Sivuja: [1] 2 3   Siirry alas   
  Tulostusversio  

Kajakkikalastus

(Luettu 22049 kertaa)
JuMi
*

0
Poissa



Profiili
« : 24.11.10 - klo:22:07 »

Löytyykö harrastajia?

Ite hurahdin kyseiseen lajiin loppukesästä todella pahasti ja paluuta ei ole.
Varsinkin sisävesillä todella tehokas. Kajakki auton katolle ja pääsee mille tahansa järvelle/lammelle.
Kuhaa ja Haukea tuli kalastettua ja tulokset nousi satoja prosentteja verrattuna aikasempaan.
Lajista saa käsitystä esim. http://www.kajakkikalastus.fi/smf/

Toivottavasti herättää keskustelua  Hymyilee


Christian
****

0
Poissa



Profiili
« Vastaus #1 : 24.11.10 - klo:22:23 »

Suorastaan nerokas idea. Mobiili- ja kustannustehokas kalustusalusta. Pitääpä yrittää ensikesänä päästä kokeilemaan jossain.

"Jumalat eivät ota ihmisen lasketusta elinajasta niitä tunteja, jotka on omistettu kalastukselle" (Babylonialainen kirjoitus v. 2000ekr)
Eris
Vieras
« Vastaus #2 : 25.11.10 - klo:16:33 »

Suosittelen myös kajakkikalastuksesta kiinnostuneille hommaamaan alennusmyynneistä muutamalla eurolla Pintaviehehaukea Kajakista -DVD. Ainakin motonetistä itse ostin kyseisen DVD:n kolmella eurolla. Näytti tuo touhu ihan mielenkiintoselta.
baakel
Vieras
« Vastaus #3 : 28.11.10 - klo:19:27 »

Onhan tuo kätevä, mutta mitenkä sää tuonne mahdut kaikkien kamojes kanssa? Meinaan että tilanpuute tekee tuon hankalaksi ainakin jos ei tuota hallitse.
Eris
Vieras
« Vastaus #4 : 28.11.10 - klo:20:51 »

Onhan tuo kätevä, mutta mitenkä sää tuonne mahdut kaikkien kamojes kanssa? Meinaan että tilanpuute tekee tuon hankalaksi ainakin jos ei tuota hallitse.

Ihan hyvin sinne näytti ankkuri, muutama vapaa, uistimet, mela, eväät, juomat jne. mahtuvan. Niin ja kalastaja itse myös tietenkin. Pitää kyllä osata sovittaa ne tavarat sinne, kaikille omat telineensä ettei tipu kajakista jne...
JuMi
*

0
Poissa



Profiili
« Vastaus #5 : 09.12.10 - klo:19:28 »

Onhan tuo kätevä, mutta mitenkä sää tuonne mahdut kaikkien kamojes kanssa? Meinaan että tilanpuute tekee tuon hankalaksi ainakin jos ei tuota hallitse.

Tilaa on kyllä itelle ja kamoille tarpeeks. Eikä tuota edes ongelmia.
Hauki sessiohin lähtiessäni paikka on yleensä jokseenkin tuttu tai ainakin kalastus tyyli/syvyydet on tiedossa ennen reissua, joten kaikkia jerkkejä ei tarvi ottaa vesille mukaan. Pitää vaan ensin miettiä mitä päivä tulee pitään sisällään ja varautua siihen. Ite lähen yleensä kuudella isolla planolla ja ei aiheuta ongelmia tilan kans ja on hyvin käden ulottuvilla. Kajakissa kulkis kyllä hyvin tuommonen 12 lodjuakin, mutta osaa joutus kurottelemaan.
Oikeestaa on vaan ihan hyvä että tilaa on rajallisesti, ei tarvi raahata kaikkia vehkeitä turhaan mukana.
Jos kuus isoo planoo ei tuota ongelmia, niin en usko että voi ns. normikapuloiden roudauskaan tuottaa  Hymyilee

Pihdit, puntarit ja muu sälä mikä pitää olla käden ulottuvilla kulkee kätevästi jalkojen välissä. Kajakissa on kyllä tilaa asennella sivuille pidikkeitä irtokamalle jos ei halu että ne lojuu pohjalla tai jos kalastaa seisten, että ne ei o jaloissa tiellä.

Jos taas ajattelee eväitä, vaatteita tai vaikka polttopuita, niin SOT(sit on top) kajakki on ontto ja sisätilaan on yleensä luukku tai kaks. Sinne saa tuupattua tavaraa teltasta ja makuupussista lähtien ja vaikka vara vapojakin tusinan jos siltä tuntuu.

Ite on o kokenu missään vaiheessa että kajakista loppuis tila.

Christian
****

0
Poissa



Profiili
« Vastaus #6 : 09.12.10 - klo:19:40 »

Mikäs tuo kuvassa näkyvä kajakki on merkiltä ja mallilta? Onko suosituksia tms?
ollimaha
*****

0
Poissa



Profiili
« Vastaus #7 : 11.12.10 - klo:20:29 »

Itse laitan ensiviikolla tilaukseen Wilderness Systemsin Tarpon 120 -kalastuskajakin. Kajakkikärpänen puri jo kesällä 2009, ja nyt sellaisen pystyn hankkimaan. Tämä kyseinen jakki on ns. SOT eli sit-on-top -kajakki.





Otan tuon Angler varustuksen siihen mukaan, laskin että ei se paljon kalliimmaksi tule kuin itse rupeaisi vääntämään vapatelineitä runkoon ja ostamaan ankkureita ja naruja kaupasta. Ennen kevättä siihen tilaan sitten vielä melan.

Kannattaa käydä nimenomaan hakemassa kaupasta Harri Hotin juontama Pintaviehekalastusta kajakista, josta saa paljon neuvoja kajakin rigaukseen eli varusteluun, ja yleisesti kajakki-kalastukseen. En kyllä malta odottaa kevättä jolloin pääsee kajakkia kokeilemaan. Todella innoissani olen.


JuMi
*

0
Poissa



Profiili
« Vastaus #8 : 12.12.10 - klo:17:54 »

SOT kajakin valinta kannattaa tehdä sen mukaan että uisteleeko, heitteleekö vai molempia. Periaatteessa voi ajatella että mitä pidempi ja kapeempi kajakki on, niin sitä suuntavakaampi ja kevyempi se on meloa, mutta se taas vastaavasti syö kajakista vakautta/tukevuutta ja sen kääntyvyyttä.
Eli lyhyesti, uistelevalle pidempi ja kapeempi ja heittelevälle lyhempi ja leveempi.

Markkinoiden pienimpiä malleja en ite suosittelisi kellekkään joka kalastaa vähänkin enemmän, kuin sillon tällön mökin viereistä kaislikkoa. Pienimmät on raskaampia meloo koska kääntyilevät meloessa enemmän ja pienimmissä on luonnollisesti myös pienimmät kantavuudet, eli käytännössä kun lataat ittes ja kamat kajakkiin niin se uppoaa syvemmälle. Sekin taas tekee melomisesta huomattavasti raskaampaa koska veden vastus kasvaa mielettömästi.
Lähes jokainen joka pienen kajakin ostaa rupeaa valintaansa katumaan jossain vaiheessa ja vaihtaa isompaan.

Ollimahankin kannattaa vielä harkita jos kuitenkin siirtyis kokoa isompaan. Hinta ero ei kuitenkaan ole järkyttävän suuri.

Perehtymättä sen enempää lukuisiin malleihin mitä markkinoilla on, voin lämpimästi suositella:

Uistelijalle:
Wilderness Systems
Tarpon 160.

Heittävälle:
Wilderness systems
Ride 135.

Varsinkin heittävälle markkinoilta löytyy kajakkeja pilvin pimein, mutta ride on markkinoiden vakaimpia tai uskaltaisin jopa sanoa että vakain. Seisaaltaan kalastuskin onnistuu kivuttomasti.
Ja vaikka Ride on leveä, niin se ei kuitenkaan ole raskas meloa.
Ride 135, miksi tyytyä vähempään Iskee silmää

Jokaista SOT mallia vois pyöritellä loputtomiin pöydällä ja puida eri mallien eroja ja niiden ominaisuuksia, mutta nuo mainitsemani mallit on ainakin TODELLA toimivia. En siis kuitenkaan tarkota sitä että muut on huonoja. Jokainen malli varmasti soveltuu kalastukseen! Toiset sit vaan paremmin kun toiset.

Tarjontaan voi tutustua ainakin:
Bear & Water
Welhonpesä
Christian
****

0
Poissa



Profiili
« Vastaus #9 : 13.12.10 - klo:00:15 »

Tiedätkö onko kukaan (onnistuneesti) pystynyt tekemään kajakkikalastusta ilmatäytteisellä kajakilla. Ymmärrettävästi uistimet terävine koukkuineen eivät ole paras yhdistelmä ilmatäytteisen kajakin kanssa, mutta onko se kuinka poissuljettu vaihtoehto? Muistan parin vuosikymmenen takaa, kun isän kanssa kalasteltiin kumiveneestä ja ei ainakaan sillon tullut eteen juuri eteen noita puhkomisongelmia. Itselläni ei ole kesämökkiä tai muuta vakio rantapaikkaa, jossa pitää kajakkia. Ilmatäytteinen kajakki olisi helposti säilytettävissä ja myös toki kuljetettavissa.

Onko kokemuksia tai mielipiteitä?
ollimaha
*****

0
Poissa



Profiili
« Vastaus #10 : 15.12.10 - klo:17:19 »

SOT kajakin valinta kannattaa tehdä sen mukaan että uisteleeko, heitteleekö vai molempia. Periaatteessa voi ajatella että mitä pidempi ja kapeempi kajakki on, niin sitä suuntavakaampi ja kevyempi se on meloa, mutta se taas vastaavasti syö kajakista vakautta/tukevuutta ja sen kääntyvyyttä.
Eli lyhyesti, uistelevalle pidempi ja kapeempi ja heittelevälle lyhempi ja leveempi.

Markkinoiden pienimpiä malleja en ite suosittelisi kellekkään joka kalastaa vähänkin enemmän, kuin sillon tällön mökin viereistä kaislikkoa. Pienimmät on raskaampia meloo koska kääntyilevät meloessa enemmän ja pienimmissä on luonnollisesti myös pienimmät kantavuudet, eli käytännössä kun lataat ittes ja kamat kajakkiin niin se uppoaa syvemmälle. Sekin taas tekee melomisesta huomattavasti raskaampaa koska veden vastus kasvaa mielettömästi.
Lähes jokainen joka pienen kajakin ostaa rupeaa valintaansa katumaan jossain vaiheessa ja vaihtaa isompaan.

Ollimahankin kannattaa vielä harkita jos kuitenkin siirtyis kokoa isompaan. Hinta ero ei kuitenkaan ole järkyttävän suuri.

Perehtymättä sen enempää lukuisiin malleihin mitä markkinoilla on, voin lämpimästi suositella:

Uistelijalle:
Wilderness Systems
Tarpon 160.

Heittävälle:
Wilderness systems
Ride 135.

Varsinkin heittävälle markkinoilta löytyy kajakkeja pilvin pimein, mutta ride on markkinoiden vakaimpia tai uskaltaisin jopa sanoa että vakain. Seisaaltaan kalastuskin onnistuu kivuttomasti.
Ja vaikka Ride on leveä, niin se ei kuitenkaan ole raskas meloa.
Ride 135, miksi tyytyä vähempään Iskee silmää

Jokaista SOT mallia vois pyöritellä loputtomiin pöydällä ja puida eri mallien eroja ja niiden ominaisuuksia, mutta nuo mainitsemani mallit on ainakin TODELLA toimivia. En siis kuitenkaan tarkota sitä että muut on huonoja. Jokainen malli varmasti soveltuu kalastukseen! Toiset sit vaan paremmin kun toiset.

Tarjontaan voi tutustua ainakin:
Bear & Water
Welhonpesä

Kalastustapojen lisäksi myös kalastuskohteet vaikuttavat valintaan.. Itellä tarkotus lähteä kajakilla metsälammelle, pienemmille järville sekä jokeen. Harri Hotin kanssa tuli pitkät pätkät puheltua ja kerrottua mieltymyksiäni, ja yhdessä päädyttiin samaan kajakkiin, tuohon Tarpon 120 -malliseen, joka on siis 366 senttiä pitkä sekä 71 senttiä leveä. Harrilla itsellään on Heritagen RedFish 12 -kajakki, joka luokassaan vastaa Tarponin 120 kajakkia. Pituuseroa vain 2 senttiä, leveyseroa n. 5 senttiä, ja samat käyttötarkoitukset Harrilla ja mulla. Vetouistelut jätetään moottoriveneelle ja merelle, sekä Terhille ja isommille järville.

Ei siellä kajakissa kuitenkaan tule riehuttua kuin mielipuoli, kuten veneessä ehkä joskus ison kalan saatuuan saattaisi. SOT-kajakki on aina SOT-kajakki ja esittelyistä sekä videoista päätellen Tarpon on aivan riittävän vakaa ja tukeva minulle. Ja vaikka hintaeroa isompaan on vain hieman, miksi maksaisi siitä enemmän jos omiin käyttötarkoituksiin lyhyempi on passeli?

(Muuan jenkkiläisessä videossa tuota Tarponia esiteltiin, ja kaveri istui Tarponin reunalla jalat polvea myöden vedessä ja heitteli uistinta. Samoin kajakkiin nouseminen tapahtui kaatumisen jälkeen hyvin yksinkertaisen olosti.)

Ride on varmasti luvatusti tukevampi, mutta eiköhän se mene jo minun tarpeideni ylitse. Yli neljämetrinen Ride 135 saattaa olla, ja varmasti onkin, liian pitkä meikäläisen metsälampi- sekä jokikäyttöön. Tarpon 140:stä puhumattakaan. Kuitenkin vaadin ketteryyttä ja tukevuutta jota lyhyt kajakki tarjoaa. Monessa paikassa on Rideä esitelty "isojen kavereiden" kajakiksi, jossa yli kaksimetrinen miehenköriläskin pystyy viskomaan uistinta kaatamatta sitä. Seisaaltaan kajakista kalastaminen on mielestäni kuin ruohonleikkurilla kyntäisi perunamaata. Varmasti onnistuu, mutta traktori on loppukädessä siihen tarkoitettu. Samoin kuin vene on tarkotettu seisaaltaan kalastamiseen, kajakin idea piilee mielestäni juuri siinä, että olet 50 sentin korkeudella vedenpinnasta, ja tunnet olevasi osa luontoa.

Lisäksi valintaani vaikuttivat viime vuoden Sea Kayaker lehden lukijoiden "Sit-on-top kayak of the year" -tunnustus, sekä satoja foorumeita katseellani putsanneena, koin että Tarponia kehuttiin erittäin paljon. Eli kyllä siinä pakko olla paljon hyvää, miltei pelkkien hyvien käyttäjäkommenttien vuoksi.

Keväällä se selviää.
JuMi
*

0
Poissa



Profiili
« Vastaus #11 : 15.12.10 - klo:22:02 »

Puhun nimenomaan omista mielipiteistäni ja annan näkökulmia ja ajateltavaa, enkä suinkaan latele mitään kajakkikalastuksen tai kajakin valinnan tiukkoja faktoja.

Kalastus kohteet vaikuttaa valintaan, mutta sen vaikutustakin voi mielestäni liiotella.
Esim, mettälammelle isompi kajakki ei ole yhtään liian iso tai kömpelö ja samanlailla sillä meloo jokea eteenpäin, sielä ei kuitenkaan mennä poikittain. Ja taas jos joella tarkotit oikeesti virtaavaa vettä(kuohut ja pelit ja vehkeet), niin sillon SOT on varmasti väärä valinta.
Varoituksen sanani perustinkin siihen, että mitäs sitten jos laji viekin miehen mukanaan todella pahasti ja joku päivä haluatkin isolle vedelle ja allokkoon kajakilla, sillon se pieni voikin olla liian pieni ja vaihto on edessä. T120 on varmasti toimiva, näppärä käsitellä ja kuskata, mutta pointtina sulle olikin ettei vaan "pienen" valinta rupea kaduttamaan jossain vaiheessa. Laji koukuttaa todella pahasti ja nälkä kasvaa syödessä jne.

Ite vaan en löydä mitään hyvää pienestä kajakista.
Kevyt käsitellä rannalla: Vähän isompi on alle 30kg ja on myös kevyt käsitellä.
Ketterä vesillä: Vähän isompi ei ole yhtään liian kömpelö ja pienen ketteryys voi olla jopa huonompi jos kajakki ui liian syvällä.
Isommalla kuljet isommatkin vedet ja kelit. Pienellä tulee nopeemmin raja vastaan.
Hinta: Kyllä, mutta jos vaihto isompaan tuleekin eteen, niin sit se tulikin huomattavasti kalliimmaks. Ja noin 100€ ei iso satsaus ole.
Pienempi ottaa äkkiä liikaa syvyyttä ladattuna ja on näin ollen huomattavasti märempi allokossa.


Tuon nelimetrisen kanssa kiertelen itekkin nimenomaan mettälampia ja pieniä järviä ja en o missään vaiheessa tuntenu että se ois liian iso tai kömpelö. Mielestäni erittäin passeli koko kaikin puolin.

Enkä mitenkään ylistä Ride 135:sta. Toin vaan esille kaks mallia mitä voin henkilökohtaisesti lämpimästi suositella ja jotka on erittäin toimivia. Kommentti "miksi tyytyä vähempään" oli huumori painotteinen, kuten silmäniskusta perässä voisi ymmärtää. Oli ehkä liioteltua osaltani, onhan tää kalastus vakava asia  Iskee silmää

Ja kuten sanoin aikasemmin, niin jokainen kalastukseen suunniteltu malli varmasti soveltuu kalastukseen. En siis tarkota että 120 ois huono valinta, pidä se.
ollimaha
*****

0
Poissa



Profiili
« Vastaus #12 : 16.12.10 - klo:00:46 »

Puhun nimenomaan omista mielipiteistäni ja annan näkökulmia ja ajateltavaa, enkä suinkaan latele mitään kajakkikalastuksen tai kajakin valinnan tiukkoja faktoja.

Kalastus kohteet vaikuttaa valintaan, mutta sen vaikutustakin voi mielestäni liiotella.
Esim, mettälammelle isompi kajakki ei ole yhtään liian iso tai kömpelö ja samanlailla sillä meloo jokea eteenpäin, sielä ei kuitenkaan mennä poikittain. Ja taas jos joella tarkotit oikeesti virtaavaa vettä(kuohut ja pelit ja vehkeet), niin sillon SOT on varmasti väärä valinta.
Varoituksen sanani perustinkin siihen, että mitäs sitten jos laji viekin miehen mukanaan todella pahasti ja joku päivä haluatkin isolle vedelle ja allokkoon kajakilla, sillon se pieni voikin olla liian pieni ja vaihto on edessä. T120 on varmasti toimiva, näppärä käsitellä ja kuskata, mutta pointtina sulle olikin ettei vaan "pienen" valinta rupea kaduttamaan jossain vaiheessa. Laji koukuttaa todella pahasti ja nälkä kasvaa syödessä jne.

Ite vaan en löydä mitään hyvää pienestä kajakista.
Kevyt käsitellä rannalla: Vähän isompi on alle 30kg ja on myös kevyt käsitellä.
Ketterä vesillä: Vähän isompi ei ole yhtään liian kömpelö ja pienen ketteryys voi olla jopa huonompi jos kajakki ui liian syvällä.
Isommalla kuljet isommatkin vedet ja kelit. Pienellä tulee nopeemmin raja vastaan.
Hinta: Kyllä, mutta jos vaihto isompaan tuleekin eteen, niin sit se tulikin huomattavasti kalliimmaks. Ja noin 100€ ei iso satsaus ole.
Pienempi ottaa äkkiä liikaa syvyyttä ladattuna ja on näin ollen huomattavasti märempi allokossa.


Tuon nelimetrisen kanssa kiertelen itekkin nimenomaan mettälampia ja pieniä järviä ja en o missään vaiheessa tuntenu että se ois liian iso tai kömpelö. Mielestäni erittäin passeli koko kaikin puolin.

Enkä mitenkään ylistä Ride 135:sta. Toin vaan esille kaks mallia mitä voin henkilökohtaisesti lämpimästi suositella ja jotka on erittäin toimivia. Kommentti "miksi tyytyä vähempään" oli huumori painotteinen, kuten silmäniskusta perässä voisi ymmärtää. Oli ehkä liioteltua osaltani, onhan tää kalastus vakava asia  Iskee silmää

Ja kuten sanoin aikasemmin, niin jokainen kalastukseen suunniteltu malli varmasti soveltuu kalastukseen. En siis tarkota että 120 ois huono valinta, pidä se.

En toki vetänyt mitään kukkakaaleja tai kesäkurpitsoja nenääni, toivottavasti en antanut sitä kuvaa. Hymyilee Näistä asioista on mukava keskustella, ja aina oppii uusia asioita. Kiitänkin sinua erittäin valistavasta tekstistä! =) Kyllähän tuota kajakkia tulee ihan varmasti testattua ja punnittua tuttavan "mökillä": uima-allas sisätiloissa... Luulisin, että saa vaihtaa jossei ole mielekäs.

Otin neuvoistasi vaaria, ja otin vähän lisää selvää Ride 135 kajakista Hymyilee Katsotaan nyt miten käy, vähän rupesin epäilemään tuota Tarponin vakautta. Seisaaltaan ei kuitenkaan Tarponissa ilmeisesti turvallisesti voi kalastaa, mutta sitä en vaadikaan. Kunhan se pysyy pystyssä vaikka kajakissa vähä heiluisikin. Kysympä huomenna vielä BeeWeestä.

P.S. Koskeen ei ole tarkoitus SOT:lla mennä Hymyilee Leveimpien jokien suvantoja ja heikkoja "virtoja" olisi tarkoitus mennä laskettelemaan. Pitäneekö siinä sitten meloa ylävirtaan vai ohjailla alavirtaan? On tässä vielä opittavaa kevääseen mennessä. Onneks on pitkä talvi aikaa, kun pilkillekään ei tohdi mennä kun on 24 pakkasta ja 50 senttiä lunta jäällä  Surullinen
ollimaha
*****

0
Poissa



Profiili
« Vastaus #13 : 16.12.10 - klo:23:27 »

Tulihan tuossa juurikin mieleeni, että tollahan voisi päästä hyville sorsastus-apajillekin.. Ja haulikon rekyyli on kohtuullisen kova, joten olen nyt jopa pikkuhiljaa kääntymässä tuon Riden puoleen.. Kalavehkeet kun tippuu järveen tai mereen, ne eivät siitä ole lähes moksiskaan (jos ne ovat köydellä/kuminauhalla varmistettuja). Mutta haulikon kun pudottaa veteen, niin eihän vanha tussari siitä tykkää ollenkaan. Varmasti vakaa kajakki olisi kuitenkin varma vaihtoehto, kun tietää sen olevan tukeva.

Täytyy nyt viikonlopun ylitse vielä katsoa ja harkita asiaa, vertailla ja pohdiskella Hymyilee

Huomasinkin juuri, JuMi, että olet suhteellisen uusi foorumilla. Joten tervetuloa vaan tänne meidän samanhenkisten joukkoon minunkin puolestani! Nimimerkki on meikäläisellä harvinaisen outo, mutta Olliksi saa kutsua!

Oles gu gotonas Hymyilee
JuMi
*

0
Poissa



Profiili
« Vastaus #14 : 17.12.10 - klo:00:22 »

Juu uusi olen ja kiitos Hymyilee
Piti tulla vähän mainostaan lajia jos vaikka saatas lisää harrastajia ja sitäkautta lisää näkyvyyttä ja toimintaa Suomeenkin.

Kyllä toi T120 on suht vakaa kajakki, että en usko et silläkään tulee pienintäkään pelkoo kaatumisesta, mutta lisä tukevuudesta ja kuivemmista oloistahan ei ole haittaa. Jos vaan ei vaikuta liikaa kajakin käsiteltävyyteen.
Rohkeimmat Ameriikan pojat ainakin näyttää seisovan Tarpoonissa ja tähystävän kaloja. Pienistä kajakeista varmasti parhaimpia laitakorkeutensakkin puolesta. Kuormattavuuskin on ihan ok, mutta, mutta jne Hymyilee

Sorsastukseenhan kajakki on varmasti omiaan, hiipimis mahdollisuuden takia. Linnut pelästyy vasta lähellä ja saanti on varmempaa.
Kajakki näyttäs kyllä ottavan potkut itteesä aika hyvin http://www.mebb.net/~fredrik.borg/bilder/kajakskytte.wmv
Pätkässä oleva kajakki on Mad river, Synergy joka on korkea laitainen lähes kanootin ja SOT:in hybridi ja eipä näytä silläkään jäävän paljon vajaaks vedestä tuossa heilahduksessa. Mutta synergyssä taas tulee onglemaks liiankin korkeat laidat. Melottaessa ja kalastaessa kyynerpäät kopsahtelevat laitoihin. Eli enpä sitäkään lähde välttämättä suositteleen.

http://www.kajakkikalastus.fi/smf/ Palstalta löytyy nimimerkki Fredrik-Flugarn jolta tuo ammuntapätkäkin on lähtösin. Tuonne jos regaat sisään niin Fredrikillä vois olla fiksuja ajatuksia sorsastus näkökulmasta ajatellen. Siitä mulla ei o muuta hajua kun mitä tuo video tarjoaa.
Sivuja: [1] 2 3   Siirry ylös  
  Tulostusversio  
 
Siirry:  

Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2011, Simple Machines