Sivuja: [1] 2   Siirry alas   
  Tulostusversio  

Harjuksen heittokalastus

(Luettu 47270 kertaa)
EräKarhu
Vieras
« : 21.07.11 - klo:01:02 »

Minkä laisilla välineillä kannattaisi pyytää harjusta koskilta? Ja minkäläisista paikoista?

Itse käytän kalustona Abun UL-settiä ja monoa siimana.  Sain harjuksen kosken ala juoksulta .
theKalastaja

0
Poissa

Profiili
« Vastaus #1 : 21.07.11 - klo:10:11 »

pienillä lipoilla, kuten 6g ja 9g Bete Lotoilla, 1 ja 2 koon mepsseillä ja Vibraxeilla yms. Myös pienet n.2-5cm vaaput toimivat, mutta ovat hankalia heittää kevyilläkään välineillä.
Paikkoja ovat koskenniskat, pienet suvannot, loppuliuku, muut poikkeamat virrassa, kivien vierustat ja keskeltä koskea voi myös yllättää. Eli kannattaa viskoa myös kaikista pahimpiin kuohuihin.   Hymyilee leveästi

"SE ON ISO!...se on...se on...pohjassa prkl!"
Asioiden kertomatta jättäminen ei ole valehtelua!
Maekine

0
Poissa

Profiili
« Vastaus #2 : 21.07.11 - klo:12:10 »

Pistä tuo monofiili roskiin ja heitä kuitua puolalle. Suosittelen FireLineä taiSufixia. Tuli tuolla tenolla kalastettua ja viikon aikana oli 3 lupaa, joilla harjuksia saatiin huimat 29kpl, suurin 49cm. Osa tuli perholla (n.10) ja loput virvelillä. Salmolla tuli ja räsäsellä. Lotto on myös hyvä.

-,,-
EräKarhu
Vieras
« Vastaus #3 : 21.07.11 - klo:13:43 »

kyllä, Onko  näin että harvemmin harri ottaa pikku vaappuun joka muistuttaa kala ravintoa. Kun harjus syö harvemmin kala ravintoa? Että paremmin ottaisi esim pikku lippa .Itse  olen enemmän kuitu miehiä kun monofiili:D Tarkoituksena olisikin ostaa kuitua. firelineä on ollut yksi puola, toimi hyvin. Mutta en varmaankaan käyttäisi kuitua koskilla koska se rispaantuu kivikkoon.
miCCke
*

0
Poissa

Profiili
« Vastaus #4 : 22.07.11 - klo:16:33 »

Jos siiman rispaantumista pelkäät niin älä osta fuusio(fuse)siimaa vaan punottua(braid)siimaa esim.erän testivoittajaa sufix matrix prota niin et varmasti pety

...mites tässä nyt näin kävi.
KKalapoika567

0
Poissa

Profiili
« Vastaus #5 : 23.07.11 - klo:23:11 »

Jos siiman rispaantumista pelkäät niin älä osta fuusio(fuse)siimaa vaan punottua(braid)siimaa esim.erän testivoittajaa sufix matrix prota niin et varmasti pety
tuon minäkin allekirjoitan vaikka olen mono miehiä mutta juuri se er-lehden voittaja siima ei kyllä ihan heti rispaannu Hymyilee leveästi on se sama puolallinen kestäny jo vuoden Järkyttynyt

Jos uistimia ei jää pohjaan nii et saa kalaakaan!
lega bro
*

0
Poissa

Profiili
« Vastaus #6 : 29.08.11 - klo:02:56 »

Mikä olisi hyvä väri lotolle kun koskella kalastais, sais tulla taimenia ja harjuksia  Iskee silmää

ps. onko 8cm papukaija helmiräsänen liian iso taimenen/harjuksen syöntiin?
JuhannusKala

0
Poissa

Profiili
« Vastaus #7 : 29.08.11 - klo:17:16 »

Kaippa ne kaikki kelpaa, jos vain oikea aika, sää, vuoden- ja vuorokaudenaika jne. Ei sitä tietoa kannata ettii ruudulta, osta joitain perusvärejä (jos ei jo löydy) ja mene kokeilemaan!  Iskee silmää
Davidson82
*

0
Poissa

Profiili
« Vastaus #8 : 30.08.11 - klo:11:51 »

Lotot kannattaa viiä lähimmälle Veikkaus-asiamiehelle ja koskelle mukaan Meppsejä yms pikkuvilkkuja.

Eisole poka ko nostaa vain ylös ja josson hauki sole ko viskata methään!
JuhannusKala

0
Poissa

Profiili
« Vastaus #9 : 30.08.11 - klo:13:27 »

Lotot kannattaa viiä lähimmälle Veikkaus-asiamiehelle ja koskelle mukaan Meppsejä yms pikkuvilkkuja.
Virnistää Mepps 2, musta tausta ja keltapilkut oli kyllä viime Lapinreissun number 1! Siinä mielessä siis olet osittain oikeassa.  Hymyilee
lega bro
*

0
Poissa

Profiili
« Vastaus #10 : 30.08.11 - klo:21:03 »

kiitti iha hirveesti!
nuo ovat jo ostoslistalla.
JuhannusKala

0
Poissa

Profiili
« Vastaus #11 : 31.08.11 - klo:14:23 »

kiitti iha hirveesti!
nuo ovat jo ostoslistalla.
Juu, ei mitään. Siksihän täällä foorumeilla pyöritään, että saataisiin apua ja voitaisiin autta jotakuta toista.  Hymyilee
ᾲᾒῙῙὶ
**

0
Poissa

Profiili
« Vastaus #12 : 31.08.11 - klo:15:40 »

punanen mustilla pisteillä sekä papukaija ovat toimineet parhaiten... toki muillakin on tullut, kaikkea kannattaa kokeilla!

Oispa kalaa
EräKarhu
Vieras
« Vastaus #13 : 05.03.12 - klo:21:46 »

Olen kalastanut harjuta koskesta ja taimenta bete lotoilla, inkoolla ja salmo hornetilla. Yhden harrin olen saanut en muuta Hymyilee leveästi
kuharulla
**

0
Poissa

Profiili
« Vastaus #14 : 09.04.12 - klo:19:25 »

Olin tänää vantaankoskella nii joku papparainen käytti pohja onkee jos oli täky syöttinä nii se veti sielt 2,1kg taimenen  Virnistää nii mä ajattelin myös koittaa Cool
Sivuja: [1] 2   Siirry ylös  
  Tulostusversio  

Siirry: