Sivuja: 1 [2] 3   Siirry alas   
  Tulostusversio  

Kalastuskilpailut 2017

(Luettu 31025 kertaa)
kalastaja48
***

0
Poissa


Profiili
« Vastaus #15 : 19.05.17 - klo:20:24 »

Voihan senkin siis syödä toki, mutta en ymmärrä miksi se täytyisi kun voi onkia pienempiä lautaselle.
Lahtaamisen vedin ihan siitä että kun sen kalan syö, niin se tapetaan, toivon mukaan ensin.

Olen mä toki itsekin asiaa näin puntaroinut. Olen kuitenkin vahvasti sitä mieltä että oikein käsiteltynä kivun tuotto on vähäinen. Esimerkiksi en usko kalan tuntevan hirveän kovaa kipua koukuista suussa - Tai luulisin niiden laittavan vähemmän hanttiin jos sattuu. Väkäsettömät koukut, kumihavashaavit, laadukkaat irroitusvälineet vapautusmatosta pihteihin jne vähentänee sitä kivun/stressin tuottoa, toivon mukaan tarpeeksi. Sitä en mä tiedä, että tuleeko samoja yksilöitä kuinka usein vastaan kun niin vähän tulee noita kuvattua nykyään. Mutta jos joka toinen päivä saa saman kalan, niin silloin se tuskin on hirveästi kärsinyt...  Iskee silmää

Sama vika. Ainoa vaan että ne, ketkä nuo isot(kin) yksilöt tappaa, niin lahtaa tosiaan useimmiten ne koko kylän pakkaset täyteen koiran kippoja myöten. Sen takia tuleekin puhuttua isojen tappamisesta lahtaamisena. Tai kun mä vaan luulen, että ei kukaan vain ja ainoastaan niitä kehukalojaan tapa mutta anyway.

Näinhän se todnäk on. Mä en juuri ymmärrä että miksi helvtissä se pitää ottaa pois, kun se voi jakaa sitä geeniperimäänsä siihen asti kun kuolee vanhuuteen.
Toki joku näsäviisas ja olevinaan nokkela kommentoisi tähän että kukkahattukalanhalaajien ja muiden Jasper Pääkkösten luulisi suojelevan muitakin ksloja kuin suuryksilöitä, koska ne on tulevaisuuden suurkaloja. Jos ei niitäkään tosissaan lahtaa niin ei se rokota kantaa, kai. Voi voi, kun se lahtaaminen ei ole kirosana Suomessa ihan lähivuosina, vielä.

On se mun mielestä toki plussaa, jos kilpailun säännöissä edes suositellaan isojen yksilöiden vapauttamista.
Kun mietin tuota valvomista mahd. C&R-kisassa, niin kyllähän se ajatustasolla tuntuu vaikealta. Mutta esimerkkinä kaikki kalakisat, mitä täällä pyörii:
"X-kalaa aktiivivälinein" - Mistä tiedämme, että kilpailukaloja ei ole passiivipyydyksistä, naapurin Penan saamia, muun tutun/sukulaisen/kaveriporukan kasaama "potti", muuten vain kilpailun sääntöihin sopimaton..? Sama vaikka kuvakisassa - Vaikeahko tietää että onko se käyttäjän, vaiko Penan ottama. Tämän pohdinnan jälkeen seeärräys-kisan valvomisessa en kyllä näe ongelmaa.

Se liiallinen vapauttaminen on jo muutenkin muodikasta, niin en tiedä mitä kalasaalis.comin vapautuskilpailu nyt sinällään mitään muuttaisi, kun näitä ihan livenä käytäviä C&R-kilpailuja on tännekin pajulaan jo muutama rantautunut. Tai ainakaan ei juuri blogi ym. rapsoissa lue "tämä 9,8kg joutui kalapulliksi kun vuoti verensä veneenpohjalle", sen sijaan "suurhauki jatkaa sukuaan" on tuttu. Perus kakkos-kolmosen palikoista kun taas näkeekin näitä "pakko pamputuksia" huomattavan paljon useammin..

Se on vaan totta, että niitä kaloja tosissaankin heitetään pellolle ja kompostiin, annetaan olla pakkasessa niin kauan että maistuu vesiränniin muodostuneelta jääpuikolta ja viedään Penalle kissanruuaksi jne.
Ja ei - ei se kisa muuttaisi tässäkään asiassa tuskin mitään. Miksikä sitä nyt sanoisi. Esimerkin näyttämiseksi kalaston suhteen, kalakannoista välittämiseksi..? Ei se varmaan huonoa tekisi tälle palstalle ensinnäkään. Hyvin, hyvin, erittäin monet käyttäjät ketkä tuotti x-x aikaan ison siivun tämän palstan sisällöstä vieläpä järkevin asioin, ovat täältä kadonneet kenties feisbuukin kalanhalaaja ryhmiin. Joku, tai jotkut taisivat viimeisinä kalasaalis.com-päivinään todeta ettei huvita olla täällä lahtauspalstalla. Ja samoin C&R-kilpailujakin pyydettiin muistaakseni useimmiten, tai ainakin useasti, ei varmaan tekisi palstallekaan huonoa jos vaikka näitä käyttäjiä palaisi tänne kun tuntuu olevan melko tukossa nykyään. Enkä nyt tarkoita minkäänlaista mielistelyä tai vastaavaa - Mutta kun näistä kisoista nyt kysellään niin kirjoitanpa vain...

Loppuun todettakoon että mulla ei ole mitään henkilökohtaista naapurin Penaa vastaan, tai edes hänen kymppihaukea syöviä kissoja vastaan. Vaikka olenkin koiraihminen. Tämä Pena on kaiketi fiktiivinen hahmo tässä viestissä. Kissoineen..  Hymyilee


Itse olen harkinnut väkäsettömiin koukkuihin siirtymistä. Ja joskus hauki ihan oikeasti vahingoittuu koukkumenee esim kiduksien viereen jne liian syvälle omasta mielestä turha vapauttaa.ja oma mielipide on että isoimmat takas hauki+5kg ahven +500  Hymyilee
fisustaja92
*****

0
Poissa



Profiili WWW
« Vastaus #16 : 19.05.17 - klo:23:04 »

Itse olen harkinnut väkäsettömiin koukkuihin siirtymistä. Ja joskus hauki ihan oikeasti vahingoittuu koukkumenee esim kiduksien viereen jne liian syvälle omasta mielestä turha vapauttaa.ja oma mielipide on että isoimmat takas hauki+5kg ahven +500  Hymyilee

En minäkään ensinnäkään suosittele, ja toisekseen väkisin seeärrää isoakaan yksilöä mikäli vapauttaminen on jokseenkin vastuutonta, esim. Runsas verenvuoto, katkenneet kiduskaaret, sokeutunut silmä, vartalossa vekki sisusonteloon asti, sairaus tai joku muu huomioonotettava seikka joka nyt jäi tuulesta mainitsematta.
Väkäsettömiä koukkuja suosittelen ainakin kokeilemaan, itse en ole valitettavaa vielä keksinyt, pelkkää plussaa kylläkin..


Laitoksesta karannut rantahörhö.
Ferto
Vieras
« Vastaus #17 : 25.05.17 - klo:11:50 »

Itse olen miettinyt jotain kisaa missä väkerretään omalaatuinen "taide-viehe", vaappu/lusikka, millä pitäisi saada vielä kala. Jotain kriteerejä/extra pointseja antavia ominaisuuksia esim: Väkäsettömät koukut, ulkonäkö ja jotain muuta mitä viksummat keksii.

Mutta jos siinä edellisessä ei tosiaan ollut palkintoja jne. niin kuin fisustaja tuossa sanoi, niin ymmärrettävää... ja kaippa siitä on sitten poppoolle jäänyt paha maku suuhun. Voihan jonkun kyselyn aina lätkästä pystöön, jos sillä saisi kinostusta herätettyä.
Muakin kiinnostaisi tuollainen vieheentekokilpailu.Hymyilee Voisiko sitä toteuttaa niin, että toisten tekemien vieheiden kuvia saa äänestää ja eniten ääniä saanut voittaa? Siinähän voisi vaikka olla eri kategoriat vaapuille, lusikoille, perhoille jne.
TuMi
Vieras
« Vastaus #18 : 29.05.17 - klo:12:38 »

Muakin kiinnostaisi tuollainen vieheentekokilpailu.Hymyilee Voisiko sitä toteuttaa niin, että toisten tekemien vieheiden kuvia saa äänestää ja eniten ääniä saanut voittaa? Siinähän voisi vaikka olla eri kategoriat vaapuille, lusikoille, perhoille jne.
Voisi hyvin toteuttaa noin. En usko, että kovin montaa kategoriaa kannattaa tehdä. Lisää vaikka sitten, jos vieheitä tulee todella paljon. Toteutetaan se siten, että lisätään kuvat vieheistä keskustelualueelle ja äänestetään siellä. Olisiko hyvä jos kilpailuaikaa olisi esimerkiksi elokuun loppuun asti? Kaksi sarjaa vieheet ja perhot? Hyväksytäänkö aiemmin tehdyt vieheet ja perhot vai tuleeko niiden olla tehty kisa-aikana? 
timbazi
**

0
Poissa



Profiili WWW
« Vastaus #19 : 30.05.17 - klo:17:29 »

Voisi hyvin toteuttaa noin. En usko, että kovin montaa kategoriaa kannattaa tehdä. Lisää vaikka sitten, jos vieheitä tulee todella paljon. Toteutetaan se siten, että lisätään kuvat vieheistä keskustelualueelle ja äänestetään siellä. Olisiko hyvä jos kilpailuaikaa olisi esimerkiksi elokuun loppuun asti? Kaksi sarjaa vieheet ja perhot? Hyväksytäänkö aiemmin tehdyt vieheet ja perhot vai tuleeko niiden olla tehty kisa-aikana? 
Minun mielestä viehe pitäisi olla tehtynä kisa-aikana, ei aikaisempia. + jotain tekovaiheita.
Voiko tuommosessa sitten tehdä useamman vai yhden? Vaappu / perho / vaappu & vaappu.. / vaappu & perho jne.

Etsiminen on verraton keino löytää.
TuMi
Vieras
« Vastaus #20 : 31.05.17 - klo:09:39 »

Vieheenrakennuskilpailu on avattu tänne. Nyt vaan vieheitä rakentamaan ja kuvia foorumille.
timbazi
**

0
Poissa



Profiili WWW
« Vastaus #21 : 31.05.17 - klo:10:44 »

Vieheenrakennuskilpailu on avattu tänne. Nyt vaan vieheitä rakentamaan ja kuvia foorumille.
Pitääkö se vaan näyttää uistimelta, ie tarviiko sen uida?
TuMi
Vieras
« Vastaus #22 : 31.05.17 - klo:13:32 »

Pitääkö se vaan näyttää uistimelta, ie tarviiko sen uida?
Ei tämä mikään avaimenperäkisa ole Iskee silmää Mutta tosiasiassa ainahan ne jotenkin ui. Uinnin toimivuus jääkööt sitten vieheenrakentajan itsensä arvioitavaksi. Voisihan siitä tietysti kuvata videon ja laittaa sen Youtubeen ja linkittää tänne, mutta ehkä menee turhan HC:ks. Nostaa vaan rimaa ottaa osaa kisaan. Yhtä kaikki, mikään ei estä videon kuvaamista ja sen linkittämistä. Ihan hauskakin lisä se ois varsinkin erikoisemmin uivissa vieheissä. Kilpailuun osallistuminen ei sitä kuitenkaan edellytä.

Edit. Haukiskaba 2017 ja 5 suurinta kalaa aktiivivälinein 2017 kisat alkavat huomenna 1.6. Kisat löytyvät  täältä: http://www.kalasaalis.com/kalastuskilpailut/ ja huomisesta alkaen myös etusivulta. Ja edellä mainittu vieheenrakennuskilpailu täältä.
TuMi
Vieras
« Vastaus #23 : 12.06.17 - klo:10:10 »

Nyt vaan timbazi ja muut vieheenrakentajat tekemään vieheitä ja ottamaan osaa kilpailuun. Vieheenrakennuskilpailun ohjeet löydät täältä. Lisäsin kilpailun ehtoihin säännön, että kilpailu toteutuu jos siihen ottaa osaa vähintään 5 vieheenrakentajaa. Ei ole järkeä jakaa palkintoa yhdelle ja ainoalle Hymyilee 
timbazi
**

0
Poissa



Profiili WWW
« Vastaus #24 : 13.06.17 - klo:07:32 »

Nyt vaan timbazi ja muut vieheenrakentajat tekemään vieheitä ja ottamaan osaa kilpailuun. Vieheenrakennuskilpailun ohjeet löydät täältä. Lisäsin kilpailun ehtoihin säännön, että kilpailu toteutuu jos siihen ottaa osaa vähintään 5 vieheenrakentajaa. Ei ole järkeä jakaa palkintoa yhdelle ja ainoalle Hymyilee 

Oommää nuita koittanu väsätä. Hymyilee leveästi
kalastaja48
***

0
Poissa


Profiili
« Vastaus #25 : 13.06.17 - klo:14:00 »

Viisi suurinta ahventa ois hyvä
MIETTINEN
***

0
Poissa



Profiili
« Vastaus #26 : 21.07.17 - klo:13:22 »

En nyt muista minne piti laittaa, joten laitan tähän. 5 suurinta kalaa aktiivivälineinen pmp:n kaloista hauki pisteet 211p, mutta heittää 20.6 saatuun 1.1kg haukeen.
TS. Pisteet kyllä menee oikein mutta väärään haukeen heittää kun klikkaa.

EDIT:
Saman tekee myös ahvenen ja kuhan kohdalla

Kiero savolainen, muuten ihan terve
"Berliinin Reagan"
BullFieldFisher
*

0
Poissa


Profiili
« Vastaus #27 : 27.07.17 - klo:19:01 »

En nyt muista minne piti laittaa, joten laitan tähän. 5 suurinta kalaa aktiivivälineinen pmp:n kaloista hauki pisteet 211p, mutta heittää 20.6 saatuun 1.1kg haukeen.
TS. Pisteet kyllä menee oikein mutta väärään haukeen heittää kun klikkaa.

EDIT:
Saman tekee myös ahvenen ja kuhan kohdalla


Tää on bugi. Linkki menee ekaan lisättyyn kalaan. Minäkin lisäsin ensimmäisen ahvenen. Sitte sain isomman. Lisäsin sen. Pisteet on oikein, mut linkki menee edelleen siihen ekana lisättyyn ahveneen.
Hauentappaja
Vieras
« Vastaus #28 : 19.11.17 - klo:17:09 »

Onko pilkkikisoja mietitty?
TuMi
Vieras
« Vastaus #29 : 27.11.17 - klo:13:26 »

Onko pilkkikisoja mietitty?
Joo, on tarkoitus avata aivan lähiaikoina. Ajatus oli laittaa perinteiset 5 suurinta ahventa ja fongauskisa pilkillä. Myös ehdotuksia uusista kilpailuista otetaan vastaan.
Sivuja: 1 [2] 3   Siirry ylös  
  Tulostusversio  
 
Siirry:  

Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2011, Simple Machines