Äänestys
Kysymys: Millasta peruketta käytät itse
Oma tekemää - 20 (40%)
Kaupasta ostettua valmisperuketta - 30 (60%)
Äänestäjiä yhteensä: 42

Sivuja: 1 2 3 [4] 5   Siirry alas   
  Tulostusversio  

Perhoperukkeet

(Luettu 66686 kertaa)
lahna95

0
Poissa

Profiili
« Vastaus #45 : 07.12.11 - klo:20:28 »

Kaupasta nyt ei saa kuin yhdenlaisia HYVIÄ perukkeita ja ne ovat nämä. Tai no on niitä muitakin hyviä kaupoissa, mutta nuo ovat sentään kohtuullisen hintaisia. Itsetekemällä ne parhaat perukkeet saa ja halvat. Itse olen tehnyt Fortress Predatorista ihan hyviä perukkeita. Kokeilin myös Berkley McMahon perukevaijeria, joka ei vakuuttanut. Parhaat tekemäni ovat tehty paksusta kuitusiimasta punomalla tai 0.60 monofiilistä. Jälkimmäinen on kestänyt hyvin hauen hammasta ja kestää myös hankausta. On vielä näkymätöntä jopa. Leikarina on minulla aina Berkleyn tynnyrileikari ja lukkona joku punainen laatulukko. Että kannattaa tehdä ne perukkeet itse!

Kalamies13
**

0
Poissa

Profiili
« Vastaus #46 : 10.10.12 - klo:18:53 »

Kaupasta nyt ei saa kuin yhdenlaisia HYVIÄ perukkeita ja ne ovat nämä. Tai no on niitä muitakin hyviä kaupoissa, mutta nuo ovat sentään kohtuullisen hintaisia. Itsetekemällä ne parhaat perukkeet saa ja halvat. Itse olen tehnyt Fortress Predatorista ihan hyviä perukkeita. Kokeilin myös Berkley McMahon perukevaijeria, joka ei vakuuttanut. Parhaat tekemäni ovat tehty paksusta kuitusiimasta punomalla tai 0.60 monofiilistä. Jälkimmäinen on kestänyt hyvin hauen hammasta ja kestää myös hankausta. On vielä näkymätöntä jopa. Leikarina on minulla aina Berkleyn tynnyrileikari ja lukkona joku punainen laatulukko. Että kannattaa tehdä ne perukkeet itse!

taisi ola kyse perho perukkeista...ku et varmaa leikarii perhostukses käytä tai teräsperuketta Vihainen
Vai onko viesti vaan väärässä kategoriassa??
jamael

0
Poissa

Profiili WWW
« Vastaus #47 : 22.01.13 - klo:17:11 »

taisi ola kyse perho perukkeista...ku et varmaa leikarii perhostukses käytä tai teräsperuketta Vihainen
Vai onko viesti vaan väärässä kategoriassa??

Viesti on ihan oikeassa kategoriassa tai tarkoitan tätä mun perustamaa peruke keskustelua.

"Helppoa kuin heinänteko..."
http://13metrinenhauki.blogspot.fi
kalapoika1
Vieras
« Vastaus #48 : 20.03.13 - klo:08:03 »

mikä on paras perho peruke jos joku vois lähettää kuvia tai kertoa hyviä perhoja parempi olis kuvat mut Fisherman 23 cm on paras heitto kalastuksessa toisena on KUUSAMON perukeet Cool Iskee silmää
jamael

0
Poissa

Profiili WWW
« Vastaus #49 : 20.03.13 - klo:14:36 »

Virvelikalastuksen peruke keskustelut voi suosiolla jättää muualle. Perhokalastuksesta on kyse kuitenki tässä osiossa.
Typeyks

0
Poissa

Profiili WWW
« Vastaus #50 : 20.03.13 - klo:15:17 »

Itse suosin punottua peruketta. (Eri asia kuin punottu siima)

No mitäpä lottoot!
kuhamies85
**

0
Poissa

Profiili
« Vastaus #51 : 20.03.13 - klo:16:06 »

Virvelikalastuksen peruke keskustelut voi suosiolla jättää muualle. Perhokalastuksesta on kyse kuitenki tässä osiossa.

Voisiko otsikko olla sitten vaikka että perhoperukkeet???
jamael

0
Poissa

Profiili WWW
« Vastaus #52 : 20.03.13 - klo:18:30 »

Voisiko otsikko olla sitten vaikka että perhoperukkeet???

No, nyt on perhoperukkeet nimenä Hymyilee
jamael

0
Poissa

Profiili WWW
« Vastaus #53 : 20.03.13 - klo:18:32 »

Itse suosin punottua peruketta. (Eri asia kuin punottu siima)

Onko se minkä paksusta ja mistä saa?
Typeyks

0
Poissa

Profiili WWW
« Vastaus #54 : 20.03.13 - klo:19:50 »

Onko se minkä paksusta ja mistä saa?

http://www.gillie.fi/tuotteet.html?id=28/782

http://www.spelektroniikka.fi/tuotteet/ossilehti-fishing-kalastustarvikkeet-perhosiimat-perhoperukkeet-tfh/tfh-kasin-punottu-peruke-furled-leader-6-15lb-103768

iVot

0
Poissa

Profiili
« Vastaus #55 : 31.03.13 - klo:15:24 »

Joki- ja järvikalastukseen olen tehnyt itse perukkeet muutamasta eri pituisesta ja paksuisesta monofiili tai fluorocarbon pätkästä. Hyviä materiaaleja ovat esim. Rio Powerflex, Fluoroflex, Vision Nano Mono ja Prisma sekä mm. Guideline Egor.

Axu

0
Poissa

Profiili
« Vastaus #56 : 31.03.13 - klo:20:08 »

Samoin - viimeajat olen tehnyt itse omat perukkeet.
Nyt on ruvennut kiinnostamaan sekä punotut (braided leader), että polyleaderit kun niistä "skenesssä" kovasti kohkataan.

Löysin paikallisen kalakaupan alelaarista pari pakettia noita punottuja perukkeita (Adventure Braided Leader). Kesämmällä sitä näkee miten nuo toimii vai pitääkö palata takaisin itsetehtyihin.

Polyliidereistä olisi kiva kuulla kokemuksia, miten toimii koskikalastuksessa ja kannattaako laittaa esim. yhdelle kelalle polyleader uppoperhoja varten ja toiselle punottu pintaperhoja varten tällaistakin olen lukenut suositeltavan?
ThC²

0
Poissa

Profiili WWW
« Vastaus #57 : 07.05.13 - klo:11:53 »

Samoin - viimeajat olen tehnyt itse omat perukkeet.
Nyt on ruvennut kiinnostamaan sekä punotut (braided leader), että polyleaderit kun niistä "skenesssä" kovasti kohkataan.

Löysin paikallisen kalakaupan alelaarista pari pakettia noita punottuja perukkeita (Adventure Braided Leader). Kesämmällä sitä näkee miten nuo toimii vai pitääkö palata takaisin itsetehtyihin.

Polyliidereistä olisi kiva kuulla kokemuksia, miten toimii koskikalastuksessa ja kannattaako laittaa esim. yhdelle kelalle polyleader uppoperhoja varten ja toiselle punottu pintaperhoja varten tällaistakin olen lukenut suositeltavan?

Jos sulla on perhosiimassa lenkki päässä, niin eikö se olisi helpompaa vaihtaa vaan pelkkä peruke kuin alkaa vaihtamaan koko kelaa/puolaa...?

Noista uppoavista Polyleadereista olisi kyllä mukava kuulla kokemuksia. Onko niistä esimerkiksi mitään suurempaa etua verrattuna lyijypainojen käyttöön?

Säkyläläinen
Vieras
« Vastaus #58 : 06.01.15 - klo:16:21 »

Kelpaako nämä alottalijalle perukkeeksi?

http://www.perhokauppa.fi/siimat-ja-perukkeet/kartioperuke-12ft

Tuon saa heittosiimaan verisolmulla kiinni?
poka
SP-Team
*

0
Poissa

Profiili
« Vastaus #59 : 07.01.15 - klo:10:14 »

Yhdistin vanhaan aiheeseen.

Sitten omia mielipiteitä noista polyistä. Itsellä ne on jatkuvasti käytössä, lähinnä kelluva ja sitten noita nopeammin uppoavia. Suurin erohan noissa on "mustikoiden" käyttöön siinä, että lisäpainoilla perukkeessa heitosta tulee helposti nykivää. Eli streameri yms uittohommiin noita kannattaa mielestäni käytellä. Larvatouhuihin noita en itse ostaisi.

Ihmiset voidaan jakaa kahteen ryhmään, niihin jotka kuuluvat jompaan kumpaan ja niihin jotka eivät kuulu.
Tagit: Perhoperukkeet 
Sivuja: 1 2 3 [4] 5   Siirry ylös  
  Tulostusversio  

Siirry: