Juu, siellä on aina pohjaonget nätissä rivissä kirjolohi-istutusten aikaan eikä sekaan meinaa mahtua. Jos kirjolohta halajaa saada, niin kesäaikaan suosittelen lähtemään myöhään illalla kokeilemaan, kun paikka on jo hiljentynyt. Kymmenen-yhdentoista maissa itse olen ainakin sopinut hyvin sekaan. Ja ensimmäiset päivät ovat aina ruuhkaisempia, viikon päästä istutuksesta on kalastajien osalta tilanne normalisoitunut, tosin kalojakaan ei enää juuri ole jäljellä.

Toisena vinkkinä voinee mainita, että osa kirjolohista lähtee valumaan jokea alaspäin. Elonkierron saunan laiturilla olen joskus kalastellut, toisaalta jos siellä on saunaporukkaa, niin ei kehtaa mennä sinne vispaamaan.
Mutta kuten j tyvi mainitsi, hiljaisina aikoina on hyvät mahdollisuudet saada muitakin isomuksia kuin kirjolohia. Keväisin koskessa isoakin toutainta, myöhemmin kesällä komeita turpia. Matalan veden aikaan tulee reilusti pohjatärppejä, mutta itse olen saanut varsinkin turbiinimontulta hyvänkokoista ahventa lähes joka heitolla luukkujen ollessa kiinni. (Kohtuus kuitenkin kaikessa.

)
Alajuoksulla kaatuneen pajun luona on hyvä rauhallisemman virran paikka, jossa uskoakseni lymyilee paremmankokoisiakin haukia. Eri asia on miten sellaisen saa ottamaan.

Kuhaa on Ferrariankoskessa vissiin aika satunnaisesti, toisin kuin forssassa. Kaveri sai kerran noin kiloisen yksilön, ja pari alamittaista olen löytänyt syystä tai toisesta kuolleena.