Sivuja: [1] 2   Siirry alas   
  Tulostusversio  

Omilla vaapuilla kalassa.

(Luettu 16276 kertaa)
Raine
Aluevalvoja
***

0
Poissa



Profiili WWW
« : 18.05.12 - klo:14:34 »

Tänneppä vois kesän mittaan laitella kuvia ja tarinoita kaloista ja kalapaikoista. Tänään kävin pällistelemässä porvoonjoella miten savivelli menee alavirtaan. Kalaa ei tullut, (muutama maapallo tärppi) ja tuulikin oli niin kova että vastatuuleen heitetty 5cm balsapulikka lenti selän taakse. Kuva kertoo kaiken, tolpassa näkee näkösyvyyden.


* 2012-05-18 13.28.53.jpg (1240 kilotavua, 2048x1536 - tarkasteltu 602 kertaa.)
Tricky
***

0
Poissa



Profiili
« Vastaus #1 : 18.05.12 - klo:22:47 »

Alkukesään tuli kohtalaisen hyvin mutta nytten on omat uudet rikki jo kalasta ja osa pohjasta, jossain vaiheessa ilmeisesti vaapuntekijöiden kisa pissasi nilkoille joten taitaapi niiden tilastoiminen olla turhaa. Kovin jokatapauksessa keväällä niillä kalaa tuli kun yksi kymmenestä kerralla uitossa ja kalliit kaupan tarvikkeet veti tyhjää kun niillä kaloaa sai, piakkoin pitäisi tehdä taas uusi satsi.

"Se mikä on hartsia vahvistaa."
Raine
Aluevalvoja
***

0
Poissa



Profiili WWW
« Vastaus #2 : 19.05.12 - klo:06:43 »

Mikä vaapuissa meni rikki? pinta vai lähtikö levyt irti?
krisu
Aluevalvoja
***

0
Poissa



Profiili
« Vastaus #3 : 20.05.12 - klo:20:09 »

eile kävin kalasssa ja vihdoin sain kaudenavaus kalan ja vielä omatekemällä amatöörimäisellä vaapulla 1kg hauen puikulan jälkeen  tuli  noin puolitoistakiloinen ja päivän kruunasi 3 kiloinen hauki  8)ja nämä kaikki siis omatekemällä outoa kyllä mikäään muu vaappu ei tuntunut kelpaavan Huh tossa kuvaa isoimasta http://www.kalasaalis.com/kuva/10273/
Tricky
***

0
Poissa



Profiili
« Vastaus #4 : 21.05.12 - klo:10:49 »

Mikä vaapuissa meni rikki? pinta vai lähtikö levyt irti?
Osassa levy katki, yksi rikki kun perästä runkolanka kalan hampaissa pääsi vääntymään jnejne, varmaan koitan paikkailla hiukan jos vielä ehyet sais niistä.
Raine
Aluevalvoja
***

0
Poissa



Profiili WWW
« Vastaus #5 : 21.05.12 - klo:15:16 »

Kyllä ne saa korjattua, itseltäkin katkee levyt joskus niin vaihtaa vaan uuden tilalle.
Hienoa krisu siitä se vaapun väkerrys into kasvaa kun saa tollasia saaliita!
Pistän fotoo porvoonjoelta strömbergin koskelta. Tänne pitäis nousta tänä kesänä lohta ja taimenta.


* Niska.jpg (630.96 kilotavua, 1844x1383 - tarkasteltu 589 kertaa.)

* koski.jpg (1029.74 kilotavua, 1844x1383 - tarkasteltu 734 kertaa.)
Raine
Aluevalvoja
***

0
Poissa



Profiili WWW
« Vastaus #6 : 21.05.12 - klo:15:21 »

Sit kuvaa koskenkylänjoesta, tänne nousee toutainta, nyt oli vesi todella korkealla ja eipä siellä mulahdusia näkynyt.. Yksi ahven vaan.


*  (981.99 kilotavua, 1639x1229 - tarkasteltu 747 kertaa.)

* Ahven.jpg (720 kilotavua, 2048x1536 - tarkasteltu 581 kertaa.)
JuhannusKala
****

0
Poissa



Profiili
« Vastaus #7 : 21.05.12 - klo:17:31 »

Sit kuvaa koskenkylänjoesta, tänne nousee toutainta, nyt oli vesi todella korkealla ja eipä siellä mulahdusia näkynyt.. Yksi ahven vaan.
Komeita kuvia. Mikäs tuossa vikan kuvan ahvenessa on "vikana", kun kyljet näyttää osittain hirmu vaaleilta?
Raine
Aluevalvoja
***

0
Poissa



Profiili WWW
« Vastaus #8 : 21.05.12 - klo:18:00 »

Se on toi savivellin värinen vesi syynä (luulisin). Kala sulautuu ympäristöön ja siitä johtunee toi kalojen haalea väri. Jos jollain olis oikeaa tietoa vois infota tänne  Hymyilee
Pertsa77
*

0
Poissa



Profiili
« Vastaus #9 : 21.05.12 - klo:20:28 »

Kyllä ne saa korjattua, itseltäkin katkee levyt joskus niin vaihtaa vaan uuden tilalle.
Hienoa krisu siitä se vaapun väkerrys into kasvaa kun saa tollasia saaliita!
Pistän fotoo porvoonjoelta strömbergin koskelta. Tänne pitäis nousta tänä kesänä lohta ja taimenta.

Hienon näköinen paikka tuo strömbergin koski, mitkäs luvat pitää olla?

Ja sitten itse kysymys, miten saat irti vanhan kärkilevyn ja millä liimaat uuden tilalle,  ulla on pari-kolme vaarin vanhaa rapalaa tai nilsua..ei tiiä kun on levy poikki..ja pitäisi vaihtaa. kiitos vastauksista vaikka onkon vähän off topic
Sohjokauha
Vieras
« Vastaus #10 : 21.05.12 - klo:20:36 »

Hyvin omatekoisilla kalaa on tullut! Itse en omatekoisilla vaapuilla ole käynyt kalassa mutta muilla lusikoilla olen, eikä mitään.
JuhannusKala
****

0
Poissa



Profiili
« Vastaus #11 : 22.05.12 - klo:06:16 »

Ja sitten itse kysymys, miten saat irti vanhan kärkilevyn ja millä liimaat uuden tilalle,  ulla on pari-kolme vaarin vanhaa rapalaa tai nilsua..ei tiiä kun on levy poikki..ja pitäisi vaihtaa. kiitos vastauksista vaikka onkon vähän off topic
Puukkoa ja rautasahaa vuorotellen käytten. Esimerkiksi sillai, että puukolla vuolet kaikki vaapun rungon ulkopuolelle jäävät roippeet (Toki viilallakin voit hieman puukohommaa auttaa, mutta viilatessa voi vaapun pinta kärsiä.) Ja raurasahalla sahaat vaapun rungon sisäpuoliset, urassa olevat roippeet. Noin lähtisin itse tekemään.

No onhan tuolla kyllä ihan vaapun korjaukselle ja kunnostuksellekin pyhitettyjä aiheits, mutta ei tämäkään tuolle viestille kaikkein huonoin paikka ole. Hymyilee
Raine
Aluevalvoja
***

0
Poissa



Profiili WWW
« Vastaus #12 : 22.05.12 - klo:14:21 »

No ainakin lääniluvalla siinä saa kalastaa, siitä en ole varma yltääkö porvoon aluelupa tonne asti. Nyt siinä oli virolaisia ranta täynnä mato-ongella ettei sekaan meinasa sopia. Se on outoa jos on lohipitoinen virtavesistö niin onko se onki ihan laillinen pyyntiväline? Mut onhan se hoitokalastusta kun ne ottaa kaikki särkikalat turvanpoikasista vimpaan keittokaloiksi  Hymyilee leveästi
Pertsa77
*

0
Poissa



Profiili
« Vastaus #13 : 22.05.12 - klo:21:28 »

kiitoksia, täytyy yrittää saada irti vanhat levyt siististi..
Raine
Aluevalvoja
***

0
Poissa



Profiili WWW
« Vastaus #14 : 26.05.12 - klo:17:38 »

Jaahas eipä tullu taaskaan lohta eikä toutainta. Kuvat on napiokoskelta.


* Vesi laskenut.jpg (516.51 kilotavua, 1024x768 - tarkasteltu 514 kertaa.)

* Napionkoski.jpg (326.5 kilotavua, 1024x768 - tarkasteltu 599 kertaa.)

* Kosken asukki.jpg (540.94 kilotavua, 1024x768 - tarkasteltu 652 kertaa.)
Sivuja: [1] 2   Siirry ylös  
  Tulostusversio  
 
Siirry:  

Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2011, Simple Machines