Sivuja: 1 2 3 [4] 5 6   Siirry alas   
  Tulostusversio  

Paljonko pidätte pakkasrajana pilkille lähtöön?

(Luettu 44139 kertaa)
NonProkalastaja

0
Poissa

Profiili
« Vastaus #45 : 31.08.10 - klo:18:52 »

mulla ei siihen rajaa ole! Jos kalaan ollaan menossa niin sinne myös mennään! paitti jos tuulee tai on lumimyrsky

-"...ja TAASKO se uistin on puussa?!?"
Eris
Vieras
« Vastaus #46 : 31.08.10 - klo:20:21 »

Ei oikeestaan ole rajaa... Jos olen päättänyt mennä niin menen. Toki säästä riippuu paljon reissun kesto, jos on huono sää ja kylmä niin ei sitä välttämättä tuntia kauempaa jaksa pilkkiä. Tuleehan sitä mittaria toki ennen lähtöä sentään katsottua ja sen verran vaatteita sitten laitetaan päälle että olis edes mukamas lämmin.
theKalastaja

0
Poissa

Profiili
« Vastaus #47 : 07.09.10 - klo:15:02 »

Kyllä se suurinpiirtein siinä -15 astetta.Siiten rupee olee lähtö jo epävarmempaa.

"SE ON ISO!...se on...se on...pohjassa prkl!"
Asioiden kertomatta jättäminen ei ole valehtelua!
Ahven 2 kg

0
Poissa

Profiili
« Vastaus #48 : 30.09.10 - klo:18:34 »

Sellanen 20 - 25 on jo kyl sen verran kylmä et tiukille menee.

Keski-Suomen Kalastajat 2011!
-Late-
*

0
Poissa

Profiili
« Vastaus #49 : 30.09.10 - klo:19:23 »

Lumimyrskyyn en viitti lähtee, muuten säällä ku säällä. Hyvät varusteet ja kuumaa kahvia termariin niin pärjää kovillaki pakkasilla... Iskee silmää

Myynnissä uusi Savage gear cc30 vertical finesse vertsuvapa hintaan 50€, ota yhteyttä yv:llä!!!
jamael

0
Poissa

Profiili WWW
« Vastaus #50 : 04.11.10 - klo:15:44 »

Ei mulla ole pakkasrajaa kyl. Pitää aina pukee vähä sen mukaan mitä on ulkona pakkasta ja tuulee yms. Jos kalaa haluaa, nii kelillä ku kelillä mennään  Virnistää
Hyvät eväät ku o mukana, jaksaa paremmin. Olen ainaki ite huomannu talvella ku kesälläki , että joskus ne rumimmat kelit on just parhaimmat kelit kalan kannalta.

"Helppoa kuin heinänteko..."
http://13metrinenhauki.blogspot.fi
peruke96

0
Poissa

Profiili
« Vastaus #51 : 04.12.10 - klo:18:12 »

jos ei tuule ni saatan 20 pakkasasteella lähteä mut jos kauheesti tuulee ni semmonen -15 on jo vähän fifty-sixty

Vastuu on täysin lukijalla.
Christian

0
Poissa

Profiili
« Vastaus #52 : 04.12.10 - klo:19:32 »

Itselläni on ainakin niin hyvät nuo vetimet, että ei pakkanen kovin helposti pure. -15 menee heittämällä ja -20 voi olla vielä ok erityisesti jos on semmoinen aurinkoinen kireä pakkaspäivä. Tuuli ja/tai lumisade on enempi ratkaiseva tekijä. Kovalla tuulella ei mikään ole mukavaa ja jos vielä tuiskuttaa lunta naamariin, niin siinä on kalastusfeelis aika vähissä.

"Jumalat eivät ota ihmisen lasketusta elinajasta niitä tunteja, jotka on omistettu kalastukselle" (Babylonialainen kirjoitus v. 2000ekr)
juki
*

0
Poissa

Profiili
« Vastaus #53 : 06.12.10 - klo:23:38 »

Yhdyn edellisiin kirjoittajiin. Lähinnä muut olosuhteet ratkaisee, kuin pakkanen. Lähes 30 asteen pakkasessa vielä pärjää, mutta lumimyrsykyyn en viitsi lähteä seikkailemaan.
Joniolavi

0
Poissa

Profiili WWW
« Vastaus #54 : 09.12.10 - klo:18:54 »

Jos on pilkille päästävä niin sinne on mentävä olen ollu -25c-30c pakkasilla madetta narraamassa siinä on ollu meininkiä mutta ei mitään järkeä...
Prokalastaja
**

0
Poissa

Profiili
« Vastaus #55 : 16.12.10 - klo:16:14 »

Se raja on semmonen -30 astetta jos ei tuule Cool, kovan tuulen kanssa noin 10-20 astetta pakkasta. Virnistää
poka
SP-Team
*

0
Poissa

Profiili
« Vastaus #56 : 30.12.10 - klo:14:46 »

Kyllä se tuo tuuli on tosiaan rajottava tekiä. Viimetalvena pilkin -27-30°C kelissä, eikä ollut muuta ongelmaa, kuin siiman jäätyminen, kun oli aivan tyyntä.

Maanantaina kävin pilkillä ja pakkasta oli sellainen 13 astetta, mutta järkyttävä tuuli, niin paljon kylmempi siellä oli olla. Onneksi pääsi autolla jäälle, niin sai vähän tuulensuojaa..

Ihmiset voidaan jakaa kahteen ryhmään, niihin jotka kuuluvat jompaan kumpaan ja niihin jotka eivät kuulu.
Lapamato

0
Poissa

Profiili
« Vastaus #57 : 30.12.10 - klo:22:57 »

hmm... se riippu ihan tuulesta. Mutta itse pakkasrajana varmaan joku -10-15 celssiusta.
Nuori -kalamies
**

0
Poissa

Profiili
« Vastaus #58 : 17.01.11 - klo:19:36 »

Mul on joku 15 astetta menee pilkkimisestä maku jos palelee Hymyilee

Olisi mukava saada vastuksia tähän.
haukipappa
Vieras
« Vastaus #59 : 30.01.11 - klo:00:07 »

20-astetta alkaa piisaa sitten mielummin käväsee kaupas ja ostaa kalaa ja tekkoo siitä

kaupassa pilkkiminen on lämpimämpää ja tietenkin helpompaa Virnistää
Sivuja: 1 2 3 [4] 5 6   Siirry ylös  
  Tulostusversio  

Siirry: