|
ededed96
Vieras
|
 |
« Vastaus #30 : 11.10.10 - klo:18:20 » |
|
Mulla on ollut kohta 3 vuotta okuma avenger av40, heittokalastuksessa järvessä. Hyvin on toiminut huoltamatta  .
|
|
|
|
|
|
fisustaja92
|
 |
« Vastaus #31 : 11.10.10 - klo:18:30 » |
|
Mulla on ollut kohta 3 vuotta okuma avenger av40, heittokalastuksessa järvessä. Hyvin on toiminut huoltamatta  . 3 vuotta huoltamatta...  Onkos reissuja paljonkin per vuosi, tai siis paljonko on kelalla uittoreissuja takana? Ja ennen kaikkea, kuinka kovalle rasitukselle päässyt, eli kalamäärät lujine pohjatärppeineen tms? Tuo makea vesi tosiaan ei niin paha ole kelalle kuin suolanen merivesi, mutta ei se vesi nannaa kuitenkaan ole, oli sitten vaikka sokerivettä 
|
Laitoksesta karannut rantahörhö.
|
|
|
|
ededed96
Vieras
|
 |
« Vastaus #32 : 12.10.10 - klo:16:36 » |
|
No reissuja tulee kyllä aika paljon. Arkiviikolla muutama kerta viikonloppuisin, ja lomilla sitten enemmän. Ja pelkästään makeassa on kalastettu.
|
|
|
|
|
|
Dj_God
|
 |
« Vastaus #33 : 12.10.10 - klo:19:49 » |
|
Kannattaa sitä kelaa huoltaa säännöllisesti. Huolletun kelan elinikä on pidempi kuin huoltamattoman. Kuntotarkastus ja tarvittavat toimenpiteet ennen kauden aloittamista ja pientä hienosäätöä kauden aikana, mikäli tarve semmoiselle ilmenee.
|
The Optimist thinks this is the best of all possible worlds. The Pessimist thinks the Optimist may be correct.
|
|
|
Markki
0
Poissa
|
 |
« Vastaus #34 : 13.10.10 - klo:21:44 » |
|
Tuli ostettua tänään motonetistä okuman trio 40 hintaan 44.10€(kelan normaalihinta 49€,mutta kun liittyi kanta-asiaaksi,niin sai vielä 10% alennuskupongin).Kela on tosi hyvä laatunen ja miellyttävä käyttää.Suosittelen lämpimästi.Tässä kohtaa ei kyllä voi sanoa,että laatu maksaa.
|
|
|
|
|
|
fisustaja92
|
 |
« Vastaus #35 : 13.10.10 - klo:22:03 » |
|
Tässä kohtaa ei kyllä voi sanoa,että laatu maksaa.
Eihän Okumallakaan hirveän suuri hintaero samantasoisen esimerkiksi Shimanon kanssa ole. Aikailla nuo samaa laatua olevat pyörivät hintaeroineen kympin taikka kahen tienoilla. Oli sitten verrattavissa keskenään vaikka Abu,Shimano ja Okuma. Tosin Abun härpäkkeistä ei ole hyviä kokemuksia. Yhdellä kaverillakin 40€ Shimano kesti 3 vuotta, kohtuu raskaalla käytöllä. Ja reissuja vuoteen keskimäärin 60. Itsellä moinen kela kestää yleensä puolestaan puoli kautta, joutuu enempi rasitukselle omalla kohalla etenkin kalojen kanssa, kuin sillä kaverilla  Ilman omaa hifistelyä.
|
|
|
|
|
|
Eris
Vieras
|
 |
« Vastaus #36 : 13.10.10 - klo:22:53 » |
|
Onkos kellään tosta Trion UL-mallista kokemuksia? Sellaista tarttis toi UL-vapa kaveriksi, nykyään ku siinä on Staminan 2000 mallinen kela. Ja toi Trion tuntuu hyvältä vaihtoehdolta, juurikin motonetistä tuohon 49€ hintaan.
|
|
|
|
|
|
ededed96
Vieras
|
 |
« Vastaus #37 : 15.10.10 - klo:10:25 » |
|
Okumasta saa maksaa 40-60e. Samantasoinen shimano maksaa noin 70-80e. Ja mitä siihen huoltamisjuttuun tulee niin reissuja tule vuodessa n. 60-80.Ja okuma kestäny ainakin sen 3 vuotta.
|
|
|
|
|
|
baakel
Vieras
|
 |
« Vastaus #38 : 24.11.10 - klo:17:06 » |
|
Okuma Trio itellä käytössä ja se on hyvä. Ja hyvä hinta-laatu suhde.
|
|
|
|
|
|
|
|
JuhannusKala
|
 |
« Vastaus #40 : 13.06.11 - klo:07:14 » |
|
3 vuotta huoltamatta...  Onkos reissuja paljonkin per vuosi, tai siis paljonko on kelalla uittoreissuja takana? Ja ennen kaikkea, kuinka kovalle rasitukselle päässyt, eli kalamäärät lujine pohjatärppeineen tms? Tuo makea vesi tosiaan ei niin paha ole kelalle kuin suolanen merivesi, mutta ei se vesi nannaa kuitenkaan ole, oli sitten vaikka sokerivettä  No offtopic, offtopic, mutta: Mulla iskän vanha Shimano ja vielä viime kesänä oli alkuperäiset monot kiinni... Eikä varmasti ole (väh. 4v) huoltanut ja kun kysyin sitä, onko huoltanut, sanoi ettei ole ikinä mitään huoltanu tms. 
|
|
|
|
|
|
lahna95
|
 |
« Vastaus #41 : 13.06.11 - klo:07:19 » |
|
Minulle ei ole kyseisestä kelasta henk. kohtaista kokemusta, mutta Triosta on. Eroja Trion ja High Speedin välillä: • Kelaussuhde 6.1:1 (Triossa 5,0:1 tai 4.5:1) • Oranssit?!, anodisoidut alumiinikomponentit (oranssit...) • Uusi kammennupin muotoilu (Entinenkin muotoilu hyvä) Hintaeroahan näiden välillä ei paljoa ole, Trio High Speed vaikuttaisi olevan ns. luksuversio. Käytettävyydeltään Okuma Trio on huippuluokkaa, joten varmasti High Speed on hyvä ostos.
|
|
|
|
Kala-Jannu
0
Poissa
|
 |
« Vastaus #42 : 13.06.11 - klo:07:48 » |
|
Itse kalastellut tolla speed mallilla nyt kauden alusta ja hyvin on tuntunut toimivan. Erot tuohon normaali malliin mainittukkin jo edellisessa viestissä, itse kyllä suosittelen kyseistä kelaa, mielestäni hinta-laatu suhde on kohdallaan.
|
|
|
|
|
|
Joonas93
|
 |
« Vastaus #43 : 14.06.11 - klo:12:31 » |
|
Minulle ei ole kyseisestä kelasta henk. kohtaista kokemusta, mutta Triosta on. Eroja Trion ja High Speedin välillä: • Kelaussuhde 6.1:1 (Triossa 5,0:1 tai 4.5:1) • Oranssit?!, anodisoidut alumiinikomponentit (oranssit...) • Uusi kammennupin muotoilu (Entinenkin muotoilu hyvä) Hintaeroahan näiden välillä ei paljoa ole, Trio High Speed vaikuttaisi olevan ns. luksuversio. Käytettävyydeltään Okuma Trio on huippuluokkaa, joten varmasti High Speed on hyvä ostos. Satuin tänään käymään kärkkäisellä niin huomasin siellä olevan tuon Okuman Trio koko 40 hintaan 48.90e niin ostin sen sitten pois.. Kun mitä olen lukenut niin ei kela ole paljon moitteita saanut ja kuulemma hyvä hinta / laatu suhde. Aikas paljon edullisempi oli kärkkäisellä kun tuolla hong kongin verkkokaupassa maksaa 69.95e..
|
|
|
|
|
|
lahna95
|
 |
« Vastaus #44 : 14.06.11 - klo:13:12 » |
|
Satuin tänään käymään kärkkäisellä niin huomasin siellä olevan tuon Okuman Trio koko 40 hintaan 48.90e niin ostin sen sitten pois.. Kun mitä olen lukenut niin ei kela ole paljon moitteita saanut ja kuulemma hyvä hinta / laatu suhde. Aikas paljon edullisempi oli kärkkäisellä kun tuolla hong kongin verkkokaupassa maksaa 69.95e..
Kyllä Trio on hyvä kela hintaansa nähden. Tai no hyvä kela se on jokatapauksessa... Itse maksoin kuuskymppiä Trio 20 -kelasta. Olisin tästä kelasta voinut maksaa ainakin 80-90 kymppiä. 
|
|
|
|
|
|
|