Sivuja: [1] 2   Siirry alas   
  Tulostusversio  

Merimetso vaappu

(Luettu 20743 kertaa)
lahna95

0
Poissa

Profiili
« : 20.06.11 - klo:19:45 »

Onko tullut kalaa Merimetsolla? Mitä kalaa, mikä malli ja väri? Onko joku virittänyt vaappua, ja miten se on vaikuttanut uintiin ja kalantuloon?

Pituudet:
8cm
9cm
11cm
13cm
14cm

Itse omistan 9cm Merimetsot.

Miika-
**

0
Poissa

Profiili
« Vastaus #1 : 20.06.11 - klo:20:20 »

On tullu, kuhaa ja haukee 11cm harmaalla Merimetsolla.
psychocowboy

0
Poissa

Profiili
« Vastaus #2 : 20.06.11 - klo:21:24 »

Omasta pakista löytyy merimetsoja toista kymmentä kpl mutta on myönnettävä että ei ole toiminut pohjois-Päijänteellä. On meinaan sen verran värivalikoimaa että luulisi toimivan mutta ei. Uinti on hyvää ja kestää niin hidasta kuin vauhdikkaampaa vetoa. Tälle vuodelle tuli osteltua vielä yksi "retro" väri, joten katellaan miten se toimii.
Merellä se sen sijaan on toiminut mainiosti.
lahna95

0
Poissa

Profiili
« Vastaus #3 : 20.06.11 - klo:21:40 »

Omasta pakista löytyy merimetsoja toista kymmentä kpl mutta on myönnettävä että ei ole toiminut pohjois-Päijänteellä. On meinaan sen verran värivalikoimaa että luulisi toimivan mutta ei. Uinti on hyvää ja kestää niin hidasta kuin vauhdikkaampaa vetoa. Tälle vuodelle tuli osteltua vielä yksi "retro" väri, joten katellaan miten se toimii.
Merellä se sen sijaan on toiminut mainiosti.
Mulla sama ongelma. Uistelen pohjois-Päijänteellä ja tähän mennessä saaliina vain yksi hauki. Ja uinti on tosi hienoa, parhaimmillaan 1,5 solmun vauhdissa.
Barra

0
Poissa

Profiili
« Vastaus #4 : 21.06.11 - klo:11:01 »

Mulla on tällä hetkellä 2 merimetsoa. Kokoja en nyt muista. Kumpikaan ei ole paljoa uinut, eikä ole siksi mitään saaneetkaan. Kaksi on tullut menetettyä, kumpikaan ei myöskään uinut paljoa mutta kalaa tuli jonkin verran. Varmasti ihan tehokas viehe, tosin ei sovi ihan omiin kalastuskohteisiin.

Dafag did I just said...
junnari
Vieras
« Vastaus #5 : 28.06.11 - klo:11:25 »

kuinkakohan syvällä tuo 9cm vaappu menee? Hymyilee
thewade
*

0
Poissa

Profiili
« Vastaus #6 : 01.08.11 - klo:00:05 »

joo elikkäs itellä on toiminu aivan joka järvessä pohjanmalaiselle kuhalle tuo 9cm merimetso, kiiltävän kultaset kyljet, musta selkä ja punainen vatsa.
tosiaan sen verran tullu 1-4kg kuhaa että merimetso on nii huonossa kunnos hampaanjäljistä että pitää uutta tilata jostain !
melkeen voin luvata että sillä saa jokanen kalamies kuhaa  Cool

ihmisten kalastaja
thewade
*

0
Poissa

Profiili
« Vastaus #7 : 09.08.11 - klo:09:27 »

kultane ysi <3
lahna95

0
Poissa

Profiili
« Vastaus #8 : 09.08.11 - klo:09:41 »

kultane ysi <3
Multa löytyy toi kulta ysi. Ei oo vaan tullut kun ahvenia. Surullinen
kuinkakohan syvällä tuo 9cm vaappu menee? Hymyilee
Jossain 2-2,5m lulisin.
lahnauttaja
Vieras
« Vastaus #9 : 23.11.11 - klo:21:50 »

Vastausta tuohon vaapun viritykseen. Elikkäs lippaa kääntämällä/vääntämällä, jos onnistuu eli vaappu tekee uinnin aikana kyljelle käänöksen niin hyvä, mutta usein tapahtuu pieni virhe joka muuttaa uinnin pyöriväksi tai muuten pilaa sen. Joten jos aikoo muokata lippaa ja uintia kannattaa omistaa varavaappuja.
Kim Nikolskij
**

0
Poissa

Profiili
« Vastaus #10 : 24.11.11 - klo:07:48 »

Ennen uistelu kisoja virittelemme merimetsoja niiden nokkalenkistä.

Nyt on kiinni. Ja on iso ....
_Junior_

0
Poissa

Profiili WWW
« Vastaus #11 : 24.11.11 - klo:09:37 »

Loistava vaappu kuhalle. Itse käytän 11cm merimetsoa eniten kuhalle. 9cm versio löytyy myös, mutta tätä mallia en ole uittanut niin paljon, kuin 11cm versiota. Jokaista merimetsoa olen virittänyt uinniltaan erittäin hakevaksi 4,5km/h vauhdissa. Minulla menee siihen uinnin säätöön noin 1h merimetsoissa, että tuskin on monella pojalla saman uintisia merimetsoja, kuin minulla. Hymyilee

Kv3
lahna95

0
Poissa

Profiili
« Vastaus #12 : 28.01.12 - klo:10:18 »

Loistava vaappu kuhalle. Itse käytän 11cm merimetsoa eniten kuhalle. 9cm versio löytyy myös, mutta tätä mallia en ole uittanut niin paljon, kuin 11cm versiota. Jokaista merimetsoa olen virittänyt uinniltaan erittäin hakevaksi 4,5km/h vauhdissa. Minulla menee siihen uinnin säätöön noin 1h merimetsoissa, että tuskin on monella pojalla saman uintisia merimetsoja, kuin minulla. Hymyilee

Sehän noissa Merimetsoissa eniten kiehtoo, kun uintia voi muuttaa aivan loputtomasti. Joskus olen itsekin veneen perässä vetänyt ja säätänyt ne uimaan 1,5-2,0 solmun vauhtiin. Kestävät yllättävän kovaa vauhtia, mutta se vaatii sitä virittelyä, kun meinaavat välillä kaatuilla.
perttilee
*

0
Poissa

Profiili
« Vastaus #13 : 28.01.12 - klo:19:46 »

Toimii T:reen/Pirkkalan Pyhäjärvellä ja Kyrösjärvellä loistavasti kuhalle, 11 cm paremmalla syönnillä ja 9 cm nirsommalla.
Ottiväreistä mustahko hopeahkoilla suomuilla yöllä ja alkuillasta kelta/mustaraita tai kokokeltainen/punapää (toimii myös yöllä), siniselkä/hop.kylki oranssilla mahalla myös hyvä.
Uinnin säätelen yleensä mieleisekseni, vaikkakin uineet melko hyvin säätelemättäkin.
Täytyy vaappu pakissani! Hymyilee
jamael

0
Poissa

Profiili WWW
« Vastaus #14 : 12.05.14 - klo:18:25 »

Vastausta tuohon vaapun viritykseen. Elikkäs lippaa kääntämällä/vääntämällä, jos onnistuu eli vaappu tekee uinnin aikana kyljelle käänöksen niin hyvä, mutta usein tapahtuu pieni virhe joka muuttaa uinnin pyöriväksi tai muuten pilaa sen. Joten jos aikoo muokata lippaa ja uintia kannattaa omistaa varavaappuja.

Kannattaa omistaa/ostaa varauintilappuja vaapuille, joita virittelee. Ei sitten haittaa, jos pilaa uinnin vahingossa liikavirittelyllä.

"Helppoa kuin heinänteko..."
http://13metrinenhauki.blogspot.fi
Sivuja: [1] 2   Siirry ylös  
  Tulostusversio  

Siirry: