|
leipuri
Vieras
|
 |
« Vastaus #15 : 21.05.08 - klo:12:25 » |
|
mulla on maaliruisku myynnissä. halpa vain 20 euroa ja 2 lla ulko säiliöllä. mulla on myynnissä muutakin kalastustarviketta edullisesti. ps. ite oon vaappuni vääntänyt.
|
|
|
|
|
|
Qkkeli
|
 |
« Vastaus #16 : 06.06.08 - klo:19:47 » |
|
Tällaisia on tullut väkerrettyä, siialle lähinnä:   Kuvanlaatu on mitä on, alemman kuvan vaaput ei ole läheskään noin rumia, kuin mitä kuva antaa ymmärtää..  Ja Seniorin kopioita löytyy vielä mukavasti lisää.
|
- Qkkeli
|
|
|
|
EniZei
|
 |
« Vastaus #17 : 06.06.08 - klo:21:52 » |
|
Tällaisia on tullut väkerrettyä, siialle lähinnä: Kuvanlaatu on mitä on, alemman kuvan vaaput ei ole läheskään noin rumia, kuin mitä kuva antaa ymmärtää..  Ja Seniorin kopioita löytyy vielä mukavasti lisää. Ootko ostanut valmiita aihioita, vai itse väsännyt sorvilla vai käsin vai miten? Joka tapauksessa hienon näköisiä vaappuja! Onko hyvin vaaput siialle kelvannut?
|
|
|
|
|
|
Qkkeli
|
 |
« Vastaus #18 : 06.06.08 - klo:22:04 » |
|
Ovat viimetalven ja tämän kevään satoa, joten vielä ei ole päässyt todelliseen testiin. Ja aihiot on kakkoslaatuisia, itse "Mr.Seniori" myi niitä jokin aika sitten uintilvyineen ja runkolankoineen kalastus.comissa. Tuli silloin ostettua kaikkia mahdollisia kokoja, osasta pitäisi lohikapuloitakin saada aikaan.
|
|
|
|
|
|
TuMi
Vieras
|
 |
« Vastaus #19 : 11.06.08 - klo:21:45 » |
|
 Tällänen pussillinen oottelis balsa-aihioita, kun ehtis vaan tekemään. Tuossa alla on tuo balsapala mistä oon vannesahalla sahaillu aihiot. Pitää vielä pilkkoa vaapun kokosiks siivuiks ja hioa oikeaan muotoon. Parempia sais varmasti sorvaamalla, mutta tarkotus ois tehdä nilsujäljitelmiä ja niihin ei ainakana omat sorvaustaidot riitä. Suunnilleen sataan vaappuun tuossa ois tarpeet, sitten vielä tuo loppupalikka, mitä en vielä pilkkonut.
|
|
|
|
|
|
TuMi
Vieras
|
 |
« Vastaus #20 : 11.06.08 - klo:21:46 » |
|
Jos jollakulla on hyväksi havaittuja sabluunoita koneella / paperilla jotka voisi kuvata ja lähettää ottaisin miellelläni vastaan.
|
|
|
|
|
|
TuMi
Vieras
|
 |
« Vastaus #21 : 11.06.08 - klo:21:48 » |
|
Qkkeli, miten nuo Seniori jäljitelmät onnistu? Teitkö balsasta? Itellä oli tuossa kans parit erät senioritarpeita, mutta jää nähtäväks miten ne onnistaa. Kai siinä missä muutkin. Tosin pitää hankkia niihin ohuempi lanka.
|
|
|
|
|
|
Qkkeli
|
 |
« Vastaus #22 : 12.06.08 - klo:20:28 » |
|
Hyvinhän nuo on onnistunut, täysin uintikyvyttömiä on tullut n. 30 kappaleesta yksi. Ja eiköhän nuo balsaa ole kaikki, tosin yhtä aihiota veikkaan apassiksi, kun uintilevyn uran sahaaminen oli 50 kertaa kovempi homma kuin muissa, mikä lie satuma seassa siis..
Tällä hetkellä on ihan oma pikkuinen katkomalli valmisteilla. Yksi on jo valmis, mutta en ollut sen uintiin erityisen tyytyväinen.
|
|
|
|
|
elsku
0
Poissa
|
 |
« Vastaus #23 : 16.06.08 - klo:18:15 » |
|
Mitä liima kannaattaa käyttää noitte uintilevyje liimaamiseen ehdotuksia 
|
|
|
|
|
|
TuMi
Vieras
|
 |
« Vastaus #24 : 01.07.08 - klo:09:54 » |
|
Kaksikomponenttiliimoja itse käyttäisin. Ainakin vahvuutensa puolesta pitäisi kestää. Siitä ei tosin ole tietoa miten se haju vaikuttaa vai vaikuttaako mitenkään? Siis kalan saantiin. Pahaltahan se haisee ainakin liimausvaiheessa, mutta niinpä ne tekee lakatkin. Joskus nimittäin kuulin sellaista, että osa kalastajista ei käytä ollenkaan hyönteismyrkkyä sen takia ettei se karkottaisi kaloja pois. Sen tähden mietin noiden hajujen merkitystä. Onko siinä perää vai onko se vaan jotain legendaa? Onko jolla kulla tietoa?
|
|
|
|
|
|
simonder
|
 |
« Vastaus #25 : 01.07.08 - klo:17:12 » |
|
Jaa-a en tiädä onko tolla perää. Aattelin vaan koska tein ite jonku vaappu räpellyksen ja heti viidellä ekalla heitolla hauki kiinni. Mutta voi olla mahdollista että se haju vaikuttaa siihen kalansaantiin ken tietää.....
|
|
|
|
|
|
Gras
|
 |
« Vastaus #26 : 13.07.08 - klo:11:51 » |
|
Noni! Nyt tuli oma ensimmäinen kokonaan tekemäni vaappu tehtyä, jälki ei ole mitään parasta viellä.. Eiköhän se siitä kun muutaman vaapun väkerrät, Vaappua on testattu vasta uistelussa ja kokeilin rannassa miten se uinti puoli menee, hyvältä näytti. Laitampa tilaukseen vähän erillaisia tuotteita, maalit,uintilevyjä,käärmekuvio foliota,Holoformteippi..  -Värit on viellä aika mielikuvitusta tossa, kun ei ollut maaleja joista valita. 
|
|
|
|
|
EniZei
|
 |
« Vastaus #27 : 13.07.08 - klo:23:28 » |
|
Noni! Nyt tuli oma ensimmäinen kokonaan tekemäni vaappu tehtyä, jälki ei ole mitään parasta viellä.. Eiköhän se siitä kun muutaman vaapun väkerrät, Vaappua on testattu vasta uistelussa ja kokeilin rannassa miten se uinti puoli menee, hyvältä näytti. Laitampa tilaukseen vähän erillaisia tuotteita, maalit,uintilevyjä,käärmekuvio foliota,Holoformteippi..  -Värit on viellä aika mielikuvitusta tossa, kun ei ollut maaleja joista valita.  Ei ollenkaan huonon näköinen noin ensimmäiseksi ja jos vielä sait hyvin uimaankin, niin sehän on varsin onnistunut vedos..
|
|
|
|
|
|
Gras
|
 |
« Vastaus #28 : 14.07.08 - klo:04:52 » |
|
Onhan se onnistunut, juu. Eiköhän se jälki parane kun tekee vaan lisää ja lisää.
|
|
|
|
|
poka
SP-Team
0
Poissa
|
 |
« Vastaus #29 : 14.07.08 - klo:07:14 » |
|
On toimivan näköinen pulikka..
|
Ihmiset voidaan jakaa kahteen ryhmään, niihin jotka kuuluvat jompaan kumpaan ja niihin jotka eivät kuulu.
|
|
|
|
|