Sivuja: 1 2 [3] 4 5 6 7 ... 9   Siirry alas   
  Tulostusversio  

Haukiraportteja 2013

(Luettu 63323 kertaa)
PFCompany

0
Poissa

Profiili
« Vastaus #30 : 20.08.13 - klo:13:41 »

liian lämmin vesi ja ilma perhoille + Lieroille.Juttujen mukaan ottaa todella ärsyttäviin viheisiin esim. Spinnerbeitiin. Mene ja tiedä, hienoa näitä on lukea jokatapauksessa. Joku sentään näkee niitä metrikaloja  Näyttää kieltä

Niin perhon liike on niiiiin hidas, että ite laittaisin siimaan vasta marraskuussa... 

Kovat kalamiehet ei koskaan kuole - ne vaan haisee sille....
Jyrize

0
Poissa

Profiili
« Vastaus #31 : 20.08.13 - klo:14:05 »

Niin perhon liike on niiiiin hidas, että ite laittaisin siimaan vasta marraskuussa... 

Itse lokakuussa... mut varmaan vieläkin parempi marraskuussa.

Jos luet tämän olet HÖLMÖ!!!!
fisustaja92

0
Poissa

Profiili WWW
« Vastaus #32 : 20.08.13 - klo:14:10 »

liian lämmin vesi ja ilma perhoille + Lieroille.Juttujen mukaan ottaa todella ärsyttäviin viheisiin esim. Spinnerbeitiin. Mene ja tiedä, hienoa näitä on lukea jokatapauksessa. Joku sentään näkee niitä metrikaloja  Näyttää kieltä

Juu ei nyt mitkään varsinaiset heittoperho-ajat tosiaan ole mutta voihan heittoperhoa heittää heinäkuussa siinä missä henkaria marraskuussa ja silti voi aina saada. Iskee silmää Mä en itse valikoi vieheitä sinällään vuodenajan tai muun ajan mukaan eli mukaan tulee houkuttimia laidasta laitaan (haukikalassa keskimäärin mukana 150 viehettä) mutta tietty näillä keleillä ja tuossa törkeen leväisessä mestassa henkarit saa eniten peliaikaa nyt. Ja marraskuussa henkarit ui vähemmän kuitenkin...

Eilen mainittavan kokoiset hauet, sekä puikkarit yhtä puolta tuntia lukuunottamatta olivat passiivista elukkaa ja näin jälkikäteen reissun nippelinappeli-tilastoja miettien:

Henkareilla vissiinkin vain 1 tapahtuma. Pakko vatkata melko tiuhaan, että saa lähes mallista riippumatta kelattua sen aivan pintakalvon alta (muuten ruoppaa niistä leväpatjoista saman tien kilon rehua mukaan).

30cm Real Eeliä ja RajuRosvoa taas pystyi uittamaan selvästi maltillisemmin (vielä kevyellä perukkeella) vaaditusta syvyydestä ja sanoisin, että ihan sen takia niitä olisi voinut uittaa enemmän. Spinnerbaitin ärsyke on toki suurempi, ainakin nippelinappeli-tiedoilla mutta ei sekään aina toimi vaikka vedenlämpö on 17 astetta. Rosvon kyttääjälle ei kelvannut muut lelut eli todettakoon se esimerkkinä siitä, että yksilöitä ne kalatkin on... Edit: Ja joka havainto isosta kalasta tuli muuten eri vieheeseen eri ärsyvärissä.  Virnistää

Laitoksesta karannut rantahörhö.
Jyrize

0
Poissa

Profiili
« Vastaus #33 : 20.08.13 - klo:14:41 »

Ei se tarvi mitään "nippelinappeli" tietoa se että spinnerbaitti ottaa haukien hermoon, lipat+jigi+tinseli+nopeus.... Kyllä se vaan niin on että minä ainakin uitan vieheitä kalan aktiivisuuden mukaan joka on hyvin paljolti sidoksissa vedenlämpötilaan joka taas on sidoksissa vuodenaikaan. Kyllä poikkeuksia sattuu mutta pää sääntöisesti noilla mennään.
fisustaja92

0
Poissa

Profiili WWW
« Vastaus #34 : 20.08.13 - klo:14:55 »

Ei se tarvi mitään "nippelinappeli" tietoa se että spinnerbaitti ottaa haukien hermoon, lipat+jigi+tinseli+nopeus.... Kyllä se vaan niin on että minä ainakin uitan vieheitä kalan aktiivisuuden mukaan joka on hyvin paljolti sidoksissa vedenlämpötilaan joka taas on sidoksissa vuodenaikaan. Kyllä poikkeuksia sattuu mutta pää sääntöisesti noilla mennään.

Mitä kerroin tehneeni (perusteluilla / havainnoilla)?  Hymyilee leveästi Joka päivä eri päivä... Funtsitaan näitä tarkemmin tarvittaessa Hauen pyynti -ketjussa.
Suurkalastaja

0
Poissa

Profiili WWW
« Vastaus #35 : 20.08.13 - klo:17:38 »

Viime vuonna alkusyksystä oli heittoperhoilla hetkensä vaikka vesi oli vielä 15 asteen kieppeillä ja spinneriaika parhaimmillaan. Joinakin päivinä hitaasti uitetut heittoperhot (Hairy Killer, Eumer Piketube) olivat ihan lyömättömiä vaikka spinnereihin haukien olisi kaiken järjen mukaan pitänyt iskeä. Virnistää Seuraavalla reissulla samoilla paikoilla saattoi taas spinneri viedä 6-0. Ei se hauki mitään kalastuskirjallisuutta lue ja sen mukaan päätä milloin sen "pitäisi" iskeä mihinkin vieheeseen. Hymyilee leveästi Itse olen sitä mieltä että kaikkea kannattaa aina kokeilla, varsinkin jos ei tapahtumia ala kuulumaan.
Itse kaivan heittoperhot esiin varmaankin tässä kuukauden sisällä. Viime aikoina on siiman päässä roikkunut lähinnä spinneri, kun se nyt vaan on niin pirun nättiä kalastusta! Loppusyksy tulee varmaan taas heiteltyä aika tiiviisti heittoperhoilla, muilla viehetyypeillä on aika vaikea kalastaa matalia paikkoja hitaasti ja tehokkaasti. Kaiken lisäksi heittoperho on käyttämistäni viehetyypeistä ollut kaikkein selkeimmin ison kalan peli.

Ja sitten asiaan:

Eilen illalla lyhyt kolmen tunnin pisto järvelle. Aika nihkee reissu, 6 puikkaria kävi veneessä. Isommista ei vieläkään mitään havaintoa.

Tänään välipäivä, huomenna varmaan uutta yritystä.

PFCompany

0
Poissa

Profiili
« Vastaus #36 : 20.08.13 - klo:21:26 »

Viime vuonna alkusyksystä oli heittoperhoilla hetkensä vaikka vesi oli vielä 15 asteen kieppeillä ja spinneriaika parhaimmillaan. Joinakin päivinä hitaasti uitetut heittoperhot (Hairy Killer, Eumer Piketube) olivat ihan lyömättömiä vaikka spinnereihin haukien olisi kaiken järjen mukaan pitänyt iskeä. Virnistää Seuraavalla reissulla samoilla paikoilla saattoi taas spinneri viedä 6-0. Ei se hauki mitään kalastuskirjallisuutta lue ja sen mukaan päätä milloin sen "pitäisi" iskeä mihinkin vieheeseen. Hymyilee leveästi Itse olen sitä mieltä että kaikkea kannattaa aina kokeilla, varsinkin jos ei tapahtumia ala kuulumaan.
Itse kaivan heittoperhot esiin varmaankin tässä kuukauden sisällä. Viime aikoina on siiman päässä roikkunut lähinnä spinneri, kun se nyt vaan on niin pirun nättiä kalastusta! Loppusyksy tulee varmaan taas heiteltyä aika tiiviisti heittoperhoilla, muilla viehetyypeillä on aika vaikea kalastaa matalia paikkoja hitaasti ja tehokkaasti. Kaiken lisäksi heittoperho on käyttämistäni viehetyypeistä ollut kaikkein selkeimmin ison kalan peli.

Juu siis kirjoitin sinänsä väärin, eli en tarkoita sitä etteikö heittoperholla kalojakin saisi lämpimällä vedellä toisinaan...  Mutta vaikea on mun uskoa sitä, että jos Christian ja K-P ois käyttäneet pelkkää heittoperhoa spinnereiden sijaan kesällä, niin ois ýhtä paljon noita isoja kaloja tullut....?  Vaikka ei Hauki kalastuskirjallisuutta lukisikaan...niinkuin en minäkään  Virnistää

fisustaja92

0
Poissa

Profiili WWW
« Vastaus #37 : 20.08.13 - klo:21:35 »

Kello 17.30-21.30 tuli yritettyä. Ai että peräkkäiset haukipäivät isoilla henkareilla tekee ranteelle hyvää.   Cool

Tuttuun tapaa taas venelahdukan päätykaisla läpi. Alku näytti hyvältä kun kymmeneen heittoon viisi tapahtumaa joskin kyllä vain kaksi peruskalaa ne tarjoili. Paskasärki pehmo 4play ja Super Bou toi tapahtumat. Noiden jälkeen jälkimmäisellä vieheellä pari pientä kävi irrotettavana.

Nopeesti siinä kolme varttia pyörähti. Seuraavaa ankkuria sudin puoli tuntia ilman mitään. Vähän keskemmällä lahtea, sieltäkin kusimatala leväviidakko, näkyi keränneen paljon salakkaa ja mekkalaa kuului. Päädyin uistelemaan hetkeksi ja hinasin vain DT-Fattia mataluuden takia. Vartin yritin yhdellä vavalla siis ja silmäpunnitut 3 ja 1,5kg limat vieraili veneessä. 4-5kg hypyssä irti. Lopetin kun ei riittänyt mielenkiinto uistella 100x100m länttiä. Päädyin sen jälkeen rantaan kun näin kaverin veneellään ja hetki meni turisten.

Sen jälkeen oli hyvä kymmenminuuttinen. 90 ja 80cm laiheliinit sekä puikko Da Bushilla. Niiden jälkeen yks hyväntuntunen tukistus ja loppu pari tuntia meni luonnon rauhasta nauttien.  Virnistää
Koukkuk

0
Poissa

Profiili
« Vastaus #38 : 20.08.13 - klo:22:32 »

Kaiken lisäksi heittoperho on käyttämistäni viehetyypeistä ollut kaikkein selkeimmin ison kala peli.

Samaamieltä. Epäilen ison suosivan helpointa saalista, eli tässä tapauksessa hidasta... Välillä on ollut jopa tilanteita, jossa olen ajatellut spinnerien jopa säikyttävän isoa kalaa...

Virvelillä heitettävät perhot: RajuVirppa, PikkuVirppa, RajuRosvo.
PFCompany

0
Poissa

Profiili
« Vastaus #39 : 24.08.13 - klo:18:42 »

Samaamieltä. Epäilen ison suosivan helpointa saalista, eli tässä tapauksessa hidasta... Välillä on ollut jopa tilanteita, jossa olen ajatellut spinnerien jopa säikyttävän isoa kalaa...

Spinneri on taas säikäyttänyt yhden ison kalan ottamaan  Virnistää http://www.kalasaalis.com/essk/kalat/Hauki/28977/
Jyrize

0
Poissa

Profiili
« Vastaus #40 : 25.08.13 - klo:01:51 »

Spinneri on taas säikäyttänyt yhden ison kalan ottamaan  Virnistää http://www.kalasaalis.com/essk/kalat/Hauki/28977/

Hymyilee leveästi Säikäyttänytpä hyvinkin! eli eka reflexi isolla tappajalla---> KIMPPUUN!!!
essk
**

0
Poissa

Profiili
« Vastaus #41 : 25.08.13 - klo:08:56 »

Lämpimässä vedessä spinnerbait on omien kokemusten mukaan ylivoimainen isolle kalalle. Alle 12 asteisessa vedessä en edes yritä spinnereillä, vaan silloin mennään pelkästään jerkeillä. Heittoperhoja olen kovasti yrittänyt, mutta en taida vaan osata niillä.

9900gr 24.08.2013 13:05 @ helsinki Pearsons Grinder Bluegill
9100gr 28.06.2013 20:15 @ helsinki Pearsons Grinder Bluegill
8200gr 29.06.2013 19:50 @ helsinki Pearsons Grinder Bluegill
6000gr 06.07.2013 12:50 @ helsinki Pearsons Grinder Bluegill
5400gr 24.06.2013 21:15 @ helsinki Pearsons Grinder Bluegill
5300gr 28.06.2013 19:20 @ helsinki Pearsons Grinder Bluegill
5200gr 28.06.2013 18:20 @ helsinki Pearsons Grinder Bluegill
3800gr 07.07.2013 16:20 @ helsinki Pearsons Grinder Bluegill
1800gr 24.08.2013 11:50 @ helsinki Pearsons Grinder Bluegill
1000gr 24.08.2013 09:25 @ helsinki Pearsons Grinder Bluegill

jos tuo ei ole ison kalan viehe, niin mikä sitten on?
Jyrize

0
Poissa

Profiili
« Vastaus #42 : 25.08.13 - klo:09:18 »

Lämpimässä vedessä spinnerbait on omien kokemusten mukaan ylivoimainen isolle kalalle. Alle 12 asteisessa vedessä en edes yritä spinnereillä, vaan silloin mennään pelkästään jerkeillä. Heittoperhoja olen kovasti yrittänyt, mutta en taida vaan osata niillä.

9900gr 24.08.2013 13:05 @ helsinki Pearsons Grinder Bluegill
9100gr 28.06.2013 20:15 @ helsinki Pearsons Grinder Bluegill
8200gr 29.06.2013 19:50 @ helsinki Pearsons Grinder Bluegill
6000gr 06.07.2013 12:50 @ helsinki Pearsons Grinder Bluegill
5400gr 24.06.2013 21:15 @ helsinki Pearsons Grinder Bluegill
5300gr 28.06.2013 19:20 @ helsinki Pearsons Grinder Bluegill
5200gr 28.06.2013 18:20 @ helsinki Pearsons Grinder Bluegill
3800gr 07.07.2013 16:20 @ helsinki Pearsons Grinder Bluegill
1800gr 24.08.2013 11:50 @ helsinki Pearsons Grinder Bluegill
1000gr 24.08.2013 09:25 @ helsinki Pearsons Grinder Bluegill

jos tuo ei ole ison kalan viehe, niin mikä sitten on?

Ei varmaan kukaan väitä vastaan Hymyilee leveästi muistan vielä kun kyselit joltain joka tuota käytti että onko hyvä, olikohan Crisulta?  Cool
essk
**

0
Poissa

Profiili
« Vastaus #43 : 25.08.13 - klo:09:22 »

Ei varmaan kukaan väitä vastaan Hymyilee leveästi muistan vielä kun kyselit joltain joka tuota käytti että onko hyvä, olikohan Crisulta?  Cool

Oon omistanut kyseisen vieheen jo kolme vuotta, mutta vasta tänä vuonna se on saanut enemmän peliaikaa. Christianin kehujen ansiosta annoin sille uuden mahdollisuuden Näyttää kieltä
Jyrize

0
Poissa

Profiili
« Vastaus #44 : 25.08.13 - klo:09:24 »

eli muistin oikein Hymyilee leveästi jippiii
Sivuja: 1 2 [3] 4 5 6 7 ... 9   Siirry ylös  
  Tulostusversio  

Siirry: