Sivuja: 1 2 3 4 [5] 6 7 8 9 ... 18   Siirry alas   
  Tulostusversio  

Minkälaista siimaa käytät heittokalastuksessa??

(Luettu 143881 kertaa)
peruke96

0
Poissa

Profiili
« Vastaus #60 : 03.05.11 - klo:17:12 »

Onko kokemusta surfix performancesta?Erittäin hyvää siimaa!

Tosi on! Itellä on ollu järeemmässä haspelisetissä tota eikä kyllä ole paljoa moitittavaa löytyny Cool

Vastuu on täysin lukijalla.
Maekine

0
Poissa

Profiili
« Vastaus #61 : 11.05.11 - klo:15:06 »

Sukka-Sufix on ihan hyvää siimaa, mutta sheibe-SpiderStealth on kuraa Hymyilee

Itse käytän FiReLineä, joka on todella hyvää siimaa.

-,,-
Peckerwood
*

0
Poissa

Profiili
« Vastaus #62 : 18.05.11 - klo:06:31 »

Juuri vaihdoin vanhan Sufixin kuitusiiman Abu Garcian Abulon Braid 0,12mm 7.8kg punottuun. Ensimmäisen kalastuskerran jälkeen mieleen jäi lähinnä se, että heittoihin tuli heti ainakin 10 metriä lisää pituutta.
BigPike
**

0
Poissa

Profiili
« Vastaus #63 : 21.05.11 - klo:10:18 »

Onko kellään kokemusta Berkley Fireline Tracer Braid kuitusiimasta? Ajattelin itse ostaa sellaista...

- Joonas -
Maekine

0
Poissa

Profiili
« Vastaus #64 : 22.05.11 - klo:18:56 »

Onko kellään kokemusta Berkley Fireline Tracer Braid kuitusiimasta? Ajattelin itse ostaa sellaista...

Tarkoitatko Firelinen punottua 80cm välein väriä vaihtavaa siimaa?

Jos puhumme samasta siimasta, se on muuten hyvää, mutta solmunkestävyys ei ole paras mahdollinen, mutta jos ostat kokeile eri solmuja, josko joku muut solmu toimisi paremmin. Hyvä vaihtoehto tuolle on fireline original. Kestävää ja erittäin hyvää siimaa!
Christian

0
Poissa

Profiili
« Vastaus #65 : 22.05.11 - klo:19:00 »

Ostin tuota uutta Suffix 832 kuitusiimaa. Pistin 0.28:ia keskiluokan avokelaan. Tietysti kuten arvata saattoi niin 0.28 lienee hiukan paksumpi oikeasti :-), eli piti 20-30 metriä poikkasta ennenkuin sai siimamäärän järkeväksi. Sinäänsä siima vaikuttaa todella todella hyvältä. Hiukan oli ongelmia siimasotkujen kanssa, mutta syy oli kyllä yksikantaan liian täyteen puolattu kela. Lentää todella hyvin ja kestävyys tuntuu olevan kova. Samoin lyhyellä kokemuksella myös tuo kulumisen kestäminen. Pitää seurata vielä.

"Jumalat eivät ota ihmisen lasketusta elinajasta niitä tunteja, jotka on omistettu kalastukselle" (Babylonialainen kirjoitus v. 2000ekr)
ThC²

0
Poissa

Profiili WWW
« Vastaus #66 : 22.05.11 - klo:22:48 »

Tarkoitatko Firelinen punottua 80cm välein väriä vaihtavaa siimaa?

Jos puhumme samasta siimasta, se on muuten hyvää, mutta solmunkestävyys ei ole paras mahdollinen, mutta jos ostat kokeile eri solmuja, josko joku muut solmu toimisi paremmin. Hyvä vaihtoehto tuolle on fireline original. Kestävää ja erittäin hyvää siimaa!

Kuidulle on vain yksi solmu... Palomar. Helppo tehdä ja pitää varmasti.

Dj_God

0
Poissa

Profiili
« Vastaus #67 : 23.05.11 - klo:13:53 »

Juurikin näin. Jos vielä epäilee palomarin pitävyyttä, voi ylimääräisestä hukkapätkästä solmia pari varmistavaa solmua. Pelkällä palomarilla kyllä pärjää. Se solmu ei petä.

The Optimist thinks this is the best of all possible worlds. The Pessimist thinks the Optimist may be correct.
Mäski

0
Poissa

Profiili
« Vastaus #68 : 23.05.11 - klo:13:55 »

Juurikin näin. Jos vielä epäilee palomarin pitävyyttä, voi ylimääräisestä hukkapätkästä solmia pari varmistavaa solmua. Pelkällä palomarilla kyllä pärjää. Se solmu ei petä.
Voittako laittaa kuvaa miten tuo tehdään? Itse käytän vain kuitua, niin kiinnostaisi...

Team Tunturi
Dj_God

0
Poissa

Profiili
« Vastaus #69 : 23.05.11 - klo:13:57 »

Voittako laittaa kuvaa miten tuo tehdään? Itse käytän vain kuitua, niin kiinnostaisi...

Täältä löytyy hyvä kuva, jonka avulla solmun saa varmasti onnistumaan.
poka
SP-Team
*

0
Poissa

Profiili
« Vastaus #70 : 23.05.11 - klo:13:58 »

Tuossapa on palomarin ohje. On todella helppo tehdä ja pitää kuidussa.

Ihmiset voidaan jakaa kahteen ryhmään, niihin jotka kuuluvat jompaan kumpaan ja niihin jotka eivät kuulu.
Mäski

0
Poissa

Profiili
« Vastaus #71 : 23.05.11 - klo:14:02 »

Kiitokset kovasti! Pitääpä painella mieleen...Hymyilee
makeonparas
Vieras
« Vastaus #72 : 23.05.11 - klo:17:04 »

Riippuu vähän minkälaisessa vesistössä kalastaa mutta minä käytän tällä hetkellä tuolta motonetistä ostettua tufline duracast punottua siimaa se on 0,08 mm paksua, 114 metriä pitkää ja kestää 6 kiloa. Ainakin olen toistaiseksi ollut tyytyväinen ja on tuntunut hyvältä vantaankoskella hintaa muistaikseni oli 10,90 euroa.
BigPike
**

0
Poissa

Profiili
« Vastaus #73 : 24.05.11 - klo:15:05 »

Noniin tuli ostettua Fireline Tracer Braid 0,23mm/~27kg siimaa.. Tuossa kävin äsken testailemassa niin sehän tuntuu varsin pätevältä siimalta, vaikka ensimmäistä kertaa olenkin kuitusiimojen parissa. Kevyetkin vieheet lensivät reippaasti pidemmälle.. Johtuu varmaan ohuemmasta siimasta, oli ennen monofiili 0,30mm. Mutta katsellaan miten siima toimii pidemmällä aikavälillä!   Näyttää kieltä
lahna95

0
Poissa

Profiili
« Vastaus #74 : 26.05.11 - klo:20:15 »

Tällä hetkellä käytän heittokalastuksessa 0.12 Sufix Performance Fusea. Varuilta mukanana aina luotettava monofiili; Berkley Trilene Sensation Solar 0.24.

Sivuja: 1 2 3 4 [5] 6 7 8 9 ... 18   Siirry ylös  
  Tulostusversio  

Siirry: