Sivuja: [1] 2   Siirry alas   
  Tulostusversio  

"Mehukatti"pönttökalastus

(Luettu 11603 kertaa)
samu silakka
*

0
Poissa

Profiili
« : 11.06.10 - klo:20:27 »

Eli olen aloittamassa hauen pönttökalastuksen.olen ajatellut täläistä systeemiä eli tiiliskivi painoksi ja siitä naru 2lpulloon ja siitä naru toiseen 2lpulloon ja siitä alas kalastajanlankaa ja siihen täky 2 kolmihaarakoukulla +peruke.onko hyvä noin

EDIT: Otsikko
fisustaja92

0
Poissa

Profiili WWW
« Vastaus #1 : 11.06.10 - klo:20:40 »

Ite teen yksinkertasesti: Virveliin isompi onkikoho ja milloin iso onkikoukku tai polvikoukku särjellä tai salakalla höystettynä  Iskee silmää
Mutta miksei tuo sunkin kikka toimisi...  Pyörittää silmiään

Laitoksesta karannut rantahörhö.
samu silakka
*

0
Poissa

Profiili
« Vastaus #2 : 11.06.10 - klo:21:18 »

Ite teen yksinkertasesti: Virveliin isompi onkikoho ja milloin iso onkikoukku tai polvikoukku särjellä tai salakalla höystettynä  Iskee silmää
Mutta miksei tuo sunkin kikka toimisi...  Pyörittää silmiään
joo muuten tekisin noin mutta tarkoitus on aina tarkastaa täky kalareissun jälkeen eli en ehdi vahtimaan täkyä
samu silakka
*

0
Poissa

Profiili
« Vastaus #3 : 12.06.10 - klo:09:46 »

Muuten olisiko iskukoukku parempi vaihtoehto noille kolmihaarakoukuille.Ja pitäisikö laitta  luokki,kestääkö noi muovi luokit. Huh
samu silakka
*

0
Poissa

Profiili
« Vastaus #4 : 12.06.10 - klo:11:48 »

No tulisko niitä neuvoja  Vihainen
fisustaja92

0
Poissa

Profiili WWW
« Vastaus #5 : 12.06.10 - klo:12:34 »

Muuten olisiko iskukoukku parempi vaihtoehto noille kolmihaarakoukuille.Ja pitäisikö laitta  luokki,kestääkö noi muovi luokit. Huh

Vois kyllä olla, siihen ainekin hauki jää kiinni eikä niin vaan pois pääse  Iskee silmää
samu silakka
*

0
Poissa

Profiili
« Vastaus #6 : 12.06.10 - klo:13:40 »

Vois kyllä olla, siihen ainekin hauki jää kiinni eikä niin vaan pois pääse  Iskee silmää
Niin en tiedä itsellä ei ole pysynyt kalat iskukoukussa voisi kokeila kummalakin.Ja toi luokki voisi olla kanssa kova sana. Cool Cool
fisustaja92

0
Poissa

Profiili WWW
« Vastaus #7 : 12.06.10 - klo:13:42 »

Joo niin luulen itekki, kokeilemallahan se viimeistää selviää  Iskee silmää
samu silakka
*

0
Poissa

Profiili
« Vastaus #8 : 12.06.10 - klo:13:51 »

Toivotavasti mökiltä (löytyy) kaikki tarvitava.
samu silakka
*

0
Poissa

Profiili
« Vastaus #9 : 12.06.10 - klo:20:57 »

Kokemuksia tarteeko tohon pönttökalastukseen olla siimaluokki vai pärjääkö ilman,pysyykö kalat ilman sitä: Huh Cool
Säkkimies
**

0
Poissa

Profiili
« Vastaus #10 : 12.06.10 - klo:22:12 »

Minulla oli tuollainen kalastuspönttö :
Paino n 2 kg ,siittä naru pintaan johon pönttö , siitä naru jatkui n5-10 m johon pienempi koho,
jolla sitten säädettiin syötin syvyys ,teräslanka peruke ja kaksi 3-haara koukkua .
Kaverit naureskeli mun viritystä , mutta hymyt hyytyi , kun eka hauku oli 5 kg ja toka 9 kg.
Viritin tuon pyydön syvänteen laitamille .Tuuli vielä pyörittelee pyytöä ja isompi hauki pystyy vetelemään painoakin tarvittaessa.

Pyytävä kalan saa ja nukkuva unen näkee.

http://www.aneenloma.fi/
samu silakka
*

0
Poissa

Profiili
« Vastaus #11 : 12.06.10 - klo:23:33 »

Minulla oli tuollainen kalastuspönttö :
Paino n 2 kg ,siittä naru pintaan johon pönttö , siitä naru jatkui n5-10 m johon pienempi koho,
jolla sitten säädettiin syötin syvyys ,teräslanka peruke ja kaksi 3-haara koukkua .
Kaverit naureskeli mun viritystä , mutta hymyt hyytyi , kun eka hauku oli 5 kg ja toka 9 kg.
Viritin tuon pyydön syvänteen laitamille .Tuuli vielä pyörittelee pyytöä ja isompi hauki pystyy vetelemään painoakin tarvittaessa.
eli ei siimaluokkia odotan innolla että pääsen kokeilemaan
MrHaukimies
*

0
Poissa

Profiili
« Vastaus #12 : 13.06.10 - klo:08:59 »

Minulla lähtee siitä kelluke purkista parin metrin rima johon tulee toi naru alaspäin ja iskukoukku siitä se ihan hyvin joustaa etten ole käyttänyt siimaluokkia.
samu silakka
*

0
Poissa

Profiili
« Vastaus #13 : 13.06.10 - klo:14:34 »

Minkä kokosia kolmihaara koukkuja olette käytäny hauelle . Huh Huh
samu silakka
*

0
Poissa

Profiili