Sivuja: [1] 2   Siirry alas   
  Tulostusversio  

Käsin kalastus

(Luettu 73004 kertaa)
Maffe
**

0
Poissa

Profiili
« : 08.09.09 - klo:20:13 »

Oletteko koskaan kokeillut esim. rantakivikoissa piileskelevien simppujen ja nuoliaisten tai joessa lekottelevien haukien käsin kalastusta?

Itse rämmin tänä kesänä ensimmäistä kertaa rantakivikoissa simppujen ja nuoliaisten perässä. Ihan mielenkiintoista puuhaa täytyy sanoa, mutta vaatii varovaisuutta, sen verran vikkeliä otuksia ovat. Parhaista tyyleistä en sen enempää tiedä tai niistä ole lukenut, mutta tekemällä oppii nopeasti. Itse tein näin:

Aluksi etsin sopivan kokosen kiven, joka ylettyy veden pinnan yläpuolelle. Tämän jälkeen otan hyvän asennon ja senkun vain alan nostelemaan kiviä toisensa perään, mielellään niitä sen enempää kolistelematta. Ajan myötä aina jonkun kiven alta löytyy jotakin. Sitten, kun kala on hollilla lasket kätesi erittäin varovasti veteen ja hivuttaudut aina vain lähemmäksi kalaa, kunnes sormesi ovat lähellä sen kylkiä. Tässä vaiheessa kätesi tärisevät jännityksestä ja sinun on oltava nopea, joten isket sormesi yhteen ja toivot, että kala jäi väliin. And thats it! Aluksi saat mitä luultavimmin kokeilla muutaman kerran, ennen kuin onnistut, mutta se kuuluu asiaan. Iskee silmää

Tänne sitten vaan viisaammat kirjoittelemaan juttua, me vähemmän viisaat kuuntelemme ja toisin päin.
skfin

0
Poissa

Profiili
« Vastaus #1 : 11.09.09 - klo:19:47 »

Jotain särkiä saa käsin ihan jostain rannan tuntumasta. En sen isompaa ole saanut. Tosin käsin kalastetulla särjellä sain kerran koukkuun liitettynä 3kg hauen Hymyilee

Älä hätäile Hymyilee | skfin @ Quakenet, Freenode, IRCnet
aksu97

0
Poissa

Profiili
« Vastaus #2 : 21.09.09 - klo:18:05 »

Joo, oon kokeillut ja särkiä ja mouta oon saanut. Kerran tuli pieni hauki. (noin 10g)

Hiljaa. Kohta se tulee...
Mäski

0
Poissa

Profiili
« Vastaus #3 : 23.03.10 - klo:13:17 »

Kaverin kanssa muutamia kertoja huvikseen ollaan kokeiltu. Onhan se ihan mukavaa puuhaa jos osaa olla kärsivällinen Iskee silmää Muutamia simppuja ja jotain Mutuja saatiin saaliiksi ku jonku aikaa niitä jahdattiin:D

Team Tunturi
kalastaja95:D
Vieras
« Vastaus #4 : 23.03.10 - klo:16:23 »

ite sain Bengtskärin majakalta kolmipiikkejä, niistä lätäköistä, mitä aallot oli sinne tehny ja muuten olen saanut simppuja, eipä oo paljoo harrasteltuu, mutta kaksi eri kalalajia on tullu Hymyilee leveästi
Barra

0
Poissa

Profiili
« Vastaus #5 : 24.03.10 - klo:16:51 »

Joskus sain varmaan sellasin 200g ahvenen kädellä. Ja pikkunahkiaisiakin on tullut käsillä otettua kiinni, tosin ne tais ennemmin ottaa kädestä kiinni ja koittaa pistellä poskeensa sen sitten... Ja yrityksiä että jotain tulisi on ollut ihan tarpeeksi. Isoin varmaan puolen kilon hauki. Siis sitä en saanu kiinni. :<

Dafag did I just said...
Säkkimies
**

0
Poissa

Profiili
« Vastaus #6 : 30.04.10 - klo:20:26 »

Pikkupoikana 50 luvulla pyydystin hauen poikasen heinästä tehdyn silmukan avulla ,
melkoista varovaisuutta vaativa homma sekin. Py&#246;ritt&#228;&#228; silmi&#228;&#228;n

Pyytävä kalan saa ja nukkuva unen näkee.

http://www.aneenloma.fi/
fisustaja92

0
Poissa

Profiili WWW
« Vastaus #7 : 05.05.10 - klo:14:58 »

Ite nappaan niitä matalasta kivikosta, joka on meren ja pelto-ojan välissä, kalat nousee sinne ojaan kutemaan (ahvenet, kiisket, hauet, särkikalat...)  Hymyilee

Kaks affenta siitä vaivautunut pyydystää, toinen about 150g, toinen taas 0,4kg.

No tässäpä tämä isompi:

http://kalasaalis.com/fisustaja92/kalat/Ahven/7503/

Laitoksesta karannut rantahörhö.
Barra

0
Poissa

Profiili
« Vastaus #8 : 05.05.10 - klo:16:53 »

On aika kookas ahvena. Tollasia kun olis muutama niin olis ihan kivasti syötävää.
fisustaja92

0
Poissa

Profiili WWW
« Vastaus #9 : 15.05.10 - klo:12:45 »

On aika kookas ahvena. Tollasia kun olis muutama niin olis ihan kivasti syötävää.

Yes  Iskee silm&#228;&#228; Se on aika jännä juttu kun vaan 400g, oon saanut monta saman pitusta (32cm) ja ne ovat parhaillaan ollut 600 rammasia, eivätkä mitään tosi pulskia ole olleet... Kyllä tosta vois 0,5kg heittää, sen verta puntarikin saattaa "huijata", taino mulla ottaa 20g tarkkuudella niin luulis näyttävän tarkasti, tosin se ei mikään Rapalan digitaali ole, no ota siitä sitten selvää Hymyilee
kalamies99
*

0
Poissa

Profiili
« Vastaus #10 : 15.05.10 - klo:18:35 »

olen minäkin pareja ahvenia ja särkiä käsin saanut(suurin ahven käsin 80g)
Tupa

0
Poissa

Profiili WWW
« Vastaus #11 : 19.05.10 - klo:19:18 »

Käveleskelin tänään hiekkarannalla ja yritin omaksi huvikseni napata pari pikku särkeä. No piruvie ne oli liian vikkeliä, en saanu, mutta jahtasin myös vähän isompaa ahvenaakin tänään tuossa samalla rannalla. Oli jotain arviolta 300-400 g.  Hymyilee

Lasiahven
**

0
Poissa

Profiili
« Vastaus #12 : 25.05.10 - klo:18:57 »

Joskus pikkupoikana sain haavilla mökin laiturin päästä, mutten ikinä ole lukuisista yrityksistä huolimatta onnistunut käsillä saamaan mitään    Ep&#228;varma
fisustaja92

0
Poissa

Profiili WWW
« Vastaus #13 : 30.07.10 - klo:14:52 »

Joskus pikkupoikana sain haavilla mökin laiturin päästä, mutten ikinä ole lukuisista yrityksistä huolimatta onnistunut käsillä saamaan mitään    Ep&#228;varma

Yhellä vuokramökillä, jonne porukoitten kanssa taas mennään koko ensi viikoksi, niin olen mökin laiturin nokasta pyydystänyt salakoita täkyä varten käsin. Kumarassa kökin laiturilla, heittelin Ranskanleipää siihen reunalle, nämä salakat kun ovat melko kesyjä, mökeillä ehkä enemmän vielä niin siitä sitten kourat veteen kun niitä siinä pinnalla pyöri. Nuita abboreita sieltä kutuojalta tietty ja haukia Hymyilee Sen jo tosin olen tässä viestiketjussa maininnutkin  Hymyilee
köntsä

0
Poissa

Profiili
« Vastaus #14 : 31.07.10 - klo:14:24 »

Tuli tuossa muutamia päiviä taaksepäin saatua perhoshaavilla kymmenkunta mutua ja yksi n,20g hauki Hymyilee leve&#228;sti

Katohan kun on hyvän kokonen!
Pirkanmaan Kalakamut 2012
Sivuja: [1] 2   Siirry ylös  
  Tulostusversio  

Siirry: