Sivuja: [1] 2   Siirry alas   
  Tulostusversio  

Pienet purot (onginta)

(Luettu 11237 kertaa)
Randomi
**

0
Poissa

Profiili
« : 06.08.10 - klo:21:08 »

Niin että saakos sellasista max 3m leveistä mutaisista puroista onkimalla jotain Huh

Hauki on kala
esteri123

0
Poissa

Profiili
« Vastaus #1 : 07.08.10 - klo:08:03 »

Kyllä sellaisissa varmaan ainakin särkiä elelee..
Mäski

0
Poissa

Profiili
« Vastaus #2 : 07.08.10 - klo:09:10 »

Kyllähän sieltä saa paitsi että puroissa ja koskissa ei saa onkia. Tai jos Mato-onkea tarkoitat niin sitä ei saa tehdä... Hymyilee

Team Tunturi
Randomi
**

0
Poissa

Profiili
« Vastaus #3 : 07.08.10 - klo:10:09 »

jaahas..
Percho

0
Poissa

Profiili
« Vastaus #4 : 07.08.10 - klo:19:01 »

Itse olen puroista saanut puronieriää ja purotaimenta sekä ihan pieniä haukia. Kannattaa käyttää pientä lippaa tai vaappua, jos ei halua onkia.

COME BACK!!! ; )
Tupa

0
Poissa

Profiili WWW
« Vastaus #5 : 07.08.10 - klo:19:09 »

Täällä on kyllä yks tuollanen puro, mutta oon jo menettäny toivon sen kans.

Randomi
**

0
Poissa

Profiili
« Vastaus #6 : 08.08.10 - klo:22:11 »

Meinasin sellasia kurapuroja/ojia joita on ympäri eteläsuomea Hymyilee leveästi
fisustaja92

0
Poissa

Profiili WWW
« Vastaus #7 : 08.08.10 - klo:22:20 »

Kutukalaa keväällä jos se johtaa mereen  taik vastaavaan. Täällä päin ainekin  Iskee silmää

Laitoksesta karannut rantahörhö.
NonProkalastaja

0
Poissa

Profiili
« Vastaus #8 : 07.09.10 - klo:11:24 »

kokeilisin mielellään, mutta täällä päin ei sellaisia puroja paljon näy Surullinen

-"...ja TAASKO se uistin on puussa?!?"
aksu97

0
Poissa

Profiili
« Vastaus #9 : 28.09.10 - klo:19:44 »

kyllä niistä olen saanut joskus jotain epämääräistä (esim.särkiä) mutta jos puro on aivan mutainen niin tuskin saat mitään. Epävarma

Hiljaa. Kohta se tulee...
Eris
Vieras
« Vastaus #10 : 28.09.10 - klo:22:32 »

Varmasti saat mikäli siinä joessa/ojassa jotain kalaa ylipäätänsä on! Varsinkin juuri siinä puropaikassa ja sen ala tai yläpuolella kala varmasti viihtyy kun on vähän hapekkaampaa vettä. Turpaa, Lahnaa, ahventa, särkeä, kiiskeä jne...
Dj_God

0
Poissa

Profiili
« Vastaus #11 : 29.09.10 - klo:08:30 »

Täältä Itä-Vantaan alueelta tietääkseni ainoastaan yhdestä purosta on joku joskus saanut jotain pientä roskakalaa. Ei siis herätä hirveän suurta mielenkiintoa lähteä testaamaan. Pitäisi jokus ulkoillessa käydä kyttäämässä, josko siellä kalaa näkyisi. Ovat kuitenkin suorassa yhteydessä Keravanjokeen, joka on Vantaanjoen sivujoki.

The Optimist thinks this is the best of all possible worlds. The Pessimist thinks the Optimist may be correct.
Mäski

0
Poissa

Profiili
« Vastaus #12 : 29.09.10 - klo:14:33 »

No jos siellä on pelkkiä särkikaloja niin anna mennä vain. Tuo koskissa/puroissa onkiminen on kiellettyä. En muista välttämättä oikein, mutta syy oli joku sellainen, että lohikalojen poikaset ottaa matoon ja vaurioittuvat tai jotain siihen suuntaan. Kokemusta on. Joskus ihan pikkupoikana mentiin kavereitten kanssa koskeen onkimaan ja saatiin harjuksenpoikasia. Kotona kerrottiin siitä ja sitten meille sanottiinkin, että se on laitonta.  Virnistää Siitä lähtien ollaan puhuttu "laittomasta koskionginnasta"!  Hymyilee leveästi
karii
*

0
Poissa

Profiili
« Vastaus #13 : 11.11.10 - klo:22:34 »

itte olen tuola tammelan suunilla aina kesän alussa menny pikku puroihin onkimaa.. ja aina on tullu sopivan kokosta ahventa ja sivu tuotteena haukee.. pari kolme virvelii mukaa ja niihin siika ogget kii ja virittäny nii 10m välein.. siinä ku kävelee ekalta virveliltä toiselle nii on melkein aina ollu ahvenii kii... uudet madot ja kolmannelle virvelille....  Cool
taas olisi viikonloppuna tarkotus mennä mökille hiukan narraa ahventa ja puro taimenta..

toinen mitä olen koitta ja toimii saakelin hyvin.. kuitu siimaa mato onkee (tai kelluvaa siimaa) ja sinne siiman päähän joku maukas perho kii. ei mitää kohoo tai painoja. niitä voipi sitten virittää muutama perä kanaa.. ja kyllä ahventa ollu pussit täynnä...  Näyttää kieltä

((OLLU SAVUSTUS PÖNTTÖ KOVILLA))
Percho

0
Poissa

Profiili
« Vastaus #14 : 11.11.10 - klo:22:37 »

^ Missä puroissa? Ite asun tammelassa..
Sivuja: [1] 2   Siirry ylös  
  Tulostusversio  

Siirry: