - klo:00:31 »

Joo, toi ikäraja selkeyttäis asiaa kyllä aika paljon. Mutta tarkotin että ei sinne tarvi välttämättä ottaa 10 henkilöä, voihan matkaan lähteä vaikka 5-8. Aattelin vaan ettei tuu sitten semmosta että "kun toi pääsee mukaan niin miksen mäkin pääse". Esim. jos EniZei jähtis matkaan mukaan niin vois tulla siinä SP-tiimissä vähän dominoreaktiota ja porukka vois alkaa kyseleen että miksei me voida tulla myös.

Mutta katotaan nyt näin alustavasti että kenelle tämmönen reissu sopis ja kuka olis lähdössä mukaan.

Mutta tosiaan, affenanmaalta löytyy hyviä hotspotteja kyllä kalastusta varten. Esimerkiksi tämä Hjortö, Saltvik, josta luin kesällä Kalastus -lehdestä:

Lainaus
"Syksy on hauenkalastuksen parasta aikaa. Tule vieraaksemme Hjortö Stugor & Stockhusin mökkeihin ja nauti kalaonnesta hienoilla kalavesillämme. Kun varaat kalastusmatkan sunnuntain ja torstain välisiksi arkipäiviksi, tarjoamme kalastuspakettimme yhteydessä yhden ylimääräisen vuorokauden.

Peruspaketti sisältää: majoitus 4 hengen mökissä 2 vrk, liinavaatteet, vene ja perämoottori, 10 l polttoaineta, loppusiivous ja rantasauna.

Pakettihinta: 65 euroa/henkilö tai 600 sek/henkilö"

http://www.visitaland.com/fi/hjortostugor

Kuulostaa kyllä hyvältä, ja hintakaan ei todellakaan ole pahimmasta päästä. Kalastuslehti antoi kyllä hyvän esimaun jutullaan, kehuivat kovasti. Jutun tekijä oli ollut tuon yhden ajanjakson siellä, ja yhteensä koko reissulta, koko sakille, oli tullut 97 haukea. Suurimmat olivat 5-8 kilosia. Eli tuommoista Ahvenanmaan "peruspuikkaria".  Iskee silmää

stento-z

0
Poissa

Profiili
« Vastaus #3 : 12.11.08 - klo:09:34 »

Tuli vain sellainen mieleen ettäonko K,S hepuilla noita traileriveneitä niin voisi tämä kotimaa myös tulla kysymykseen,telttamajoitus pitää pehmot poissa,Oma veneeni saan kuntoon ensikesäksi(toivottavasti)niin siihen mahtuu pari hoikemppaa sälliä Virnistää
kriss3

0
Poissa

Profiili
« Vastaus #4 : 12.11.08 - klo:15:35 »

Ikärajan vuoksi reissu jää minun osalatani väliin Itkee
Ikää olisi vasta 16 ensi syksynä. Muuten olisin tullut mukaan ilomielin Iskee silmää

Ei oo haavia -.-
ollimaha

0
Poissa

Profiili
« Vastaus #5 : 12.11.08 - klo:16:03 »

Ikää olisi vasta 16 ensi syksynä. Muuten olisin tullut mukaan ilomielin Iskee silmää

Kaikki me joskus ollaan oltu pieniä (jotkut meistä vieläkin) Hymyilee leveästi joten I feel you Hymyilee leveästi
T11Mika
Vähälahjaiset
*

0
Poissa

Profiili
« Vastaus #6 : 12.11.08 - klo:16:05 »

Harmihan se on, että ikärajottaa harrastamista, mutta tuo on ihan sen takia, että kun venettä ja mökkiä vuokrataan niin siinä tulee nuo ikärajat sitten vastaan. Vuokraajat yleensä edellyttää, että joku ilmottautuu alle 18v. kavereille "holhoojaksi" joka sitten vastaa, että ko. kaveri pysyy yhtenä palana ja jos tulee kalustotappioita niin on laskutusosoite selvillä. Vakuutusyhtiöt on aina välistä hiukka hankalia noissa asioissa jos ei ole etukäteen selvitelty asioita riittävästi.
kriss3

0
Poissa

Profiili
« Vastaus #7 : 12.11.08 - klo:16:32 »

Kyllähän se hieman kismittää, mutta ymmärrän kyllä tilanteen... Hymyilee
japsa81
Vieras
« Vastaus #8 : 12.11.08 - klo:16:49 »

Minä voisin pilkki tapaamisen järsestää täällä rovaniemen kupeella majoituksena sissiteltta/8neliön mökki nuihin saa porukkaa 2-8henkilöä kohde kaloina hauki,siika ja appura Virnistää
tahikka talven varrella johki pilkki kisaan osallistuminen isommalla porukalla?

Ohessa kuva kala/metsä kämpästäni Virnistää
Oon se pirun komee Pyörittää silmiään

* IMG_3384 (Small).jpg (81.54 kilotavua, 640x480 - tarkasteltu 959 kertaa.)
ollimaha

0
Poissa

Profiili
« Vastaus #9 : 12.11.08 - klo:16:57 »

no jösses! Hymyilee leveästi Kyllä tuolla jo kelpaa asustella! Iskee silmää oikein sarvet oven päällä ja kaikki Hymyilee leveästi

Mutta joo, toi pilkkikisa kuulostaa erityisen hyvältä kyllä. Ite en vaan tänätalvena vielä pääse ottamaan osaa, kun täytän 18 vasta ensikesänä, joten en saa kyytiä mistään. Mutta siitähän vois tehdä vaikka jokavuotisen perinteen KS.comille, elikkä osallistua koko poppoo joihinkin pilkkikilpailuihin. Hymyilee
stento-z

0
Poissa

Profiili
« Vastaus #10 : 13.11.08 - klo:12:03 »

Juu minä pääsisin tuonne veteraaneihin kokeilemaan Virnistää
T11Mika
Vähälahjaiset
*

0
Poissa

Profiili
« Vastaus #11 : 13.11.08 - klo:12:09 »

Minä voisin pilkki tapaamisen järsestää täällä rovaniemen kupeella majoituksena sissiteltta/8neliön mökki nuihin saa porukkaa 2-8henkilöä kohde kaloina hauki,siika ja appura Virnistää
tahikka talven varrella johki pilkki kisaan osallistuminen isommalla porukalla?

Ohessa kuva kala/metsä kämpästäni Virnistää
Oon se pirun komee Pyörittää silmiään

Jo vain! Kyllä tuolla pötköttää hyvin kalastuksen lomassa.
japsa81
Vieras
« Vastaus #12 : 13.11.08 - klo:15:55 »

Jo vain! Kyllä tuolla pötköttää hyvin kalastuksen lomassa.

No jo vain siellä lepää ja kun sissiteltan laitan mökin viereen niin mahtuu enempi äijiä lepään Virnistää
Ilmotelkaahan aika kun kaipaatta rovaniemen korkeudelle niin käyn kalat aktivoimassa Virnistää
ollimaha

0
Poissa

Profiili
« Vastaus #13 : 13.11.08 - klo:16:46 »

Kyselin vähä tosta Hjortöstä. Tämmöset olis kustannukset ja mitä olis tarjolla, jos 8 henkeä lähtis elokuussa 4 päiväksi.

# Viiden tähden mökki maks. 8 hengelle
# Vuoteen sijaukset
# Loppusiivous
# Kolme venettä moottoreineen (9,9hp)
# 10 litraa bensiiniä/per paatti.
# 8 Kalastuslupaa

Yhteensä: 1257 euroa.

Jos tarvii yhden ylimääräisen veneen moottoreineen ja 10 litraa bensaa, tulee 165 euron lisä.
T11Mika
Vähälahjaiset
*

0
Poissa

Profiili
« Vastaus #14 : 13.11.08 - klo:17:11 »

Kyselin vähä tosta Hjortöstä. Tämmöset olis kustannukset ja mitä olis tarjolla, jos 8 henkeä lähtis elokuussa 4 päiväksi.

# Viiden tähden mökki maks. 8 hengelle
# Vuoteen sijaukset
# Loppusiivous
# Kolme venettä moottoreineen (9,9hp)
# 10 litraa bensiiniä/per paatti.
# 8 Kalastuslupaa

Yhteensä: 1257 euroa.

Jos tarvii yhden ylimääräisen veneen moottoreineen ja 10 litraa bensaa, tulee 165 euron lisä.

Tuon summan kun jakaa kahdeksalle niin tekee hiukan alle 160€/hlö. Eli ei mikään paha hinta. Tuohon tietysti tulee lisäksi matkakustannukset jokaiselle sen mukaan mistä ja miten paikalle tulee ja luonnollisesti jotakin syötävää tarvitsee ostaa. Kalaahan sieltä tulee niin paljon, että nälkään ei kuolla, mutta jotain kalan kaveriksi lautaselle tarttee laittaa. Eipä tuo reissun kokonaishinta mitenkään kauhean korkeaksi nouse.
Sivuja: [1] 2 3 4 5 ... 16   Siirry ylös  
  Tulostusversio  

Siirry: