Sivuja: 1 [2] 3   Siirry alas   
  Tulostusversio  

Uistelu painot

(Luettu 73960 kertaa)
hartsa79

0
Poissa

Profiili WWW
« Vastaus #15 : 24.01.09 - klo:19:53 »

Valkoinen suttu tuossa kuvassa on minun aikaansaannos, en osannut sitä poistaa Hymyilee leveästi

Hengarin leveys on noin 60mm.

Hartsa79
Tuokee astioo, nyt sitä tulloo!!
ollimaha

0
Poissa

Profiili
« Vastaus #16 : 24.01.09 - klo:22:42 »

Laita siiman päähän kolmileikari ja siihen alaspäin sojottavaan haaraan sido n. 0,5 m tapsi johon painouistin kiinni (sivutapsi), jatka siitä vielä vapaana olevasta lenkistä max. vavanmittaisella tapsilla johon sidot uistimen. Tais olla aika huonosti selitetty.

Yksi hyvä apuväline tuohon on Laikoviiksi, ja tässä linkki http://www.laiko.fi, tämä ei ole mainos vaan olen tuota yhdistelmää itse kokeillut, ja toimii.

Nyt ymmärsin. Ihan hyvin oli selitetty.

Tuohon Laikoviikseen: Eikös tollasen saa tehtyä ihan helposti itekkin vaikka jäykästä pianolangasta?

Itse olen painokuvien kanssa viime kesät aktiivisesti puuhaillut, johtuen viileistä vesistä, jolloin kuhat eivät ole pintaantuneet, kuten normaali kuhakesinä. Vuoksiviiksi on varmasti toimiva,

Tuota.. Hetkonen sanoi Putkonen Hymyilee leveästi

Mulla meni hiukan ohi tuo selitys. Eli siis onko tuo hengari vähän kui kolmihaaraleikari? Jos tuon laittaa siimaan, ja painokuvan tuohon hengarin mutkaan kiinni, niin eikö se luista sinne varsinaisen vieheen juureen, jossei sitä kiinnitä mitenkään siihen siimaan? Olisko sulla antaa toista kuvaa jossa havainnollistaisit tuon Hymyilee leveästi Kiinnostuin kyllä.

Edit: Heeetkonen. Kierretäänkö siima tuon pianolangan ympäri? Pitääkö se tuon hengarin paikallaan?

hartsa79

0
Poissa

Profiili WWW
« Vastaus #17 : 24.01.09 - klo:23:47 »

Lainaus
Heeetkonen. Kierretäänkö siima tuon pianolangan ympäri? Pitääkö se tuon hengarin paikallaan?

Joo, tuo punainen tuherrus tuossa kuvassa esittää siimaa. Katson huomenna, onko mulla värillistä siimaa varastossa, niin laitan havainnollisemman kuvan asiasta.

Lainaus
os tuon laittaa siimaan, ja painokuvan tuohon hengarin mutkaan kiinni, niin eikö se luista sinne varsinaisen vieheen juureen, jossei sitä kiinnitä mitenkään siihen siimaan?
Siima kierretään pianolangan ympäri, niinkuin kerroin, yhteensä n. 10 kertaa. Jos kierrät sen yhden kerran, niin se valuu Hymyilee mutta viisi kertaa puolellaan pitää sen paikallaan.

Lainaus
Eli siis onko tuo hengari vähän kui kolmihaaraleikari?
on vähän niinkuin kolmihaaraleikari, mutta kuten kerroin ei tule kiinni solmulla, joten on sata kertaa miellyttävämpi käyttää. On myös kuten vuoksiviiksi, mutta viisi kertaa pienempi, ja samalla lailla leikariin verrattuna helpompi ja nopeampi liittää siimaan aina kun mieleen juolahtaa.

ollimaha

0
Poissa

Profiili
« Vastaus #18 : 25.01.09 - klo:01:50 »

Joo, tuo punainen tuherrus tuossa kuvassa esittää siimaa. Katson huomenna, onko mulla värillistä siimaa varastossa, niin laitan havainnollisemman kuvan asiasta.

Siima kierretään pianolangan ympäri, niinkuin kerroin, yhteensä n. 10 kertaa. Jos kierrät sen yhden kerran, niin se valuu Hymyilee mutta viisi kertaa puolellaan pitää sen paikallaan.
on vähän niinkuin kolmihaaraleikari, mutta kuten kerroin ei tule kiinni solmulla, joten on sata kertaa miellyttävämpi käyttää. On myös kuten vuoksiviiksi, mutta viisi kertaa pienempi, ja samalla lailla leikariin verrattuna helpompi ja nopeampi liittää siimaan aina kun mieleen juolahtaa.

Eikös tuo hengari häiritse kaloja, jotka olis kiinnostuneita siitä painokuvasta?
enska
Vieras
« Vastaus #19 : 25.01.09 - klo:08:58 »

Lainaus

Tuohon Laikoviikseen: Eikös tollasen saa tehtyä ihan helposti itekkin vaikka jäykästä pianolangasta?

Kyllä sen voi itsekin rakennella, jäi vaan 2 kpl käteen jostakin kaupasta, kuten yleensä minulle.
hartsa79

0
Poissa

Profiili WWW
« Vastaus #20 : 25.01.09 - klo:09:09 »

Lainaus
Eikös tuo hengari häiritse kaloja, jotka olis kiinnostuneita siitä painokuvasta?
Katsoppas tuota laikoviiksen kuvaa, kummanko luulisit häiritsevän enemmän kaloja Pyörittää silmiään
Lainaus
Hengarissa on kiinni 40-50cm siima, jonka jälkeen itselläni aina peruke, koska hauet ovat ylivoimaisen kiinnostuneita näistä painokuvista. Perukkeeseen painokuva.
Uistin ei siis tule suoraan hengariin, vaan välissä on siimaa 40-50cm, kuten edellä kerroin...

Eli ei häiritse.
tsoka

0
Poissa

Profiili
« Vastaus #21 : 25.01.09 - klo:14:45 »

todennäköisesti se houkuttelee niitä enemmän kuin häiritsee ,ainakin pink leideihin kala iskee
tunnetusti hyvin ,huimimmat on viritelly koukut leidin kylkiin .
ollimaha

0
Poissa

Profiili
« Vastaus #22 : 25.01.09 - klo:14:50 »

Katsoppas tuota laikoviiksen kuvaa, kummanko luulisit häiritsevän enemmän kaloja ::)Uistin ei siis tule suoraan hengariin, vaan välissä on siimaa 40-50cm, kuten edellä kerroin...

Eli ei häiritse.

Aivan! Totisesti. Jos vaan niin avokätinen olet, niin tottahan voisin yhden testikappaleen ottaa kokeiluun!
enska
Vieras
« Vastaus #23 : 25.01.09 - klo:20:35 »

Tuossa henkarissa on hyvä idea, varsinkin sen helppo käytettävyys.
Noissa painouistin viritelmissä pitäisi pitää tuo uistimien väli maksimissaan vavan mittaisena (käytettäessä kolmitieleikaria), sillä tuo henkari antaa mahdollisuuden pitempään, mutta ei yli kulloisenkin näkösyvyyden. Se voi kirkkaissa vesissä olla useita metrejä.
hartsa79

0
Poissa

Profiili WWW
« Vastaus #24 : 25.01.09 - klo:23:24 »

Tässä vielä kuva selventämään hengarin käyttöä. "siima" on verkonpauloituslankaa kuvausteknisistä syistä, normaalisti käytössä on vähän näkymättömämpi monofiili Iskee silmää

Käy joka kalalajille (kuha, hauki, lohikalat), uistimien yhdistelyssä vain mielikuvitus on rajana.

* 25012009105.jpg (68.32 kilotavua, 1000x750 - tarkasteltu 1963 kertaa.)
truite
*

0
Poissa

Profiili
« Vastaus #25 : 25.01.09 - klo:23:34 »

Tuo hengari vaikuttaa paremmalta idealta,kuin tuo viiksi, kiinnitätkö tuon painouistimen siiman tuohon hengariin solmulla niin kuin kuvassa vai käytätkö leikareita.

Kaikki, paitsi kalastus on turhaa.
hartsa79

0
Poissa

Profiili WWW
« Vastaus #26 : 25.01.09 - klo:23:40 »

Yleensä käytän leikaria, laitan sen hengariin jo tekovaiheessa.
ollimaha

0
Poissa

Profiili
« Vastaus #27 : 26.01.09 - klo:00:12 »

Yleensä käytän leikaria, laitan sen hengariin jo tekovaiheessa.

Onko tuo hengari ihan sun oma keksintö?
hartsa79

0
Poissa

Profiili WWW
« Vastaus #28 : 26.01.09 - klo:00:17 »

Ei. Yksi kalakaveri näitä väänteli, ja mallin aikoinaan antoi.
ollimaha

0
Poissa

Profiili
« Vastaus #29 : 26.01.09 - klo:00:23 »

Ei. Yksi kalakaveri näitä väänteli, ja mallin aikoinaan antoi.

Tossahan on ihan patentin ainesta kyllä.
Sivuja: 1 [2] 3   Siirry ylös  
  Tulostusversio  

Siirry: