Sivuja: 1 [2]   Siirry alas   
  Tulostusversio  

Hyvä avokela ja sille vapaa?

(Luettu 21583 kertaa)
fisustaja92

0
Poissa

Profiili WWW
« Vastaus #15 : 17.05.10 - klo:21:40 »

Kiitoksia vastauksista!=) Haluaisin muilta vähän mielipiteitä että mikä näistä kannattaisi ostaa, elikkäs, Shimanolta Exage RB tai RA tai Nexave RB tai seido RA? Sitten vavaksi olen ajatellut Beastmaster BX210M tai BX240M tai Nexave BX210M tai BX240M. Kalastelen joella ja järvellä. Onkos tuo Exage RB tarkoitettuu pelkästään jigailuun vai sopiiko se myös tavalliseen heittokalastukseen, jos jollakin on tietoa nii kiitoksia etukäteen.==)

Kyllähän ite tuommosilla jigaamiseen tarkotetuilla kepeillä on tullu yhtä hyvin lusikat sun jerkitkin heitettyä, kevyehköt vaaput nyt ei niin nannaa niiden kans, 20g Räsänenhän ei esimerkiks mitään insinöörin kehittämää vapaa tarvitse pyytääkseen  Hymyilee leveästi Hymyilee leveästi (Kokemusta toki, pidän noita harhaluuloina tietyl tavalla, paitsi ohan tiettyy kalastusmuotoo kehitetty keppi aina siihe paras, mutta eipä välttämättä huono muunlaiseen kalastukseen Hymyilee )

Laitoksesta karannut rantahörhö.
Fishu
**

0
Poissa

Profiili
« Vastaus #16 : 20.05.10 - klo:19:20 »

Dodiiih, nyt sit tuli hankittuuu uus setti, elikkä ostin budgetsportist Shimano Beast master vavan, 210cm, viehesuositus 10-30g. Ja motonetist shimano Exage RB 2500 kokone. Sitte siihe fireline original kuitusiimaaa 0.25. Setille hintaa kertyi yhteensä 170e. Eikköhä sitä täl setil sen pari vuotta pärjäää:P
Satunnaiskalastaja

0
Poissa

Profiili
« Vastaus #17 : 04.06.10 - klo:00:36 »

Suosituksia edullisesta n. 2000-luokan haspelista joka soveltuu sekä jiggaukseen (takaliikkeetön) ja heitto/vetohommiin? Räikkää ei tarvita. Pääkäyttö jiggailu painoilla 4-21 g mutta joutunee myös lähes-UL-heittovapaan toisinaan. Varapuola mukana olisi plussaa.
kalakala543
**

0
Poissa

Profiili
« Vastaus #18 : 04.06.10 - klo:13:02 »

Itse ostin hong kongista abu garcia cardinal 304 kelan.Se taitaa olla joku 2000 koon kela ja siinä tuli varapuola ja vihree laukku mukana.Hintaa oli 36 euroo.

"Mä seuduilla näillä oon tunnettu...mikä se oli!"
Dj_God

0
Poissa

Profiili
« Vastaus #19 : 11.06.10 - klo:10:38 »

Olen itsekkin tässä pohtinut uuden kelan (ja vavan) hankintaa. Vaihtoehtoina olisi Shimanon Catana RA ja Nexave RB sekä Okuman Octana RD ja Hexana RD. Kokemuksia ja suosituksia puolesta sekä vastaan? Minkälaisia nuo Okuman kelat ovat käytössä?

Vapaa olen myös harkinnut. Shimanon vavat kiinnostavat. Onko suosituksia hyvälle ja kestävälle vavalle, jolla olisi tarkoitus viskellä kevyempiä vieheitä 5-20g tms.?

The Optimist thinks this is the best of all possible worlds. The Pessimist thinks the Optimist may be correct.
Arsga
**

0
Poissa

Profiili
« Vastaus #20 : 12.06.10 - klo:20:28 »

Minä kuulin että vavan kannattaa olla lyhyt ja ruoskan tyyppinen

Elän ruualla.
Dj_God

0
Poissa

Profiili
« Vastaus #21 : 12.06.10 - klo:22:04 »

Vavan jäykkyys tulisi valita hiukan sen mukaan, minkälaista viehettä sillä viskotaan. Kevyemmät vieheet lentävät paremmin notkealla vavalla ja raskaille vieheille kannattaa käyttää ennemmin jäykempää vapaa. Vavoissa on eroja ja ne on yleensä jaoteltu suositellun viehepainon mukaan.
missä kalat
**

0
Poissa

Profiili
« Vastaus #22 : 22.06.10 - klo:11:23 »

http://www.erakellari.fi/viva_v1lp___devilfish_5__ul_3_15_setti_pr_5707549201251.html
Eli onko hinta ja laatu kohdallaan? Huh
entäs onko kellään kokemuksia kummastakaan?
Joo, eli rannalta heittelyyn kun on uisteluun tua toinen jo säilössä ^^
kiitos jo vastaajille ja sori jos oli vähän sekava viesti  Virnistää

Muitakin saa ehdottaa mut sanotaan hintakatoksi noin 60e  Pyörittää silmiään

siellä ne vipeltää :O
Tupa

0
Poissa

Profiili WWW
« Vastaus #23 : 22.06.10 - klo:14:53 »

Näyttäisi kyllä ihan nätiltä. Halpa näyttäis olevan. Onko pakko olla UL-setti?

EDIT: Oho, meni ohi tuo UL-setti -osio tuosta otsikosta... Mutta sanotaan että aivan hyvältä näytti. Vielä kun hinta-laatusuhde olis kohallaan...

Tupa

0
Poissa

Profiili WWW
« Vastaus #24 : 22.06.10 - klo:15:03 »

Itsellä Mumujuri -kela, 12 e Virnistää uutena ostin. Kestää hyvin vetoa, on takaliikkeetön, takajarrullinen, ja kestää isotkin hauet väsytellä. Viehesuositus 8-30 g.
Arsga
**

0
Poissa

Profiili
« Vastaus #25 : 25.06.10 - klo:23:00 »

Itse ostin kelan Okuma Avenger kokoa 30a ja vapa Shimano Spin Joy 210cm. Hyvä on ollu
Sivuja: 1 [2]   Siirry ylös  
  Tulostusversio  

Siirry: