Sivuja: 1 ... 11 12 13 14 [15] 16 17   Siirry alas   
  Tulostusversio  

UltraLight -kalastus

(Luettu 166046 kertaa)
rantarosvo
Vieras
« Vastaus #210 : 16.07.12 - klo:07:26 »

itselläni on monesti mukana ul setti ja normaalit heitto kamppeet, sen eron noiden välillä kyllä huomaa heti kun vavasta toiseen vaihtaa, ul vavalla on vaan helpompi heittää kevyitä vieheitä.

On juu helpompi, yritän takertua siihen heittopituusmainontaan Hymyilee Tuossa kymmenkunta viestiä takaperin joku ihmettelee, että pienemmät vieheet ei lentänytkään uusilla UL vehkeillä paremmin ku vanhalla setillä. Liekö mainonnan uhri. Heittämisen helppous ja heittopituuksien kasvattaminen on kuitenkin eri asia. Ja nyt nimenomaan mietin tuon vavan puolesta. Aikaisemminkin kirjoittelin, että siimat ja kela vaikuttaa toki myös samalla ja siimalla (jos se ohenee reilusti) on selkeä vaikutus myös tuohon heittopituuteen.
sako
**

0
Poissa

Profiili
« Vastaus #211 : 16.07.12 - klo:09:36 »

On juu helpompi, yritän takertua siihen heittopituusmainontaan Hymyilee Tuossa kymmenkunta viestiä takaperin joku ihmettelee, että pienemmät vieheet ei lentänytkään uusilla UL vehkeillä paremmin ku vanhalla setillä. Liekö mainonnan uhri. Heittämisen helppous ja heittopituuksien kasvattaminen on kuitenkin eri asia. Ja nyt nimenomaan mietin tuon vavan puolesta. Aikaisemminkin kirjoittelin, että siimat ja kela vaikuttaa toki myös samalla ja siimalla (jos se ohenee reilusti) on selkeä vaikutus myös tuohon heittopituuteen.

Mie oon tajunnut tän rantarosvon tarkotuksen niin, että on sama-asia heitääkö L tai M setillä missä on 0.12 siimaa ja 210cm vapa, kuin heittäis UL setillä missä on lyhkänen vapa ja sama uistin lentää jotakuinkin yhtä pitkälle? Onko pelkkää mainontaa että UL kamppeilla uistimet lentää pidemmälle? Ja se lyhempi vapa juttu?  Huh

Mikä on kalamiehien kansalliseepos? -Kalavale
peruke96

0
Poissa

Profiili
« Vastaus #212 : 16.07.12 - klo:10:51 »

Hmmm... En kyllä itse ole nähnyt yhtään ainoata mainosta, missä väitetään ul-vapaa pitkäheittoisemmaksi, kuin hieman pidempi ja järeämpi. Itse pidän ul-kelan kaverina abu vendetta 210cm(viehesuositus 5-15g):a ja kyllä lentää pikkusetkin uistimet ja on muuten aika namu setti jigaukseen Hymyilee tosin lyhytkin tikku puoltaa paikkansa esim. pusikoissa ja paikoissa,, joissa ei pitkiä heittopituuksia tarvitsisikaan. Jokainen siis päättääköön itse millaisella vavalla haluaa vieheitään piiskata!

Vastuu on täysin lukijalla.
rantarosvo
Vieras
« Vastaus #213 : 16.07.12 - klo:14:11 »

Mie oon tajunnut tän rantarosvon tarkotuksen niin, että on sama-asia heitääkö L tai M setillä missä on 0.12 siimaa ja 210cm vapa, kuin heittäis UL setillä missä on lyhkänen vapa ja sama uistin lentää jotakuinkin yhtä pitkälle? Onko pelkkää mainontaa että UL kamppeilla uistimet lentää pidemmälle? Ja se lyhempi vapa juttu?  Huh

Niin, öö, kai juurikin noin. Lähinnä se, että monesti sattuu silmään lauseet "saa pienetkin vieheet lentämään" ja vastaavat. Tai lähinnä niissä mainostetaan, että PIENET vieheet lentävät hyvin, ei siis varsinaisesti sanota, että heittopituutta tulisi lisää.

Hmmm... En kyllä itse ole nähnyt yhtään ainoata mainosta, missä väitetään ul-vapaa pitkäheittoisemmaksi, kuin hieman pidempi ja järeämpi. Itse pidän ul-kelan kaverina abu vendetta 210cm(viehesuositus 5-15g):a ja kyllä lentää pikkusetkin uistimet ja on muuten aika namu setti jigaukseen Hymyilee tosin lyhytkin tikku puoltaa paikkansa esim. pusikoissa ja paikoissa,, joissa ei pitkiä heittopituuksia tarvitsisikaan. Jokainen siis päättääköön itse millaisella vavalla haluaa vieheitään piiskata!

Kuten tuohon ylle laitoinkin, ei varsinaisesti heittopituutta siis lisää, vaan, että pienetkin vieheet lentävät hienosti, joka on omasta mielestä humpuukia. Voi olla, että heittely on mukavampaa, mutta ei ne sen kummemmin niitä pikkuvieheitä linkoa kuin mikään muukaan vapa.

Ja täysin samaa mieltä, sillä piiskataan millä halutaan Hymyilee Kalaa ei loppuviimein kiinnosta se mitä kelaa tai vapaa kalastaja käyttää Näyttää kieltä Ja jos haluaa elää reunalla niin ei muutaku pajunoksaan kiinni kela ja 0,10mm monosiima kiinni ja vähän taiteilemaan. Nyt meikä unohtaa koko viehkeän keskustelun, pakkaan rinkkani ja keskiviikkona nokka kohti puljun erämaata ja viikoksi kalalle ja retkeilemään! Mukaan otan tietysti shimanosemiUL-L ja shimanoultraduperM-luokan vehkeet Iskee silmää (oli sitten höpsöttelyä, ettei kenenkään tarvi kuitata, ettei tuollaisia ole.)

Kireitä!
Poseidon
**

0
Poissa

Profiili
« Vastaus #214 : 30.07.12 - klo:09:41 »

Jaksaiskos joku ettii mulle halvimman mahollisen UL-setin?
Abu fisher
**

0
Poissa

Profiili
« Vastaus #215 : 30.07.12 - klo:14:21 »

kelaksi http://kalastus.hongkong.fi/fi/kelat/avokelat/shimano-sienna-fd-avokela/p/376022/ vavaksi http://kalastus.hongkong.fi/fi/vavat/avokelavavat/shimano-stimula-avokelavapa/p/16140/ siima http://kalastus.hongkong.fi/fi/siimat/monofiilisiimat/stroft-gtm-100m-monofiilisiima/p/25502/ hintaa kertyy yhteensä 65,80
Poseidon
**

0
Poissa

Profiili
« Vastaus #216 : 30.07.12 - klo:16:51 »

Laitoin ensimmäisen viestin sen takia että Budjettia on vain 30 e ja niillä pitäis jotain saada enkä itse ole oikein mitään löytänyt.
Sohjokauha
Vieras
« Vastaus #217 : 30.07.12 - klo:18:09 »

Laitoin ensimmäisen viestin sen takia että Budjettia on vain 30 e ja niillä pitäis jotain saada enkä itse ole oikein mitään löytänyt.

Silla tuskin saisit toimivaa kelaa. Kannattaa budjetti nostaa ainakin 50e.
Christian

0
Poissa

Profiili
« Vastaus #218 : 30.07.12 - klo:18:22 »

Kannattaa odottaa loppusyksyn / talven alennusmyyntejä. Honkkarissa esim. välillä jotain kelamalleja -50% ja ylipäänsä kaupoista voi löytää hyviä tarjouksia mid range keloista.

"Jumalat eivät ota ihmisen lasketusta elinajasta niitä tunteja, jotka on omistettu kalastukselle" (Babylonialainen kirjoitus v. 2000ekr)
Poseidon
**

0
Poissa

Profiili
« Vastaus #219 : 31.07.12 - klo:08:38 »

Joo meen kerään mustikoita nii budjetti nouski 60 e nii nyt voi suositella jotain mutta mielellään hintaa vaan 50 e koska postikulutki menee. =D
Terapia?
Vieras
« Vastaus #220 : 20.08.12 - klo:00:21 »

Mahtavaa homma viskoo ullia! kirjolohet tuntuu mukavalta vastukselta. Ja pikku vieheet lentää hyvin:D kuitusiima ehottomasti ul hommiin.
Kalamies13
**

0
Poissa

Profiili
« Vastaus #221 : 30.09.12 - klo:13:55 »

Jaksaiskos joku ettii mulle halvimman mahollisen UL-setin?
Vapa:patriot caliber 168cm viehe suositus 2-10g hinta:19e
Kela:okuma hexana fd20 siimatilavuus 130/0,20mm hinta:34 e
Yhteis hinta n:60e kaupasta riippuen
Sata varmasti toimiva paketti ittellä patriot caliber vapa 183 oon tyytyväinen.
Ja siimaksi stren 0,18 mono halvuuden vuoksi muuten kuitu mutta jos budjetti on vaan 60e niin sit kyll mono. 300m streniä maksaa 8e honkkarin netti storessa,ei oo ihan halvin mahollinen mutta jos tästä halvemman haluaa se on kyllä sitten ihan surkea!Arvostelujen ja kokemuksen mukaan hyvä setti(ainaki vapa oman kokemuksen mukaan,kelaa arvosteltu hyväksi)
Ps.Jarru saa olla löysällä jos kala nappaa ja otat tämän setin koska siima ei kestä loputtomia mutta jos rauhallisesti ottaa ni kyllä sillä vielä kympinki voi
ylös saada!Honkkarin nettikaupas 63,85 e honkkaris osa noista ei oo oikeessa koossa caliber kyll löytyy mutt hexanaa ei 20kymppisenä eikä stren siimaa 0,18mm;senä.Voihan kelaksi ottaa myös okuma silvara pron 13,95e silvara pro20 ul
settiin siis
http://kalastus.hongkong.fi/fi/kelat/avokelat/okuma-silvara-pro-avokela/p/16219/
Kalamies13
**

0
Poissa

Profiili
« Vastaus #222 : 23.10.12 - klo:20:07 »

Kyllä tuo on liian järeä UL-kalastukseen. Itselläni on tuo Trio 20 ja käytän sitä 10-30g vieheiden nakkelemiseen. Hyvä kela se kyllä on!

Ostin nyt sitten Shimano Sienna 1000 -kelan. Se tulee 170cm kepin kanssa 2-10g vieheille.
Ei oo 20kymppinen ollenkaan liian järeä!
pqge
*

0
Poissa

Profiili
« Vastaus #223 : 03.07.13 - klo:09:53 »

Moro! Ois ensimmäinen UL-setti hakusessa, kaipaisin siis neuvoja ja ehdotuksia millainen kokoonpano olisi hyvä? Hintaluokka max 170e (saa siis olla halvempikin). Kiitoksia jo etukäteen vastauksistanne.
Christian

0
Poissa

Profiili
« Vastaus #224 : 03.07.13 - klo:10:11 »

Moro! Ois ensimmäinen UL-setti hakusessa, kaipaisin siis neuvoja ja ehdotuksia millainen kokoonpano olisi hyvä? Hintaluokka max 170e (saa siis olla halvempikin). Kiitoksia jo etukäteen vastauksistanne.

Vavaksi Shimano Forcemaster AX 165 cm / 1 - 11 gr. Hinta on honkkarissa 55 euroa. Vavasta on omaa kokemusta.Sanoisin, että oikeampi range on 1-15 gr joka istuu UL:ään hyvin. Voi heittää jonkin verran painavampiaakin viehettä jos hiukan varoo heittäessä (< 20 gr).

Kelaksi oman feeliksen ja budjetin pohjalta 1000-luokan Shimanon kela. Tuohon 170 euron hintaan mahtuisi rimaa hipoen vielä Shimano Aernos 119 euroa.
Tagit: Ultra Light 
Sivuja: 1 ... 11 12 13 14 [15] 16 17   Siirry ylös  
  Tulostusversio  

Siirry: