Taimen on niinkuin, ollimaha toteaa, kaunein kala. Ellei saaliin hyväksikäyttö olisi niin syvään juurtunut,olisin monta upeaa kalaa päästänyt pois.
Minulla nyt kuitenkin toinen vaihtoehto olisi, etten kalastaisi lainkaan.Olen sen ongelman ratkaissut niin, että kalastan vähän ja ajankuluksi kehittelen muuta askaretta kalastusretken täytteeksi. ( Että muka kaakaoo,ja mehua, Kahvia sanon minä.)
Uskon ettei kukaan vihjaisekkaan että minun tällä ikää täytyisi tapojani muuttaa.
Sensijaan olen Ollimahan kanssa täysin eri mieltä kalastuksen orjallisesta suunnitelmallisuudesta ja pettymyksestä jos suunnitelma ei toteudu.
Jos joskus on päässyt lilanteeseen että kalastus on ns.hanskassa on siitä ilo mennyt.
Yritys on loppunut kun olet maalissa.
Olkoon kalastajan päivä yllätyksiä täynnä.
En tietenkään sitä niin raakasti tarkoittanut, että rupee **tuttamaan jos se ei olekkaan se hauki siellä uistimen päässä, jos sitä on lähtenyt hakemaan. Yllätykset on aina hienoja, mutta jos vähänkin on suunnitellut että tänään lähdetään saaliiksi hakemaan meritaimenta, niin kyllähän se iloa tuottaa kun siellä uistimen jatkeena on meritaimen, eikä esimerkiksi hauen puikkari. Tässä mielipiteessäni huomatkaa se että olen myös innokas metsämies, ja aina ennen jahdin alkua jahtiporukka sopii metsästettävät eläimet, ja niiden lukumäärän. Sieltä tämäkin mielipide ehkä juontuu.

Antaa se Ahti mitä tahansa, kyllä siihen on ilolla suhtauduttava.