Sivuja: 1 [2] 3   Siirry alas   
  Tulostusversio  

Vinkkejä kelan valintaan

(Luettu 37087 kertaa)
JuhannusKala

0
Poissa

Profiili
« Vastaus #15 : 13.06.11 - klo:07:28 »

No vähän myöhässä tulee, mutta Omni-X:ää itse olisin ehdottanu, kohta vuoden kestänyt ja uistimia aika ketukseen vedelty pohjasta...  Pyörittää silmiään No nyt noin vuoden jälkeen hieman eräät tietyt osat klappaa, mutta korjattavissa/kiristettävissä ruuvimeisselillä/jakoavaimella.  Hymyilee Yhdestä Abun halppissetistä hajosi kela ja antoivat tuon kelan, joten nyt kaksi sellaista. Toisesta ei vielä kokemuksia, mutta se isompi tosiaan pelittänyt loistavasti! Cool Muttei tuo Patriot varmasti ole sen huonompi vaihtoehto.  Hymyilee
cokekola
**

0
Poissa

Profiili
« Vastaus #16 : 12.07.11 - klo:10:42 »

Ostinpa tuollaisen Omni-X:n. Suoraan sanoen se vaikuttaa vähän halpiskelalta, mm. ulkoinen viimeistely ei näytä ihan samaa tasoa olevalta kuin jossain muissa 35 euron hintaluokan keloissa. Sillä perusteella tuo 35 euron "normaalihinta" olisi kyllä yläkanttiin siitä. Onkohan sitä siihen hintaan koskaan oikeasti myytykään?

Toisaalta, kympin kelaksi varmaan ihan kohtuullinen, eli olen tyytyväinen hankintaan toistaiseksi. Saa nähdä, miten se kestää.
Maekine

0
Poissa

Profiili
« Vastaus #17 : 21.07.11 - klo:12:24 »

Tuo omnix ei kyllä ole valttämättä mikään kovin hyvä, eikä valmiina olevaan siimaan kannata hirveästi luottamusta kasata. Käykää tuurissa, sieltä saa monesti halvimmat kelat.

-,,-
ilikki1
*

0
Poissa

Profiili
« Vastaus #18 : 21.07.11 - klo:12:41 »

Tuo patriot sarja jonka ostin on kyllä moitteettomasti toiminu halpis tuotteeksi tietenki laittamalla rahaa lisää niin parempaa saa mutta minun käytöllä on ollut hyvä
KKalapoika567

0
Poissa

Profiili
« Vastaus #19 : 24.07.11 - klo:00:24 »

Abu Garcian Scorpion on hyvä halvaksi (n.15e)

Jos uistimia ei jää pohjaan nii et saa kalaakaan!
cokekola
**

0
Poissa

Profiili
« Vastaus #20 : 30.07.11 - klo:23:46 »

Sanokaas tuosta Shakepearen omni-x kelasta: niissä on kaksi puolaa, toiseen mahtuu enemmän ja toiseen vähemmän siimaa. Mikäs idea siinä oikein on?
Lapamato

0
Poissa

Profiili
« Vastaus #21 : 31.07.11 - klo:10:18 »

Nytten tuli otettua käyttöön Okuman Boundary. Hintaisekseen menee aivan omassa luokasssaan (en kyllä ole ennen käyttänyt niin halpoja keloja). Kela maksaa 9.95e, se on melkein takaliikkeetön, kelaus on pehmeää, mukana tulee varapuola, eli siis yllättävän hyvä on, suosittelen!
Barra

0
Poissa

Profiili
« Vastaus #22 : 31.07.11 - klo:10:44 »

Sanokaas tuosta Shakepearen omni-x kelasta: niissä on kaksi puolaa, toiseen mahtuu enemmän ja toiseen vähemmän siimaa. Mikäs idea siinä oikein on?

Jaa-a. Säästävät kymmenen senttiä hinnassa per kela? Tai jotain vastaavaa. On se vähän hankala kyllä jos ovat eri kokoiset. Tai sitten toinen on tarkoitettu joksikin erikoiseksi UL-puolaksi tai jtn...

Dafag did I just said...
Tsaari
**

0
Poissa

Profiili WWW
« Vastaus #23 : 15.09.11 - klo:07:29 »

Olisi kela hakusessa hinta haarukka ei ole suuri 10-30€ itse katselin tälläista Okuma Lexsan FD eli olisko tuo mistään kotoisin. Ehdotuksia saapi laittaa entinen shimanon "halpis" kela on jo tien päässä

Honkkarista saat paPatriot Ambidex Shadow 2000, siinä on todella hyvä hinta/laatu suhde ! suosittelen kaikille ketä eivät viitsi niin paljoa rahaa laittaa maksaa kaupassa 54,95e ja siihen 20e laadukas siima 0,12 niin lentää jumaleissan pitkälle.. on ollut todella kestävä kela.

www.koukussa.fi
Suomen paras kalapaikka!
Satunnaiskalastaja

0
Poissa

Profiili
« Vastaus #24 : 15.09.11 - klo:13:23 »

Tuo patriot sarja jonka ostin on kyllä moitteettomasti toiminu halpis tuotteeksi tietenki laittamalla rahaa lisää niin parempaa saa mutta minun käytöllä on ollut hyvä

Otin myös keväällä honkkarista tuo Patriot CBS 2000 setin. Kannattaa mielestäni ostaa pelkän kelan vuoksi, toiminut koko kesän erinomaisesti. Ainoa miinus on että sangan kiinnitysruuvi löystyy, sitä joutuu kiristelemään ajoittain. Sangan toiminta ja kelan käynti on erinomainen, jarrut keskinkertaiset mutta tähän hintaluokkaan hyvät. Setin vapa ei ole kummoinen, mutta jokseenkin tasapainossa kelan kanssa.
TTMfishing
*

0
Poissa

Profiili
« Vastaus #25 : 25.01.12 - klo:22:32 »

Löysin kalastusliikkeestä daiwan regal 2500xi kelan puoleen hintaan n.35e(10 kuulalaakeria) !!

ja taas puussa...
se on hauki!! eiku p....le se onkin pohja
mihis ne vieheet jäi...?
KKalapoika567

0
Poissa

Profiili
« Vastaus #26 : 06.03.12 - klo:01:47 »

Jaa-a. Säästävät kymmenen senttiä hinnassa per kela? Tai jotain vastaavaa. On se vähän hankala kyllä jos ovat eri kokoiset. Tai sitten toinen on tarkoitettu joksikin erikoiseksi UL-puolaksi tai jtn...
Minä olen käsittänyt sen "pienemmän" puolan ohutta kuitusiimaa varten jota voi ihan yhtä hyvin käyttää raskaammassakin kalastuksessa kestävyytensä vuoksi
jarzo
*

0
Poissa

Profiili
« Vastaus #27 : 24.03.12 - klo:15:05 »

http://nettimetsastys.fi/cat/product_catalog.php?c=2&page=1   noi yoshikawan kelat oikeen yllätti! ostin 3 jigisettiin tommosen 17e kelan ja toimii erittäin hyvin hintaisekseen ja on vielä näyttävän näköinen Cool
Sohjokauha
Vieras
« Vastaus #28 : 31.05.12 - klo:19:12 »

Ainakaan Abun excellence sarjan kelat ei parhaimmasta päästä, kelan "kytkin" joka pitää takaliikkeettömän kammen niin halkesi juuresta, niin että ei saa enää paikoilleen, sitä ennen huolsin enkä saa sangan toistapäätä paikoilleen. Vähän vi/ketuttaa.  Vihainen

Taitaa mennä kela roskiin. Hymyilee leveästi
jehna95

0
Poissa

Profiili
« Vastaus #29 : 31.05.12 - klo:20:02 »

Ainakaan Abun excellence sarjan kelat ei parhaimmasta päästä.
On ihan hyvin pelittänyt minulla. Käytän sitä UL-kelana ja on ollut minulla vuoden päivät. Onhan se vähän liian muovinen, mutta ihmeen hyvin on selvinnyt. Varmaan monofiilisiimalla kestää paremmin, sillä kuidut rasittavat kelaa enemmän. Tosiaan ostin kolmellakybällä ton kelan ja vavan, joten saa olla tyytyväinen kun vielä rullaa.
Sivuja: 1 [2] 3   Siirry ylös  
  Tulostusversio  

Siirry: