Sivuja: 1 2 [3] 4 5 6 7 ... 9   Siirry alas   
  Tulostusversio  

Amatööriuistintenrakentelijoiden kalastuskisa(t)

(Luettu 44158 kertaa)
mikael

0
Poissa

Profiili
« Vastaus #30 : 21.11.11 - klo:20:25 »

Joo mukaan vaan mieki... toi raine ja ite tehdyt lipat vähän epäilyttää, rainen vaaput on täydellisiä noin ulkoa kahtoen  Iskee silmää ja sopulin mainitsemat itsetehdyt lipat vievät voiton kyllä aika heleposti väitän. Lipalla kun tuppaa tulemaan noita viiden pisteen ahvenia hirmusia määriä kesällä niin ei oo enää vaapuilla mahkuja.  Hymyilee

theKalastaja

0
Poissa

Profiili
« Vastaus #31 : 21.11.11 - klo:20:30 »

Mukana myös...kunhan nyt vaan sais rakenneltua sen maalauskaapin "kaapin" niin pääsis tekemäänkin niitä vaappuja ihan kunnolla. Pyörittää silmiään

ja Mikaelille sen verran että ainakin itellä ahvenen kalastuksessa vaaput hakkaa lipat 100-0. Viime kesän lippa-ahvenet taitaa olla kahden käden sormilla laskettavissa. muuutta ei siitä enempää... Iskee silmää

"SE ON ISO!...se on...se on...pohjassa prkl!"
Asioiden kertomatta jättäminen ei ole valehtelua!
kalakala543
**

0
Poissa

Profiili
« Vastaus #32 : 21.11.11 - klo:21:58 »

Mukana ollaan myös. Tänä syksynä eniten on ainakin joessa tullut heiteltyä omilla vaapuilla.

"Mä seuduilla näillä oon tunnettu...mikä se oli!"
Raine

0
Poissa

Profiili WWW
« Vastaus #33 : 22.11.11 - klo:10:40 »

juu ja ei se ulkonäkö merkkaa mitään vaapussa, sehän on vaan ihmisen silmää miellyttävä tekijä.. kala tuskin herneenkokoisilla aivoilla kattoo ulkonäköä Virnistää
_Junior_

0
Poissa

Profiili WWW
« Vastaus #34 : 24.11.11 - klo:16:40 »

Hyväksytäänkö tämä vaappu kisaan mukaan?  Hymyilee

Kv3
JuhannusKala

0
Poissa

Profiili
« Vastaus #35 : 24.11.11 - klo:18:40 »

Hyväksytäänkö tämä vaappu kisaan mukaan?  Hymyilee
No säännöthän taitaa olla vielä hieman vaiheessa... Mutta onkos tuo alunperin kaupan vaappuja, vai oletko modannut sen aiemmin itsetehdystä vaapusta?  Hymyilee
krisu

0
Poissa

Profiili
« Vastaus #36 : 24.11.11 - klo:20:07 »

itekki vois kyllä osalistuu  Virnistää
_Junior_

0
Poissa

Profiili WWW
« Vastaus #37 : 24.11.11 - klo:22:29 »

No säännöthän taitaa olla vielä hieman vaiheessa... Mutta onkos tuo alunperin kaupan vaappuja, vai oletko modannut sen aiemmin itsetehdystä vaapusta?  Hymyilee
Ei kaupan vaappu ole varsinaisesti, kun en ole kaupassa törmännyt näihin vaappuihin vielä. Mutta tosiaan ei ole itse tehty vaappu vaan vaapunvalmistajalta ostettu ja mallina Downunder oli tuunauksessa siis.   Hymyilee
Barra

0
Poissa

Profiili
« Vastaus #38 : 24.11.11 - klo:22:50 »

Sanoisin että sääntöjen mukaan homma menee kutakuinkin niin, että jos olet vieheen ostanut, et sillä voi osallistua, vaikka olisit kirveellä isompia palasia siitä irrotellut. Eli Juniorin vaappu ei silloin kävisi.

Eli vain itsetehtyihin vaappuihin on tämä nyt kai rajattu, nuo valmisaihiot on sitten asia erikseen taas...

Dafag did I just said...
Tricky

0
Poissa

Profiili
« Vastaus #39 : 24.11.11 - klo:22:59 »

Sanoisin että sääntöjen mukaan homma menee kutakuinkin niin, että jos olet vieheen ostanut, et sillä voi osallistua, vaikka olisit kirveellä isompia palasia siitä irrotellut. Eli Juniorin vaappu ei silloin kävisi.

Eli vain itsetehtyihin vaappuihin on tämä nyt kai rajattu, nuo valmisaihiot on sitten asia erikseen taas...

Itse kyl näkisin että tuo on lähempänä itsetehtyä kun valmis aihio, siitä on kaiki kuitenkin menny uusiksi kuten kuvassa lukee.

Quot. "Otin siis maalit pois vaapusta, vaihdoin runkolangan, painotin vaappua hieman ja kavensin, sekä tein siitä katkomallisen."

hiukan kyllä voi olla hankala vetää rajoja jos joku pääsee ja joku toinen ei pääse mukaan vähemmän muokkauksen takia, mutta jos modatut valmisaihiot lasketaan mukaan niin sitten tuon pitäis olla myös mukana. kyllä tuo melkeen itsetehty on jo, ei paljo mitään vanhaa jää.

"Se mikä on hartsia vahvistaa."
JuhannusKala

0
Poissa

Profiili
« Vastaus #40 : 25.11.11 - klo:14:21 »

No edelleen oon sitä mieltä, että pitää vetää selkeet rajat sille, pääseekö valmisaihioilla mukaan vai pitääkö olla itse tehty/suunniteltu malli. Jos valmisaihiot hyväksytään, niin silloin myös tuo Juniorin vaappu pitäisi hyväksyä. Paitsi sitten saattaa löytyä niitä, jotka vain laittaa (esim.) Jesseen uuden maalikerroksen ja vääntää runkolankaa, jota ei kyllä hyväksytä kisaan...
_Junior_

0
Poissa

Profiili WWW
« Vastaus #41 : 25.11.11 - klo:23:44 »

Pitääkö tänne lisätä pari kuvaa lisää tuosta vaapusta, jotka ovat otettu eri kuvakulmasta, että se hyväksytään kisaan, vai mistä nämä ihmiset nariseva? Tämähän on vain leikkimielinen(?) kilpailu niin ei sitä noin kovin tarvitse ottaa tosissaan.. Koittakaa nyt jo tajuta, ettei tuo ole kaupasta ostettu, minkälaisia maantallaajia täälläkin liikkuu... -,-'
   Jos esim. Samfishingistä on ostanut valmiiksi sorvatun aihion ja sitä rupeaa tuunailemaan, niin sama asia tuon kanssa. Ainut mikä tuossa edelleen on samaa alkuperäiseen on se, että saman uintilevyn liimasin takaisin kiinni ja samaa puuta on, kuin alkuperäinenkin, joka ilmeisesti oli apassia. Kun nämä hienot samfishingin valmiiksi sorvattujen aihioiden tuunailu on sallittua, niin miksi ei tuokin? Joidenkin persoonien mielestä tähän kilpailuun voi lisätä   vain sellaisia vaappuja, jotka ovat tehty puunkaadosta lähtien itse. Yhtälailla se valmisaihio on ite väsätty, kuin tuokin. Tuota väsäsin muuten vielä pidemmän aikaa, kuin normaalia aihiota.
   Kannattaa tänne alkaa huutelemaan, kun itse ei ole edes ilmoitautunut kisaan mukaan, eikä ole varmaan väsännyt yhtäkään vaappua loppuun asti valmiiksi.
Ystävällisin terveisin _junior_  Hymyilee
JuhannusKala

0
Poissa

Profiili
« Vastaus #42 : 26.11.11 - klo:08:32 »

Kannattaa tänne alkaa huutelemaan, kun itse ei ole edes ilmoitautunut kisaan mukaan, eikä ole varmaan väsännyt yhtäkään vaappua loppuun asti valmiiksi.
Ystävällisin terveisin _junior_  Hymyilee
Muuhun en enää sano mitää, koska olen jo kaksi kertaa oman mielipiteeni ilmaissut... Notta se mikä jäljelle jäi, niin aion kisaan osallistua. Ja totta on että vaappuja en ole vielä valmiiksi asti tehnyt, mutta sitäkin aion tässä lähiaikoina tehdä. (nuokin kyllä tullut aiemmin mainittua...)
Satunnaiskalastaja

0
Poissa

Profiili
« Vastaus #43 : 26.11.11 - klo:19:24 »

Itse en edes aio ilmoitautua kisaan, mutta ehkä sitä kuitenkin saa mielipiteensä ilmaista. En ole lukenut ketjua läpi, joten ehkä näitä on jo käsitelty.

"-joka kilogrammasta jonka kala painaa 2 pistettä lisää (1kg kala=7pistettä, 2kg kala=9pistettä 3kg kala=11pistettä)."
Siis että esimerkiksi 2,5 kg puronieriästä (olisi suomen ennätyskala) saisi 7 p, 3,1 kg hauesta 11 p ja 1 800 g ahvenesta 2 p. Jos näin niin kannattaa ilmeisesti uitella etelässä haukivaappuja.

"-Jalokaloista 8pistettä per kappale ja samat lisäpisteet"
Ja pohjoisessa yksi retki harjuspaikoille voi viedä kisan voittoon.

"-kalalaji voi olla mikä vain"
Mutta maailmanennätyskuore ei anna pistettäkään, koska kilon raja ei ylity.

"-vaappu on tehtävä kokonaan itse. Valmiita aihioita ei siis kisaan huomioida"
Tässä voisi keskustella siitä mikä on vaappu. Valmis aihio ei ole vaappu koska siinä ei ole koukkuja. Jos taas tuossa yritettiin sanoa että ostoaihiosta valmistettua vaappua ei hyväksytä, niin totean vaan että yhdestä ja samasta puuaihiosta voi tehdä melkoisen joukon erilaisia vaappuja pelkästään uintilevyä ja painotusta vaihtelemalla. sellaisia aihioita, joita ei ole muokattu, en hyväksyisi (esim. valmiit muoviaihiot)

"-Vieheet täytyy maalata itse."
Maalaamaton viehe ei siis kelpaa.

Lahmajärven kauhu

0
Poissa

Profiili WWW
« Vastaus #44 : 26.11.11 - klo:19:32 »

Mukana ollaan!

”Huono päivä kalassa on parempi kuin hyvä päivä töissä”  Jompan seikkailut Kivikangas Oy:n Facebook sivuilla-> https://www.facebook.com/pages/Kivikangas-Kalastus-ja-Vapaa-aika/519480784743481
Tagit: Kisa Kilpailu Vaappu Tee-se-itse Itsetehty Omatekemä 
Sivuja: 1 2 [3] 4 5 6 7 ... 9   Siirry ylös  
  Tulostusversio  

Siirry: