Sivuja: [1] 2 3   Siirry alas   
  Tulostusversio  

Ensimmäiseksi hyrräksi!

(Luettu 25644 kertaa)
Jyrize

0
Poissa

Profiili
« : 31.01.13 - klo:09:20 »

Kiitos jo etukäteen kun vastasitte!
Tässä nyt on 3 vuotta tullut aktiivisesti kalastettua haspelilla, ja nyt sit tarvis hyrrän tai ei tarvis mutkun mä haluun  Näyttää kieltä

KUMPI NÄISTÄ

Okuman tormenta vai Shimanon Corvalus 400?

Jerkkien ja raskaampien vieheiden heittoon olis tarkoitus?

Jos luet tämän olet HÖLMÖ!!!!
Postimies16

0
Poissa

Profiili
« Vastaus #1 : 31.01.13 - klo:09:43 »

Shimano on luotto.  Hymyilee Iskee silmää

Virvelillä heitettävät perhot: RajuVirppa, PikkuVirppa, RajuRosvo.

Sekavetäjät Trolling Team
Jyrize

0
Poissa

Profiili
« Vastaus #2 : 31.01.13 - klo:10:53 »

Kyllä mäkin aina shimanoon olen luottanut! Mut niin myös okumaan Hymyilee leveästi
Postimies16

0
Poissa

Profiili
« Vastaus #3 : 31.01.13 - klo:11:02 »

Itse ottaisin Shimanon  Cool
PFCompany

0
Poissa

Profiili
« Vastaus #4 : 31.01.13 - klo:11:25 »

Mutta tuon hinnalla et saa vielä hyvää Shimanoa  Virnistää

http://www.motonet.fi/motonet/tuotteet/549041/0

Kovat kalamiehet ei koskaan kuole - ne vaan haisee sille....
Typeyks

0
Poissa

Profiili WWW
« Vastaus #5 : 31.01.13 - klo:11:30 »

Mutta tuon hinnalla et saa vielä hyvää Shimanoa  Virnistää

http://www.motonet.fi/motonet/tuotteet/549041/0
Onko noi revot selvinny jo hapettumisongelmista? Valmistajan sivuilla kehutaan, mutta kuulemani palaute on toista. Tämän takia eräs kalastustarvikeliike ei edes myy niitä enää.

No mitäpä lottoot!
Jyrize

0
Poissa

Profiili
« Vastaus #6 : 31.01.13 - klo:12:01 »

Ajattelinkin että enemmän pitäisi laittaa rahaa tähän, mut en laita vielä! eka hyrrä ja saa myös olla sen mukainen.... ja eihän sitä ikinä tiedä vaikka ei innoistuskaan.

Joten kumpi noista?Huh? Cool
ThC²

0
Poissa

Profiili WWW
« Vastaus #7 : 31.01.13 - klo:12:21 »

Kummastakaan kelasta ei ole kokemusta, mutta muutama seikka nyt tulee mieleen mitä kannattaa harkita. En tiedä meneekö tuossa Corvaluksessa tuo koko luokitus samalla tavalla, kuin Calcutassakin. Varmaankin menee...? Kuitenkin 200 -luokan Calcutta on mun mielestä just passelin kokonen jerkkihyrrä... Jotenkin tuntuisi että tuo 400 -luokkanen on jo vähän turhan iso. Siimakapasiteettikin kun tuossa on isomman vetohyrrän luokkaa.

Sitten vaikka tuolla Honkkarin kuvassa on kyllä vasuri Corvalus, niin sitä ei kuitenkaa saa kuin väärän kätisenä (oikeana siis). Itse en oikeakätistä heittohyrrää huoli, koska ne on ihan vammasia käyttää. Mutta tämäkin tietysti makuasia.

Itellä on käytössä Okuman heittohyrristä Citrix ja se on kyllä kaikin puolin makee peli. Mulla se tosin on jigikäytössä, mutta sen verran jämerä ja vahva kela se on että toimisi myös jerkkien paiskomiseen loistavasti. Itseasiassa se on jigailuun hivenen turhan iso. Kuukauden aikasemmin jos olisit kyselly, niin Kalastuskeitaasta olisi saannut Citrixen 80€...

Mut jos noista kahdesta olisi pakko valita, niin Tormentan ottaisin. Ja tietysti vasurina. Varmasti mukava kela heittelyyn. Ainut epäilys on, että kuinka kauan kestää painavien jerkkien viskelyä...

Jyrize

0
Poissa

Profiili
« Vastaus #8 : 31.01.13 - klo:13:01 »

Hyvä vastaus kiitos siitä! täytyy varmaan opetella kelaamaan sitten vielä kaiken lisäksi vasurista  Näyttää kieltä toi vaikuttaa kyllä tuo shimanon hiukan isolta, mutta katsotaan nyt onko kellään kokemuksia kyseisitä keloista? minua ei häiritse itse kelan paino, kuitenkin sen verran on tuota kippari kalle efektiä. Kyllä tuolla honkongin sivuilla oli tormentaa kehuttu hyväksi jerkki kelaksi ja ulkonäköhän siinä tulisi kaupanpäällisenä. Cool
Typeyks

0
Poissa

Profiili WWW
« Vastaus #9 : 31.01.13 - klo:13:14 »

Sitten vaikka tuolla Honkkarin kuvassa on kyllä vasuri Corvalus, niin sitä ei kuitenkaa saa kuin väärän kätisenä (oikeana siis). Itse en oikeakätistä heittohyrrää huoli, koska ne on ihan vammasia käyttää. Mutta tämäkin tietysti makuasia.

Shimanohan käyttää numeropäätteitä eli 400 on oikea ja 401 olisi vasuri.
PFCompany

0
Poissa

Profiili
« Vastaus #10 : 31.01.13 - klo:13:55 »

Paukahti mieleeni, että mullahan oli tuollainen Corvalus yhden kauden.  Ja kun avasin sen huollon takia, totesin että halpis, mikä halpis.  En kyllä tuota suosittele jerkkikelaksi, tuskin tulis kauaa kestään sitä.  Siellä on ihan ratkaisevissa paikoissa käytetty muovia, mutta en kyllä enää muista että missä.
Kelasta on kyllä tehty hienon näköinen  Virnistää

En tiiä Revojen hapettumisongelmista, kun sisävesillä kalastan ja mun kaikki 4kpl Revoja on ihan timmissä kunnossa.  Vanhimmat ollut 3 kautta käytössä ja ei oo mtn laakeriongelmia tai mitään muutakaan ollut.  Revo S, Inshore ja toinen Toro on ollut jerkkikäytössä kaikki ainakin 2 kautta.  Melko ahkerassakin ja 100gr Long-T kapulaa tulee aika paljon roimittua...
Typeyks

0
Poissa

Profiili WWW
« Vastaus #11 : 31.01.13 - klo:14:00 »

Tuo on kyllä totta, että jos makeassa kalastetaan, niin eipä tuolla ole väliä.
Christian

0
Poissa

Profiili
« Vastaus #12 : 31.01.13 - klo:14:21 »

Kummastakaan hyrrästä ei ole kokemusta, mutta Corvalus on tuotekuvauksen mukaan enempi suunnattu vetouistelukäyttöön. Tormenta taas on selkeämmin heittohyrrä. Tuotemerkkinä itse arvostan enempi Shimanoa, mutta noista ottaisin kyllä varmaan tuon Tormentan kun on vielä selvästi halvempikin.

Täytyy kyllä yhtyä edellisiin kommentteihin tuosta, että jerkkikäyttöön ei hyvää ja kestävää hyrrää oletusarvoisesti tuosta 50 - 100 euroa hintaluokasta voi olettaa saavansa. Kannattaa ostaa sillä ajatuksella, että halpis hyrrä kestää yhden kauden ja kaikki siitä eteenpäin on plussaa. Ei ainakaan pety. Tuolla hinnalla voi anyways ostaa uuden hyrrän joka vuosi ja aika monta vuotta saa mennä ennen kuin on maksanut saman hinnan kuin tuommoisesta laadukkaammasta (200 - 300 euroa tai enempi).

"Jumalat eivät ota ihmisen lasketusta elinajasta niitä tunteja, jotka on omistettu kalastukselle" (Babylonialainen kirjoitus v. 2000ekr)
Jyrize

0
Poissa

Profiili
« Vastaus #13 : 31.01.13 - klo:17:05 »

Jahas eli tyrmätääs nyt tuo shimano sitten! ilmoittelen sitten kesällä miten tormenta on kestänyt ja toimii, ellen ole kiskonut sitä järven/meren pohjaan sotkujen määrästä johtuen.

kiitos kuitenkin kaikille että vaivauduitte vastaamaan kysymykseen!!

P.S. aivan varmasti jos tästä hyrrä hommelista tykkään aioin panostaa kalliimpaan. Cool
PFCompany

0
Poissa

Profiili
« Vastaus #14 : 31.01.13 - klo:17:56 »

Jos vaan käyt paikoilla missä vähänkin tulee tapahtumia, niin koukussa oot!!

Mulle on kolmessa vuodessa kerääntynyt 4 jerkkisettiä  Virnistää  Ja ihan "pientä" kutinaa ois päästä jo!!

Sivuja: [1] 2 3   Siirry ylös  
  Tulostusversio  

Siirry: