ETUSIVU
VIDEOT
KUVAT
KALAT
KALAPAIKAT
MÖKIT
UISTIMET
KESKUSTELU
KALASTAJAT
HAKU
Keskustelu
Ohjeet
Kalenteri
Kalastus keskustelu
Kalastusmuodot
Heittokalastus
Heittokalastus jigillä
Sivuja: [
1
]
2
Siirry alas
Tulostusversio
Heittokalastus jigillä
(Luettu 15259 kertaa)
Kivitasku
0
Poissa
Heittokalastus jigillä
«
:
31.10.10 - klo:18:13 »
Innostuin jigikalastuksesta tämän kesän aikana. Nyt harmittaa kun kohta kai jää peittää järvenpinnat
. Vielä pääsee heittelemään, mutta onko kannatusta ? Eli onko jigillä minkämoiset mahdollisuudet saada kuhaa tähän aikaan vuodesta ? Koko kesän sain valkoisella jigillä aika hyvin, mutta lienee väri vaihtunut näin syksyn tullen.
Eris
Vieras
Vs: Marraskuinen jigaus
«
Vastaus #1 :
31.10.10 - klo:22:54 »
Lainaus käyttäjältä: Kivitasku - 31.10.10 - klo:18:13
Innostuin jigikalastuksesta tämän kesän aikana. Nyt harmittaa kun kohta kai jää peittää järvenpinnat
. Vielä pääsee heittelemään, mutta onko kannatusta ? Eli onko jigillä minkämoiset mahdollisuudet saada kuhaa tähän aikaan vuodesta ? Koko kesän sain valkoisella jigillä aika hyvin, mutta lienee väri vaihtunut näin syksyn tullen.
Marraskuun alku on hyvää kuhan jigausaikaa merellä, löytyvät vaan aika syvältä päivisin, iltaisin vähän matalammalta. Järvistä en osaa sanoa kun ei kokemusta ole. Mutte merellä kalastavan kuhan syysjigaus on nyt parhaimmillaan. Suosittelen kuitenkin kokeilemaan.
Kivitasku
0
Poissa
«
Vastaus #2 :
02.11.10 - klo:10:28 »
Ok, kiitos tiedoista. Hyvä tietää, että jigi toimii näin myöhäisenä ajankohtanakin.
Antfa
0
Poissa
«
Vastaus #3 :
04.11.10 - klo:19:04 »
Kyllä se jigi toimii hyvin nyt. Itse sain jopa yhden kuhan ylös tänään (nappauksia oli 30-50, vaan kun ei osaa vielä tehdä oikeanlaista vasta-iskua, niin sinne jäi uimaan kuhat). Niin ja tämä siis merellä. Tulihan mulla siinä ohessa ylös yli kilo ahventa ja säälittävän kokoinen hauki, mikä pääsi takaisin kasvamaan (yritin tehdä sen kanssa sopimuksen, että tulee takaisin veneeseen, kunhan kasvaa pari kiloa, vaan saa nähdä että ymmärsikö).
Juurdis
0
Poissa
«
Vastaus #4 :
06.11.10 - klo:12:36 »
itsellä vähän samantapainen kysymys, millä porukat on saanut tähän aikaan haukea sekä ahventa? jigit ja jotkut jerkit varmaan toimivat? itse olen vähän epävarma näin kylmillä keleillä heittokalastuksesta, mutta olisin innokas kokeilemaan. kertokaapa kokemuksianne
kalastaja#
0
Poissa
«
Vastaus #5 :
06.11.10 - klo:18:40 »
toi jigiaika taitaa olla jo kohta pikkuhiljaa ohi
(ainaki omien kokemusten perusteella
)
Antfa
0
Poissa
«
Vastaus #6 :
11.11.10 - klo:16:52 »
Ei välttämättä oo ohi.. Itse otin tänään jigillä 25 ahventa ylös
Eka reissulla tuli neljä, kun ei ollut aikaa kuin 45min, mutta tokalla yrityksellä vietin 2,5h merellä ja löysin parven, mistä tuloksena tuo 21 ahventa. Ja kuvaa löytyy epäileville etusivulta. Ja eilen viimeksi nousi hauki jigillä.
Kivitasku
0
Poissa
«
Vastaus #7 :
16.11.10 - klo:20:44 »
Lainaus käyttäjältä: Antfa - 04.11.10 - klo:19:04
Kyllä se jigi toimii hyvin nyt. Itse sain jopa yhden kuhan ylös tänään (nappauksia oli 30-50, vaan kun ei osaa vielä tehdä oikeanlaista vasta-iskua, niin sinne jäi uimaan kuhat). Niin ja tämä siis merellä. Tulihan mulla siinä ohessa ylös yli kilo ahventa ja säälittävän kokoinen hauki, mikä pääsi takaisin kasvamaan (yritin tehdä sen kanssa sopimuksen, että tulee takaisin veneeseen, kunhan kasvaa pari kiloa, vaan saa nähdä että ymmärsikö).
Minulla on vähän samoja ongelmia tuon vastaiskun kanssa. Kala ( kuha ) nappaa kiinni, mutta pääsee todella monesti irti. Lajiin innostuneena ostin kyllä jigivavan ( catana ) ja vaihdoin kuitusiiman kelaani. Eli senpuoleen pitäisi toimia. Vika on siis vavan käyttäjässä
. Tuleekos se kuha merenlahtiin ? Uusi asia merellä kalastaminen minulle. ( mökkiläinen nykyään meren rannalla ) En uskalla merelle kun ei kunnon moottoria joten rannalta tai lahdista voisin yrittää.
Eris
Vieras
«
Vastaus #8 :
17.11.10 - klo:15:49 »
Lainaus käyttäjältä: Kivitasku - 16.11.10 - klo:20:44
Minulla on vähän samoja ongelmia tuon vastaiskun kanssa. Kala ( kuha ) nappaa kiinni, mutta pääsee todella monesti irti. Lajiin innostuneena ostin kyllä jigivavan ( catana ) ja vaihdoin kuitusiiman kelaani. Eli senpuoleen pitäisi toimia. Vika on siis vavan käyttäjässä
. Tuleekos se kuha merenlahtiin ? Uusi asia merellä kalastaminen minulle. ( mökkiläinen nykyään meren rannalla ) En uskalla merelle kun ei kunnon moottoria joten rannalta tai lahdista voisin yrittää.
Hassua... Itsellä ei juuri koskaan kuha pääse irti. Ehkä yksi kala kymmentä ylössaatua kohden. Kuha kutee sameissa sisälahdissa touko-kesäkuussa, joten silloin niitä ainakin sieltä löytää. Muuten vaeltavat selillä saaliin perässä sekä syksyä kohden hakeutuvat virtaaviin salmiin, joista kuhan löytää myös talvella ja keväällä ennen kutua.
köntsä
0
Poissa
«
Vastaus #9 :
17.11.10 - klo:16:30 »
Lainaus käyttäjältä: Kivitasku - 16.11.10 - klo:20:44
.
Voihan se vastaiskun tehottomuus johtua myös kalan ottihalukkuudesta tai koukkujen terävyydestä. Kannattaa aina ennen reissua tarkistaa koukkujen terävyys/tylsyys ettei sitten vaan kävisi huonosti ennätyskalojen kanssa.
Katohan kun on hyvän kokonen!
Pirkanmaan Kalakamut 2012
Antfa
0
Poissa
«
Vastaus #10 :
17.11.10 - klo:19:06 »
Nyt kun oon jigannut jerkkivavalla, niin vastaiskut on onnistunut loistavasti, kiitos vavan jäykkyyden( ja tuntumakin on loistava, kun vapa on niin jäykkä että tuntee pienimmänkin nykäyksen). Nykyään saan vähintään puolet "napeista" ylös. Tänäänkin tuli otettua 15 ahventa jigaamalla.
_Junior_
0
Poissa
«
Vastaus #11 :
17.11.10 - klo:19:36 »
Lainaus käyttäjältä: Antfa - 17.11.10 - klo:19:06
Nyt kun oon jigannut jerkkivavalla, niin vastaiskut on onnistunut loistavasti, kiitos vavan jäykkyyden( ja tuntumakin on loistava, kun vapa on niin jäykkä että tuntee pienimmänkin nykäyksen). Nykyään saan vähintään puolet "napeista" ylös. Tänäänkin tuli otettua 15 ahventa jigaamalla.
Itse olen lyhentänyt, eli samalla jäykentänyt minun jigivapaani ja vapani on daiwan vulcan-xx ja on loistava tuntuma vavalla ja on kevyempi, kuin jerkkivapa ja mielestäni parempi tuntumakin, kun olen kokeillut jerkkivapaakin, sekä on paljon parempi heittääkin jigiä tuolla daiwan vavalla..
Lauantaina pitäisi mennä jigaamaan, kerron tänne sitten, jos jotain tulee, usein en saa jigaamalla mitään..
Kv3
Antfa
0
Poissa
«
Vastaus #12 :
17.11.10 - klo:20:17 »
Toi mun vapa on Fladenin Maxximus jerk IM8, ja itse olen aivan rakastunut siihen, vaikka maksoikin vain 25€ motonetistä. Sillä onnistuu Jerkkaus, Jigaus, lipanheitto yms. Ja se kannattaa kaikkien muistaa että vaikka gurut täällä mitä sanoisi välineistä, niin se ei ole sokea totuus. Itsellä toimii tuon vavan kaverina Ambasseurin kela ja 0.40mm Spiderwiren siima (59,4kg vetolujuus). Ja oon paljon ottanut jigaamallakin tuolla yhdistelmällä kalaa ylös, vaikkakin olen käyttänyt noinkin "paksua" siimaa ja kaupanpäälle vielä savagearin reilu 20 cm, jäykkää jerkkiperuketta.
Eli aina ei tarvitse ostaa joka hommaan omia välineitä, vaan voi hyvinkin toimia tällainen sekoilu
Sekä sillä kerralla kun otin 21 ahventa ylös, että tänään, niin mulla oli se "mörköperuke" kiinni, eli P****t se mitään tuntumaa huonontaa.
Ja nykyään en kyllä tule koskaan kotiin ilman saalista.
_Junior_
0
Poissa
«
Vastaus #13 :
17.11.10 - klo:20:58 »
Lainaus käyttäjältä: Antfa - 17.11.10 - klo:20:17
Toi mun vapa on Fladenin Maxximus jerk IM8, ja itse olen aivan rakastunut siihen, vaikka maksoikin vain 25 motonetistä.
Minulla on tuo fladen vantage jerkkivapana, joka maksaa motonetissä noin 30€, eikä sillä ole ainakan yhtä hyvä jigata, kuin tuolla daiwan vulcan-xx:n vavalla, mutta tuo on mielipide asia..
Minkä värisellä jigillä on tullut näin myöhään kalaa, ei haittaa, vaikka kertoisi viime vuoden värejä, mieluiten kertokaa kanssa veden värin?
Antfa
0
Poissa
«
Vastaus #14 :
17.11.10 - klo:21:18 »
Itsellä on noussut kalaa nyt viime aikoina valkoisella ja musta/punaisella relaxin kalajigillä (2,5 tuumaisella). Lisäksi hyvin on toiminut valkoinen (yllätys, yllätys, sehän toimii aina), ja läpinäkyvä vihreä toukka (etenkin toi vihreä toimii aina hauelle), sekä välillä moottoriöljyn värinen, mustilla pisteillä. Vesi on tällä hetkellä vihreää missä itse kalastan (merellä).
Sivuja: [
1
]
2
Siirry ylös
Tulostusversio
Siirry:
Ole hyvä ja valitse kohde:
-----------------------------
Yleinen keskustelu
-----------------------------
=> Yleistä keskustelua kalastuksesta