Äänestys
Kysymys: Mitä kelaa käytät heittokalastukssa?
Haspelikela.
Hyrräkela.
Umpikela.

Sivuja: 1 2 [3] 4 5 6 7 ... 10   Siirry alas   
  Tulostusversio  

Minkälaista kelaa käytät heittokalastuksessa?

(Luettu 78067 kertaa)
JoonaN
**

0
Poissa

Profiili
« Vastaus #30 : 18.06.09 - klo:18:50 »

Abu Garcia Stamina 3000. Heinäkuussa kesätöitä nii saa ostettua paremman.
skfin

0
Poissa

Profiili
« Vastaus #31 : 19.06.09 - klo:15:43 »

Omistan UL-haspelin ja perus-haspelin sekä uisteluun järeän hyrräkelan.

Älä hätäile Hymyilee | skfin @ Quakenet, Freenode, IRCnet
pääkallokalastaja
**

0
Poissa

Profiili
« Vastaus #32 : 02.07.09 - klo:09:31 »

Elikkäs jos jollain on jotain keloja jotka ovat toimineet moitteittomasti. Niin kirjottakaa tähän aiheeseen sillä itse olen ostamassa uutte avo kelaa Jonka pitäisi toimia moitteittomasti ja hyvin. Merkki pitäisi olla shimano tai abu. Ja hinta luokka saa olla 50euron paikkeilla. Malli saa olla 2500 tai 4000.
Jyssi

0
Poissa

Profiili
« Vastaus #33 : 02.07.09 - klo:09:36 »

täää shimanon 4000 on hyvä kela, mulla 2 sellaista... hinnasta en tiiä

kesä, suomi iskelmä, tyyni-ilta, Kalastus ja nuotiolla tehdyt makkarat.
-"Mennään kalaan !"
pääkallokalastaja
**

0
Poissa

Profiili
« Vastaus #34 : 02.07.09 - klo:10:09 »

OK,, Tiiätkö mitään tästä kelasta? Abu Garcia Cardinal 100ULF. Löytyy Eräkontiosta.
skfin

0
Poissa

Profiili
« Vastaus #35 : 02.07.09 - klo:10:26 »

OK,, Tiiätkö mitään tästä kelasta? Abu Garcia Cardinal 100ULF. Löytyy Eräkontiosta.

Ei ole kokemusta mutta näyttää ja kuullostaa ihan tavalliselta UL-kelalta
-JoN-

0
Poissa

Profiili
« Vastaus #36 : 02.07.09 - klo:11:45 »

Toho hinta sarjaan suosittisin Shimanon Seidoa..
Laitat muutaman kympin lisää niin saat "ikuisen" pelin"!
..näin ale aikaan saat sen varmasi 70-80e kaupasta!

Shimano Seido

-FlyFishing-
Eris
Vieras
« Vastaus #37 : 02.07.09 - klo:12:08 »

Abu Garcia 2000 Iskee silmää
-JoN-

0
Poissa

Profiili
« Vastaus #38 : 02.07.09 - klo:13:15 »

Abu Garcia 2000 Iskee silmää

Ainakaan kokemusten perusteella ei kovinkaan "hyvä" kela kyseinen Abu..
Mikä on sellainen kela jokam ei kestä kastumista  Virnistää

LAINAUS TOISELTA FORUMILTA!

" Ei hirveen kestävä kela aktiivikäyttöön, varakelana ihan ok. Ei kestä kastumista tuo mekanismi, ruostuu joka paikasta ja nopeasti. Kahden käyttökerran jälkeen sai purkaa, putsata ja öljytä, että sai toimimaan jotenkin, jostain syystä edelleen on kelaamisen aloittaminen välillä pirun jäykkää. Ja kuittiahan ei tietenkään ole "Kai nyt kolmen kympin kela kestää sen aikaa, että hintansa tienaa, en säästä" "

Eris
Vieras
« Vastaus #39 : 02.07.09 - klo:21:08 »

Luin tuon myös mutta hyvin itellä parisenkymmentä kertaa nyt toiminut. Hymyilee on tuossa sitten varakela jos huonosti käy.
^^(juge)^^
**

0
Poissa

Profiili
« Vastaus #40 : 08.07.09 - klo:09:32 »

Ittelläni tulee Shimanon CX4000RB:tä viskeltyä ei ole mitää valittamista kyllä ollu, Hyvä kela Iskee silmää

Ei se kala heti syö.... sitä pitää odottaa....
-JoN-

0
Poissa

Profiili
« Vastaus #41 : 08.07.09 - klo:12:03 »

Shimano Stella 3000
& vara kelana
Shimano Catana 2500

Itellä oli 4000 kokoluokkaa oleva kela mutta kyllä tollane 2500 kokoluokka on parempi jos UL vehkeillä kalastelee, jopa pienempi vois olla!!
EniZei
Ylläpitäjä

0
Poissa

Profiili
« Vastaus #42 : 08.07.09 - klo:12:26 »

Shimano Stella 3000
& vara kelana
Shimano Catana 2500

Itellä oli 4000 kokoluokkaa oleva kela mutta kyllä tollane 2500 kokoluokka on parempi jos UL vehkeillä kalastelee, jopa pienempi vois olla!!

Avokeloina mulla on käytössä Okuma VSystem 30 ja varakelana joku Shakespearin kela. Jossain vaiheessa hankin tuollaisen kunnon UL-kelan ja tuosta Stellasta olen kuullut positiivisia kommentteja. Tietääkö -JoN-, löytyykö tuosta Catanasta miten pientä mallia? Ja miten pieni kela saisi olla, jos ajattelisi sillä pyytävän pääasiassa ahventa ja max. 3kg istukkaita?
-JoN-

0
Poissa

Profiili
« Vastaus #43 : 08.07.09 - klo:13:21 »

Avokeloina mulla on käytössä Okuma VSystem 30 ja varakelana joku Shakespearin kela. Jossain vaiheessa hankin tuollaisen kunnon UL-kelan ja tuosta Stellasta olen kuullut positiivisia kommentteja. Tietääkö -JoN-, löytyykö tuosta Catanasta miten pientä mallia? Ja miten pieni kela saisi olla, jos ajattelisi sillä pyytävän pääasiassa ahventa ja max. 3kg istukkaita?

Pro kysyy Amatööriltä apua  Iskee silmää

Catanasta löytyy pienin 1000FA, 210g, 5.2:1, 0.25/90 m. Kampania hinta 59€, joten laatu myös varmasti sen mukainen!
Stella hintana on vaan järkyttävä vaikkakin varmasti paras mahdollinen.. Tosin jos itse valitsisin niin hankkisin varmasti Shimanon TwinPowerin, todella paljon kehuttu ja 50% edullisempi!..tosin ei sekään stella ole Pyörittää silmiään

Kyllä tollaseen ahven/istukka fisuun 1000 kela olis passeli, mielettömän kevyt ja mielyttävän kokoinen!

Ul vavaksi hommaisin esim Speed Masterin, hinta/laatu parhain..

Itse valitsin 2000 kokoa olevan kelan, kun samalla kelalla kalastelen haukea ym kaikkeu muuta mahdollista kalaa..
EniZei
Ylläpitäjä

0
Poissa

Profiili
« Vastaus #44 : 08.07.09 - klo:15:01 »

Pro kysyy Amatööriltä apua  Iskee silmää

Catanasta löytyy pienin 1000FA, 210g, 5.2:1, 0.25/90 m. Kampania hinta 59€, joten laatu myös varmasti sen mukainen!
Stella hintana on vaan järkyttävä vaikkakin varmasti paras mahdollinen.. Tosin jos itse valitsisin niin hankkisin varmasti Shimanon TwinPowerin, todella paljon kehuttu ja 50% edullisempi!..tosin ei sekään stella ole Pyörittää silmiään

Kyllä tollaseen ahven/istukka fisuun 1000 kela olis passeli, mielettömän kevyt ja mielyttävän kokoinen!

Ul vavaksi hommaisin esim Speed Masterin, hinta/laatu parhain..

Itse valitsin 2000 kokoa olevan kelan, kun samalla kelalla kalastelen haukea ym kaikkeu muuta mahdollista kalaa..

Elepes nyt ala huuteleen siellä, vähänlaisesti on kokemusta näistä UL-vermeistä Hymyilee Katoin nyt tuon Stellan hinnan -> jää ostamatta Iskee silmää Max. budjetti tuollaisiin UL-vehkeisiin vapoineen on 200€, eli kela ~150€ ja vapa ~50€. Tuo TwinPower vaikuttais luvaavalta, mutta ainakin varuste.netissä 2500 koko on pienin. Saisi se pienempi kyllä olla..
Tagit: Kela Avokela Haspeli Hyrräkela Umpikela 
Sivuja: 1 2 [3] 4 5 6 7 ... 10   Siirry ylös  
  Tulostusversio  

Siirry: