Äänestys
Kysymys: mikä näistä on paras viehe/uistin hauelle?  (Äänestys päättynyt: 03.05.09 - klo:18:48)
vaappu - 4 (30.8%)
lippa - 5 (38.5%)
lusikka - 3 (23.1%)
jerkkiuistin - 1 (7.7%)
jokin muu.kerro - 0 (0%)
Äänestäjiä yhteensä: 12

Sivuja: 1 ... 41 42 43 44 [45] 46   Siirry alas   
  Tulostusversio  

Hauen heittokalastus

(Luettu 361410 kertaa)
Suurkalastaja

0
Poissa

Profiili WWW
« Vastaus #660 : 29.06.14 - klo:00:40 »

Huonoa on itelläkin ollut viime aikoina ja samaa olen kuullut muualtakin. Mm. alkuviikosta tein tutulle järvelle huonoimman reissun vuosikausiin, 3 puikkaria muutaman tunnin reissulla. Normipäivänä tuolta saa 10-30 haukea.

Tänään oli meininki jo vähän paranemaan päin, uudelta pikkujärveltä 11 haukea muutaman tunnin iltapistolla.

Jospa se tästä! Hymyilee leveästi

Daiwa

0
Poissa

Profiili
« Vastaus #661 : 29.06.14 - klo:11:47 »

Eipä tuo hauki näytä ahneesti syövän missäänpäin.. Itse kanssa huomannut että saa jo tehdä töitä muutaman hauen eteen. Veikkaisisimpa että nuo kylmät kelit on syyllinen. Toissäyönäksin kävi pakkasen puolella, niin tuskin nuo vedet kovin lämpiminä pysyy.

TEAM Tunturi
Säkyläläinen
Vieras
« Vastaus #662 : 29.06.14 - klo:23:59 »

Kyllä muuten minnow spoon sopii soutu-uisteluun aikas hyvin! Yks hauki kävi koppaamas. Hymyilee leveästi
kalatonmies
*

0
Poissa

Profiili
« Vastaus #663 : 09.07.14 - klo:07:32 »

Olen käynyt kalassa joka päivä 2 kertaa jäiden lähdettyä haukea nousee paljon olen tänä kesänä käynyt lapissa,polvijärvellä ja ylivieskassa kalassa, pääasiassa kalastan ylivieskassa kalajoesta.ehdoton suosikki uisteeni hauelle on punainen lotto bete. Jos lähdet haukea ja ahventa kalastamaan et tarvitse mukaan kuin tämän uisteen! Tänään olen kerran jo käynyt kalassa ja illalla uudestaan. Suurin haukeni tänä kesänä vähän reilu 6kiloa. Toivotan teille muille kalaonnea ja jos tarvitsette hauen kalastus neuvoja laittakaa txt viestejä numroon   xxxx.xxxx

EDIT: Numero poistettu. Et mitä ilmeisemmin ole Sirpa helsingistä. Mitäpä jos et pelleilisi täällä. Tarvittaessa kirjoitusoikeuksia voidaan rajoittaa jos vastaava hölmöily toistuu.

Joni ojala
T11Mika
Vähälahjaiset
*

0
Poissa

Profiili
« Vastaus #664 : 10.07.14 - klo:12:27 »

Olen käynyt kalassa joka päivä 2 kertaa jäiden lähdettyä haukea nousee paljon olen tänä kesänä käynyt lapissa,polvijärvellä ja ylivieskassa kalassa, pääasiassa kalastan ylivieskassa kalajoesta.ehdoton suosikki uisteeni hauelle on punainen lotto bete. Jos lähdet haukea ja ahventa kalastamaan et tarvitse mukaan kuin tämän uisteen! Tänään olen kerran jo käynyt kalassa ja illalla uudestaan. Suurin haukeni tänä kesänä vähän reilu 6kiloa. Toivotan teille muille kalaonnea ja jos tarvitsette hauen kalastus neuvoja laittakaa txt viestejä numroon   xxxx.xxxx

EDIT: Numero poistettu. Et mitä ilmeisemmin ole Sirpa helsingistä. Mitäpä jos et pelleilisi täällä. Tarvittaessa kirjoitusoikeuksia voidaan rajoittaa jos vastaava hölmöily toistuu.

Käyttäjää muistettu YV:llä. Älkää viitsikö tehdä tuommoisia. Pojat on poikia, mutta joku tolkku hölmöilyissäkin pitää olla. Näiltä osin asia loppuun käsitelty. Jatkot YV:nä.

Mika
Trust me - I know what I'm doing
Kalamies15
**

0
Poissa

Profiili
« Vastaus #665 : 12.07.14 - klo:11:27 »

Eipä tuo hauki näytä ahneesti syövän missäänpäin.. Itse kanssa huomannut että saa jo tehdä töitä muutaman hauen eteen. Veikkaisisimpa että nuo kylmät kelit on syyllinen. Toissäyönäksin kävi pakkasen puolella, niin tuskin nuo vedet kovin lämpiminä pysyy.

Veikkaan samaa. Nyt kun veden lämpö on noin 21-21 astetta on hauki tullut paljon aktiivisemmaksi ja olen positiivisesti yllättäynyt haukien halukkuuteen ottaa kiinni. Eilen ja toissapäivänä olin vain noin puoli tuntia heittelemässä ja molemmilla kerroilla sain viisi haukea. Suurin tosin oli vain voin reilun kilon, mutta olen silti tyytyväinen, koska välillä alkoi jo tuntua, että hauki ei ota yhtään mihinkään.

Kerran kalamies, aina kalamies.
Juho00
*

0
Poissa

Profiili
« Vastaus #666 : 16.07.14 - klo:22:18 »

Ite oon parhaiten saanu lotoilla, räsäsellä, professorilla ja minnow spoonilla. tänäänki kole pari kilosta lotolla.
kalastaja48

0
Poissa

Profiili
« Vastaus #667 : 25.07.14 - klo:15:12 »

Ite oon saanut haukea parhaiten minnows spoonilla ja stormin twitchillä
Säkyläläinen
Vieras
« Vastaus #668 : 04.10.14 - klo:16:45 »

Onko ne hauen vielä kaislikkojen reunassa? Tai ylipäätänsä lahdissa jossa on kasvustoa mm. lumpeita, kaisloja yms..?
PFCompany

0
Poissa

Profiili
« Vastaus #669 : 05.10.14 - klo:12:06 »

Onko ne hauen vielä kaislikkojen reunassa? Tai ylipäätänsä lahdissa jossa on kasvustoa mm. lumpeita, kaisloja yms..?

Kait ne vähitellen sinne on isommatkin siirtymässä... 

Kovat kalamiehet ei koskaan kuole - ne vaan haisee sille....
stento-z

0
Poissa

Profiili
« Vastaus #670 : 31.05.15 - klo:15:29 »

Haloo mitään uutta.Kaveri pesi mut vanna hopealla maalatulla isolla räsäsellä se sai viisi haukea
minun kahta vastaan,on se niin väärin.Mutta joskus se vaan menee noin et tietyn väriseen se kala vaan nappaa ja kaveri voi tarjota vaikka leivoksia eikä saa mitään.Vaan on se välillä menny toisinkin päin Virnistää
JPMX
Vieras
« Vastaus #671 : 23.10.15 - klo:17:26 »

Tässä alkaa kausi itseltä loppumaan juuri huomenna viimeinen reissu.  Pyörittää silmiään
Pikettäjä
*

0
Poissa

Profiili
« Vastaus #672 : 22.11.15 - klo:17:30 »

Vielä reilu 2 viikkoa sitten tuli haukea vaikka kuinka ja vieläpä isoa. Nyt kolmena viimesimmillä reissuilla saldo on ollut yksi n.2kg pulikka, tunteja merellä vietetty n.20-30h ja ei yhtäkään mitään tapahtumaa tuon yhden ainoan lisäksi. pikkalassa,kantvikissa ja upinniemessä pyöritty ja uistimina oon käyttänyt Snackbaitteja M&L ja jerkkejä..

fisuedit: Yhdistetty vastaavaan
Christian

0
Poissa

Profiili
« Vastaus #673 : 23.11.15 - klo:08:41 »

Vielä reilu 2 viikkoa sitten tuli haukea vaikka kuinka ja vieläpä isoa. Nyt kolmena viimesimmillä reissuilla saldo on ollut yksi n.2kg pulikka, tunteja merellä vietetty n.20-30h ja ei yhtäkään mitään tapahtumaa tuon yhden ainoan lisäksi. pikkalassa,kantvikissa ja upinniemessä pyöritty ja uistimina oon käyttänyt Snackbaitteja M&L ja jerkkejä..

Viimeiset neljä reissua itsellä:

1.11: 5 h. Saldona 1x 12,1 kg hauki + 1 ison metrikalan karkuutus + näpy.
7.11: 4 h. Saldona 14 haukea keskipainolla 3.8. Mukana 2x metrikalaa 6-7 kg
10.11: 3 h. Saldona 2 kpl n. 2 kg kalaa. Pari tärppiä lisäksi
15.11: 3 h. Munat pataan
22.11: 4 h. Saldona 1x 13,9 kg. Ei muita tapahtumia.

Eli jos nyt jättää tuon 7.11 munkin pois niin 12 h kalastusta toi 4 kalaa ja 1,5 h kului tapahtumien välissä. Pienet kalat ovat siirtyneet enempi pois omilta paikoilta ja tilalla on vauraampaa kalaa, mutta harvemmassa ja kylmä vesi jo hiukan passivoi kalaa. Kyllä ne siellä on, mutta on vaan vaikeampi saada iskemään tai osua siihen ikkunaan kun ne popsii.

Viimeinen kaksi viikkoa on vielä karumpi. 10 h kalastusta josta 3 kalaa ja 1 tapahtuma per 2 h. Eli se vain on pienestä kiinni hehkuttaako isoa mörköä vai kiroaa MP:tä.

"Jumalat eivät ota ihmisen lasketusta elinajasta niitä tunteja, jotka on omistettu kalastukselle" (Babylonialainen kirjoitus v. 2000ekr)
Pikettäjä
*

0
Poissa

Profiili
« Vastaus #674 : 25.11.15 - klo:08:14 »

Viimeiset neljä reissua itsellä:

1.11: 5 h. Saldona 1x 12,1 kg hauki + 1 ison metrikalan karkuutus + näpy.
7.11: 4 h. Saldona 14 haukea keskipainolla 3.8. Mukana 2x metrikalaa 6-7 kg
10.11: 3 h. Saldona 2 kpl n. 2 kg kalaa. Pari tärppiä lisäksi
15.11: 3 h. Munat pataan
22.11: 4 h. Saldona 1x 13,9 kg. Ei muita tapahtumia.

Eli jos nyt jättää tuon 7.11 munkin pois niin 12 h kalastusta toi 4 kalaa ja 1,5 h kului tapahtumien välissä. Pienet kalat ovat siirtyneet enempi pois omilta paikoilta ja tilalla on vauraampaa kalaa, mutta harvemmassa ja kylmä vesi jo hiukan passivoi kalaa. Kyllä ne siellä on, mutta on vaan vaikeampi saada iskemään tai osua siihen ikkunaan kun ne popsii.

Viimeinen kaksi viikkoa on vielä karumpi. 10 h kalastusta josta 3 kalaa ja 1 tapahtuma per 2 h. Eli se vain on pienestä kiinni hehkuttaako isoa mörköä vai kiroaa MP:tä.

Eilen taas käväsin viskomassa ja ei mitään, muuta ku jäätyneet näpit.  Virnistää en tiiä onko kelauksessani vika, vieheissä vai paikassa...? Mitä uistimia sä käytät? Itse oon käyttänyt Westin jerkkejä ja Snackbaitseja.
Tagit: Hauki Hauen kalastus 
Sivuja: 1 ... 41 42 43 44 [45] 46   Siirry ylös  
  Tulostusversio  

Siirry: