Sivuja: [1] 2 3 4 5   Siirry alas   
  Tulostusversio  

Pilkki saappaat?

(Luettu 118245 kertaa)
Joniolavi

0
Poissa

Profiili WWW
« : 21.12.09 - klo:18:55 »

minkä merkkisiä pilkki saappaita käytätte ja kokemuksia parhaista saappaista pilkkimiseen....

itsellä tre tornin saappaat vuorella mutta on jo loppuun kuluneet tarvisi ostaa uudet mutta minkä merkkiset???
katsellut alustavasti safarin termoja mutta onkohan ne hyvät???
Eris
Vieras
« Vastaus #1 : 21.12.09 - klo:19:26 »

Ittelläki hankinnan alla joten vinkkejä!
Eris
Vieras
« Vastaus #2 : 23.12.09 - klo:03:03 »

Nuo Safarin termot olivat Kaarinan Honkkarissa 59€... Mahtaakohan olla hyvä ostos? Kenelläään kokemuksia? Jotenkin tuntuivat jäykiltä jaloissa...
Daiwa

0
Poissa

Profiili
« Vastaus #3 : 23.12.09 - klo:07:48 »

http://www.rialinna.fi/index.jsp?pid=77&productid=14

Siinähän ne, taitaa monen muun pilkkijän jalasta myös löytyä.  Hymyilee Parhaiksi pilkkisaappaiksi minä nuo oon todennu, mutta pitää vain muistaa aina pitää ne kuivana. Erittäin kevyet ja pehmoset. Yleensä ostan uudet jokavuodelle ja viikko sitten tuli taas hommattua.

TEAM Tunturi
Zinkki
**

0
Poissa

Profiili
« Vastaus #4 : 23.12.09 - klo:09:55 »

Kertokaahan että mitä etua lämpösaappaissa on vaikkapa maihareihin verrattuna. Onko merkittävästi lämpimämmät kuin maiharit+villasukat, minkälainen on kävellä pahassa maastossa ja tukeeko nilkkaa?

Itse olen käyttänyt kalvomaihareita ihan hyvällä menestyksellä. Ovat aika kevyet, hyvät kävellä, mukavat, turvalliset huonossakin maastossa ja ihan riittävän vedenpitävät. Edellyttäen siis että kyseessä ei ole ihan sekundakama. Itselläni on ollut tälläiset: http://kauppa.varusteleka.fi/showproduct.php?show_product=_2IE0S4LBW
kirvesniem1
**

0
Poissa

Profiili
« Vastaus #5 : 23.12.09 - klo:10:00 »

itelläni on tretor thermo saappaat (http://www.varuste.net/tuotetiedot2.asp?_prodid=32714&nimi=Tretorn+Frost) ihan hyvät joskin joskus tuntuu et ei pidä aina läpöjä. uudet hakuses ja varmaan powerbootsit investoida  Virnistää

niillä korteilla palataan mitkä on jaettu!
Dinotaunus

0
Poissa

Profiili
« Vastaus #6 : 23.12.09 - klo:10:21 »

Meikäläiseltä löytyy Kevo Safarit.Olen ollut todella tyytyväinen hinta/laatusuhde on hyvä ja on todella kevyet koko 42 painaa 660gr...Kestää -50 asteen pakkaseen öljynkestävä jne jne....

Kyllä, minä harrastan tämmöistä äärimmäisen kuoleman halveksuvaa viehe urheilua, nimittäin kalastusta...
Ekku73
*

0
Poissa

Profiili
« Vastaus #7 : 23.12.09 - klo:11:13 »

Mulla on noi Safarin Thermot ja hyvät on olleet! Jos aikoo kävellä esim. metsässä paljon niin ei ehkä siihen ole parhaat...! Eilen just katsoin Motonetissä hinnaks 39e!! Itse maksoin 59e vuosi sitten!
Daiwa

0
Poissa

Profiili
« Vastaus #8 : 23.12.09 - klo:12:16 »

Kertokaahan että mitä etua lämpösaappaissa on vaikkapa maihareihin verrattuna. Onko merkittävästi lämpimämmät kuin maiharit+villasukat, minkälainen on kävellä pahassa maastossa ja tukeeko nilkkaa?
Tämä selviää varmaa parhaiten, kun testaat ite lämpösaappaita maastossa. Oma mielipide on kumminkin, että lämpösaappaat yksinkertaisesti lämmittää paremmin, kuin maiharit, mutta maiharit voi olla joidenkin jaloissa paremmat kävellä, mitä lämpösaappaat. Mutta taas jos ostaa vääränlaiset maiharit, niin voi olla jalanpohjat melko kivan tuntoiset pitkän kävelyn jälkeen.  Hymyilee
Kyllä nuo lämpösaappaat kumminkin istuu ihan hyvin jokaisen jalkaan.
Sopuli

0
Poissa

Profiili
« Vastaus #9 : 24.12.09 - klo:15:03 »

Viime talvena ostin Kamikin lämpösaappaat. Paremmat kevään loskakeleillä, kun pakkasilla. Ei pidä lämpimänä, jos liikaa laitta sukkia. Kovalla pakkasella käytän jotain Citymarketista ostettuja talvikenkiä (neljättä vuotta mennään samoilla), jotka pitää kuivat jalat lämpimänä. Nuissa Kamikin saappaissa on irroitettava huopa "kenkä" sisällä, eli kuivuu kiinteää lämpöeristettä nopeammin (kuin esim power bootsin villat) ja on helpompi laittaa jalkaan. Yläpään voi kiristää, ettei mene lumi kenkään. Mielummin kävelen talvikengillä, mutta nuo saappaat ovat hyvässä säässä mukavammat, jos ei tarvi paljon liikkua.

POWERBOOTSIEN käyttäjille (ja muillekki vinkiksi):

Laita kengän pohjalle sanomalehtiä ennen kuin laitat jalkaa kenkään. Jos kengissäsi on irroitettava sisus, laita se paperi sinne sisuksen alle (mun kengissä sinne huopakengän ja sisäpohjan väliin). Paperi imee kosteuden ja silloin pysyy sukat paremmin kuivina. Kengätkin kuivuu nopeammin. Tämä sanomalehti toimii myös eristeenä, jos ei villasukkia löydy (kannattaa testata).
Daiwa

0
Poissa

Profiili
« Vastaus #10 : 24.12.09 - klo:17:12 »

POWERBOOTSIEN käyttäjille (ja muillekki vinkiksi):

Laita kengän pohjalle sanomalehtiä ennen kuin laitat jalkaa kenkään. Jos kengissäsi on irroitettava sisus, laita se paperi sinne sisuksen alle (mun kengissä sinne huopakengän ja sisäpohjan väliin). Paperi imee kosteuden ja silloin pysyy sukat paremmin kuivina. Kengätkin kuivuu nopeammin. Tämä sanomalehti toimii myös eristeenä, jos ei villasukkia löydy (kannattaa testata).
Laitetaampa muistiin.  Iskee silmää
janne-s
**

0
Poissa

Profiili
« Vastaus #11 : 27.12.09 - klo:02:56 »

POWERBOOTS on ollu miun valinta jo 5-6 v. Nykyään niitä saa jo aika edullisesti. EIKÄ oo varpaat palelleet, kuhan muistaa laittaa sen villasukan ihoavasten!

Tunnelin päässä näkyvä valo, on mitä todennäköisimmin vastaan tuleva juna.
Eris
Vieras
« Vastaus #12 : 27.12.09 - klo:12:33 »

kuhan muistaa laittaa sen villasukan ihoavasten!

Oon muuten huomannut saman, että jos on sekä villa- että normisukat jalassa, niin villasukka aina ihoa vasten! On huomattavasti lämpimämpi! Kaikki kaverit aina ihmettelee että mitä oikee teen ku laitan villasukat alle, mutta mielestäni se on paljon lämpimämoi vaihtoehto kun toisin päin.  Pyörittää silmiään
Satunnaiskalastaja

0
Poissa

Profiili
« Vastaus #13 : 17.02.10 - klo:22:11 »

Ensimmäiset Powerbootsit tuli syksyllä hankituksi, siis nimenomaan pilkkissaappaiksi. Tyytyväinen olen ollut. Kestävyydestä ei vielä käsitystä, mutta eipä ole jalkoja palellut. Jalkani on kokoa 43-44, otin bootsit kokoa 45 ja käyttänyt pelkän villasukan kanssa. Yli 22 asteen pakkasilla en ole järvellä käynyt, vaan eipä ole jalkojakaan palellut. Aluksi pidin vartta hieman ahtaana, mutta ensimmäiselle reissulle pukiessa huomasin plussapuolen: Kalvopuvun haalarin lahkeet mahtuvat sopivan tiukasti varren päälle joten luultavasti pikakäynti vyötäröä myöten vedessä pitää vielä jalat kuivina.

Plussaa on myös jalkineen keveys, ei askel paina tasaisella. Kun muutaman kilometrin löntystää jäällä 35 cm hangessa, josta alin 2o cm on vesisohjoa, niin ei todellakaan lisäpaino jaloissa kiinnosta.

Näissä ei ole irroitettavaa vuorta, jonka saisi erikseen kuivumaan. Ei toki haittaa jos on mahdollisuus kuivata saappaat päivittäin reissujen välillä, mutta useamman päivän eräretkelle valitsisin jotkut irtovuorelliset.

janne-s
**

0
Poissa

Profiili
« Vastaus #14 : 18.02.10 - klo:02:31 »

Itse olen käyttänyt kalvomaihareita ihan hyvällä menestyksellä. Ovat aika kevyet, hyvät kävellä, mukavat, turvalliset huonossakin maastossa ja ihan riittävän vedenpitävät. Edellyttäen siis että kyseessä ei ole ihan sekundakama. Itselläni on ollut tälläiset: http://kauppa.varusteleka.fi/showproduct.php?show_product=_2IE0S4LBW

Maiharit on varmasti mukavat kävellä ku on kovajää alla. Mutta esim. tänä talvena on tota vettä noussu jäälle melekosen paljon. Ei siinä suhjupaskassa minkäänlaiset maiharit pidä vettä! Mutta jos on semmonen onkipaikka joka on "kuiva" niin miks ei maiharitkin.. p.s ite käytän kesäsin aina kalareissuilla (koskia lukuun ottamatta) maihareita.
Tagit: Saappaat 
Sivuja: [1] 2 3 4 5   Siirry ylös  
  Tulostusversio  

Siirry: