Pari kysymystä,kun ajattelin aloittaa tämän tänä vuonna.
Mitä iskukoukkuja kannattaa ostaa? Miten syviin ja minkä laisiin paikkoihin ne kannattaa sijoittaa?
Ja tarvitseeko siihen jotain muutakin kuin kairan, iskukoukun, täyn,kepin ja lankaa?
Iskukoukuista en osaa parhaita sanoa, mutta kyllähän ne A-Saxenit olisivat varmaan siinä suurhauen koukuttamisessa parhaita mutta hinta on aika suolainen, n.12e 2kpl. Itse olen tullut toimeen ihan "halppis" iskukoukuilla kuten Master, Striker ja Ahti yms... Niillä pääsee kyllä pitkälle.
Paikkoja kannattaa etsiä ihan itse...hauki viihtyy todella monenlaisissa ympäristöissä, joten tarkkoja paikkoja on vaikea sanoa... mutta kannattaa aloittaa näillä ihan "perus" mestoilla kuten ruovikot, lahdet, saarten ympäristöt, selkäpakat, salmet, luodot, kivikot... jotkut koukuttavat jopa keskellä selkää 20m vedessä keskitalvella ja saavat Isoja Haukia.
Kyllähän sitä vielä kairan(mieluiten 6" tuumanen tai isompi), iskukoukun, täyn, kepin ja langan lisäksi tarvitsee luokin. Eli se on eräänlainen lankavarasto ja siinä on hahlo, johon lanka napsautetaan ja kun hauki ottaa koukkuun se lanka purkautuu luokilta sitä mukaa kun hauki vie sitä...
Ja onhan sitä muutakin tarpeellista jos haluaa olla "väline" urheilija.

Sohjokauha aika perus varuste, iso korkeareunainen ahkio, syöttirasia, kirves tai tuura, nostokoukku, pihdit...
Toivottavasti sait sakke-98 jotain selkoa ja tervetuloa hienon kalastuslajin ääreen!