Sivuja: [1] 2 3   Siirry alas   
  Tulostusversio  

Syvyyskartat

(Luettu 38591 kertaa)
lahna95

0
Poissa

Profiili
« : 09.04.12 - klo:15:30 »

Kiinnostaisi tietää, kuinka moni käyttää syvyyskarttoja apunaan ja mistä on mahdollista saada näitä karttoja?
Tässä pari hyvää sivustoa:
 Kansalaisen Karttapaikka
 Retkikartta
Olen sitten tallentanut näiltä sivuilta kuvia ja tulostanut mukaan. Onko mahdollista saada karttoja omaan kännykkään tai GPSään? Ja miten pitkälle laki sallii näiden kopioimisen..?

Sohjokauha
Vieras
« Vastaus #1 : 09.04.12 - klo:15:39 »

Kiinnostaisi tietää, kuinka moni käyttää syvyyskarttoja apunaan ja mistä on mahdollista saada näitä karttoja?
Tässä pari hyvää sivustoa:
 Kansalaisen Karttapaikka
 Retkikartta
Olen sitten tallentanut näiltä sivuilta kuvia ja tulostanut mukaan. Onko mahdollista saada karttoja omaan kännykkään tai GPSään? Ja miten pitkälle laki sallii näiden kopioimisen..?

Mä ainakin käytän, eniten pilkintään mutta käytän muuhunkin. On mahdollista saada kännykkään. Veljelläni on Ultrapoint ohjelmisto mikä on koirien tutkapantakartta, siitä näkee syvyydet ja korkeudet... yms.
psychocowboy

0
Poissa

Profiili
« Vastaus #2 : 09.04.12 - klo:16:01 »

Kännykkään ihan oma ohjelma on esim http://www.karttaselain.fi/ mutta joutuu hieman maksamaan tarkimmista kartoista. Tuota on nyt muutama vuosi tullut käytettyä.
Itse koin aika työlääksi koitaa siirtää kännykkään muiden karttapohjien kuvia (kansalaisen karttapaikka, meri-cd). On helpompi maksaa kun joku on jo tehnyt työt Iskee silmää.

Lisää juttuja mm
http://www.kalasaalis.com/kalastusfoorumi/vapaamuotoinen_keskustelu/matkapuhelin_kalastusreissulla-t3147.45.html
http://www.kalasaalis.com/kalastusfoorumi/vetouistelu/aelypuhelin_kalassa-t4663.0.html
lahnauttaja
Vieras
« Vastaus #3 : 09.04.12 - klo:16:59 »

Minäkin pysnyt noissa kansalaisen ja retkikartan parissa. Älypuhelimella vaan nettiin ja järvelläkin saa tiedot kätevästi ilman ilmeisesti kiellettyä kopioimista Hymyilee leveästi
JuhannusKala

0
Poissa

Profiili
« Vastaus #4 : 09.04.12 - klo:18:30 »

Minäkin pysnyt noissa kansalaisen ja retkikartan parissa. Älypuhelimella vaan nettiin ja järvelläkin saa tiedot kätevästi ilman ilmeisesti kiellettyä kopioimista Hymyilee leveästi
Kansalaisen Karttapaikasta ainakin saa omaan käyttöön kopioida karttoja ja onhan siellä ihan kohtakin "Tulosta".

Itse olen noilla Kansalaisen karttatulosteilla pärjännyt. Toki kännykälläkin tarvittaessa pääsee nettiin, mutta se on sitten viimeinen keino ja vain tarvittaessa. Iskee silmää
iVot

0
Poissa

Profiili
« Vastaus #5 : 09.04.12 - klo:18:52 »

Aika harvoin olen noita syvyyskarttoja tarvinnut, mutta silloin kun sitten olen tarvinnut, niin olen käyttänyt Retkikartta.fi:tä koneella ja kännykässä EasyGo:ta. Noilla olen ihan hyvin pärjäillyt. Hymyilee

lahna95

0
Poissa

Profiili
« Vastaus #6 : 13.04.12 - klo:21:39 »

Aika harvoin olen noita syvyyskarttoja tarvinnut, mutta silloin kun sitten olen tarvinnut, niin olen käyttänyt Retkikartta.fi:tä koneella ja kännykässä EasyGo:ta. Noilla olen ihan hyvin pärjäillyt. Hymyilee
Kokeilin tuota EasyGo:ta, mutta onko siitä olemassa joku parempi tai maksullinen versio? Vaikutti ihan näppärältä tavalta etsiä karttoja, jos vaan 3G löytyy puhelimesta.
ruusju7
*

0
Poissa

Profiili WWW
« Vastaus #7 : 16.04.12 - klo:17:58 »

Garminin autonavigaattoreissa (mm Garmin Nûvi 500 ja vastaavat /vesitiivis,pitkäkestoinen akku  tarjouksissa alle 200€) on mahdollista käyttää maastokartta-aineistoa Topo Suomi Pro, tosin kartta on turhan arvokas.

Piscatus necesse est
Vivere non est necesse
iVot

0
Poissa

Profiili
« Vastaus #8 : 16.04.12 - klo:18:12 »

Kokeilin tuota EasyGo:ta, mutta onko siitä olemassa joku parempi tai maksullinen versio? Vaikutti ihan näppärältä tavalta etsiä karttoja, jos vaan 3G löytyy puhelimesta.
Täältä löytyy enemmän tietoa EasyGon hinnoista ja muista ominaisuuksista.
lahnauttaja
Vieras
« Vastaus #9 : 16.04.12 - klo:18:17 »

Kansalaisen Karttapaikasta ainakin saa omaan käyttöön kopioida karttoja ja onhan siellä ihan kohtakin "Tulosta".

Itse olen noilla Kansalaisen karttatulosteilla pärjännyt. Toki kännykälläkin tarvittaessa pääsee nettiin, mutta se on sitten viimeinen keino ja vain tarvittaessa. Iskee silmää

Ai, jos niitä omaan käyttöön saa tulostaa niin voihan.. olisi pitänyt jo aikaisemmin käyttää onhan se nyt selkeästi parempi vaihto ehto kuin kännykällä katsella retkikartasta.  Hymyilee
Satunnaiskalastaja

0
Poissa

Profiili
« Vastaus #10 : 16.04.12 - klo:18:25 »

Tuo psychocowboy:n mainitsema Karttaselain on toimiva apuväline puhelimessa jossa on GPS ja tarpeeksi suuri näyttö. Aiemmin tallensin kalapaikat GPS-pisteinä, jotta ne löytää talvellakin aavalla selällä. Karttaselaimen myötä tätä ei tarvitse tehdä kun puhelimeen vilkaisemalla näkee syvyyskäyriin verraten missä ollaan. Puhelin saa kyllä olla kunnolla roisketiivis sateella, sekä sen näytöllä kirkkautta ja kontrastia.  
JuhannusKala

0
Poissa

Profiili
« Vastaus #11 : 16.04.12 - klo:19:23 »

Itselläni ei tällä hetkellä näy Kansalaisen Karttapaikassa koko karttaa. Herjaa, että "Sovellusvirhe, kartta-aineistoa ei voitu ladata." Avaakos teille muille kartan näkyviin ihan normaalisti?
iVot

0
Poissa

Profiili
« Vastaus #12 : 16.04.12 - klo:19:32 »

Itselläni ei tällä hetkellä näy Kansalaisen Karttapaikassa koko karttaa. Herjaa, että "Sovellusvirhe, kartta-aineistoa ei voitu ladata." Avaakos teille muille kartan näkyviin ihan normaalisti?
Ei muuten toimi kun justiin kokeilin. Sama teksti sen sijaan ilmestyy kartan paikalle.

E: Nyt toimii jo ihan normaalisti.
Barra

0
Poissa

Profiili
« Vastaus #13 : 16.04.12 - klo:19:36 »

Hyvin toimii.

Dafag did I just said...
JuhannusKala

0
Poissa

Profiili
« Vastaus #14 : 16.04.12 - klo:19:39 »

Olin just laittamassa, että varmaan jotain sisäistä säätöä tai ongelmaa Kansalaisella, mutta ei sittenkään... Kokeilin vielä uudestaan, niin ei kyllä toimi.
Tagit: Syvyyskartat Kansalaisen karttapaikka 
Sivuja: [1] 2 3   Siirry ylös  
  Tulostusversio  

Siirry: