Sivuja: 1 [2] 3   Siirry alas   
  Tulostusversio  

Kajakkikalastus

(Luettu 22048 kertaa)
ollimaha
*****

0
Poissa



Profiili
« Vastaus #15 : 19.12.10 - klo:18:01 »

Ootko JuMi muuten vaihtanut tohon sun Rideen penkin? Koska alkuperäinen penkki näyttää vähä epämiellyttävältä, ja sitä ovat arvostelutkin sanoneet ettei ole ihan paras asia Ridessä tuo penkki. Näyttää ihan Tarponin penkiltä?

JuMi
*

0
Poissa



Profiili
« Vastaus #16 : 19.12.10 - klo:18:51 »

En o Olli vaihtanu penkkiä. Pidän takamuksen alla pyyhettä joka samalla imee itteensä päälle roiskuvat vedet.
Noissa SOT:eissa istutaan hieman montussa ja näin ollen vesi pääsee kertymään takamukselle, mutta tuo pyyhe pitää fiilikset mukavampana.
Alussa ei kyllä ollut pyyhettäkään ja ei mulla ollu mitään ongelmia tuon jakkaran kans. Lukenu oon kyllä ympäri ameriikan foorumeita, et se ois epämukava, mutta ite en ymmärrä mihin ne jutut perustuu. Ehkä jos on raskaampi ukko ja painaa jotain yli kymppituntista päivää kajakissa, niin ongelmia voi tulla.

Pääsit sivustollekkin, tervetuloa  Hymyilee

ollimaha
*****

0
Poissa



Profiili
« Vastaus #17 : 19.12.10 - klo:22:42 »

En o Olli vaihtanu penkkiä. Pidän takamuksen alla pyyhettä joka samalla imee itteensä päälle roiskuvat vedet.
Noissa SOT:eissa istutaan hieman montussa ja näin ollen vesi pääsee kertymään takamukselle, mutta tuo pyyhe pitää fiilikset mukavampana.
Alussa ei kyllä ollut pyyhettäkään ja ei mulla ollu mitään ongelmia tuon jakkaran kans. Lukenu oon kyllä ympäri ameriikan foorumeita, et se ois epämukava, mutta ite en ymmärrä mihin ne jutut perustuu. Ehkä jos on raskaampi ukko ja painaa jotain yli kymppituntista päivää kajakissa, niin ongelmia voi tulla.

Pääsit sivustollekkin, tervetuloa  Hymyilee

Aika outoa. Onkohan kyse eri vuosimalleista?





Vertaa nyt itekin. Eikö oo aika erilaiset?

Tää on mennyt nyt taas ihan hirveeks harkinnaks, uutena kajakkina mietin Heritagen Red Fish 12:a. Toisaalta siitä ei hirveesti juttua netistä löydy, että kuinka suosittu mahtaa olla.
Hotin kajakki on siis juuri tällainen. (Facebook - Hottipaikka - Pro Fishing & Guide - Kayak Fishing)



Kuulemma tukevampi kuin Tarpon, mutta ei yhtä tukeva kuin Ride. RedFish istuu myös korkeammalla vedessä, joten antaa erittäin kuivan kyydin. Lisäksi rungon muotoilu tekee siitä hyvin hiljasen. 2 senttiä pidempi kuin Tarpon 120. Penkki on kuulemma ensiluokkaa, ja kajakissa istutaan aika syvällä. (Tykkäisin mielummin istua pienessä kolossa kuin miltei kajakin reunojen tasossa; turvallisempi olo?) Nätti kajakki kaikin puolin. Olis myös hieman halvempi kuin tuo Ride.

Eihän tässä nyt tiedä enää yhtään mitä pitäisi tehä Hymyilee leveästi

Ja kyllä pääsin foorumille, kiitoksia vaan!
JuMi
*

0
Poissa



Profiili
« Vastaus #18 : 19.12.10 - klo:23:24 »

Kuva keltasesta Ridestä minkä tuohon ensin laitoit, niin se on vanhempaa mallia. Siinä on erilaiset luukut ja erilainen istuin. Siinä oli tuon erilaisen selkänojan kanssa toimivuus ongelmia ja päivittivät sen. Nyt toimii kun junan vessa.

Tuo Hotin kajakki näyttää ainakin uivan hyvin. Eli ei ota liian syvään että tulis raskaaks ja pitää miehen kuivempanakin. Sen mitä kuvista voi päätellä, niin vaikuttaa muutenkin toimivalta laitteelta. Ainoo asia mikä pisti silmään on tuo pieni tavaroiden säilytystila takana, mutta sekin on tietysti asia jonka kanssa oppii elämään. Eli miettii vaan mitä vesillä tarvii eikä kanna "turhaa" kamaa mukaansa. Ite kuitenkin suosin että tilaa on sevverra että voi varautua vaikeeseenkin päivään. Eli kun niitä kapuloita pitää olla mukana vähän joka syvyyteen ja vähän joka uinnilla, mut se taas on jo niin ääripään veto että voi jättää huomioimattakin.

Tuo hiljasuus nyt on ominaisuus mikä jokaisesta kajakista löytyy. Eli siitä ei lähde pihahdustakaan jos et sitä itse aiheuta, eli se myyntipuhe menee metsään  Iskee silmää
Tietysti nyt jos halutaan viilata pilkkua, niin kajakkihan voi olla erittäin hyvin vettä halkova ja se keulan pieni aaltojen liplatus saadaan pienemmäks, mutta onko sillä jotain merkitystä, on eri asia.

Noista muutamasta kuvasta ei paljon irti saa ja valmistajan sivuilta ei juuri muuta saa kun että siinä on erittäin hyvä istuin. Sehän varmaan se tärkein asia on Hymyilee niin onkos maahatuojaa mistä löytys speksit laitteelle ja mikä on hintapolitiikka? (löytyykö edes maahantuojaa)
JuMi
*

0
Poissa



Profiili
« Vastaus #19 : 19.12.10 - klo:23:45 »

Jaa löytyhän nuo tiedot tosta valmistajalta. Siinähän ne seiso jopa selkeestikkin, mut ei kaikkee näköjään heti nää.
Vakautta ehkä hieman epäilen muodon takia, mutta sekin on taas semmonen asia että kuhan se on riittävä niin riittää. Kyseinen kajakki voi tuoda vakauteenkin hieman lumetta koska kalastaja on näköjään tiivistetty tiuksti kajakin keskelle leveillä reunoilla. Toisaalta taas se tavallaan lisää vakautta koska liikkuun ei pääse niin paljoa ja kajakki ei sillon heilu niin paljon.

Mut se maahan tuoja? Ite en ainakaan löytäny ja jos 800dollarin laite menee jenkkilästä tilaukseen yksittäisenä, niin hinta on pajon veroineen, tulleineen ja toimituksineen.
ollimaha
*****

0
Poissa



Profiili
« Vastaus #20 : 20.12.10 - klo:00:23 »

Jaa löytyhän nuo tiedot tosta valmistajalta. Siinähän ne seiso jopa selkeestikkin, mut ei kaikkee näköjään heti nää.
Vakautta ehkä hieman epäilen muodon takia, mutta sekin on taas semmonen asia että kuhan se on riittävä niin riittää. Kyseinen kajakki voi tuoda vakauteenkin hieman lumetta koska kalastaja on näköjään tiivistetty tiuksti kajakin keskelle leveillä reunoilla. Toisaalta taas se tavallaan lisää vakautta koska liikkuun ei pääse niin paljoa ja kajakki ei sillon heilu niin paljon.

Mut se maahan tuoja? Ite en ainakaan löytäny ja jos 800dollarin laite menee jenkkilästä tilaukseen yksittäisenä, niin hinta on pajon veroineen, tulleineen ja toimituksineen.

Tilausyhteys löytyi jo, Heritagen sivuilta löysin Dealerin britteihin, ja tältä sivustolta Dealerin Suomeen. En nyt noita sivustoja muista, mutta kuitenkin tota kautta löytyy. Pistin kyselyäkin sinnepäin jo, ja vastauskin tuli että todennäköisesti saavat tuota kajakkia ihan normaalisti tilattua, hän tiedustelee asiaa. Hintapolitiikkaa täytyy varmistuksen jälkeen kysellä uudestaan, mutta mitä katselin niin lähtöhinnat on siellä 650 eurossa. Eli aika lailla saman hintaseks varmaan tulee kuin Tarpon, eli sinne johonkin 800 huiteisiin veikkaisin. Täytyy katsoa ja jättää spekuloinnit sikseen. Vaikka Juhani Tamminen joskus sanoi, että riippuu spekuloijasta, onko puhe paskaa vai faktaa Hymyilee

En tiedä mahtaako takatilassa olla kovinkaan suurta eroa, koska tuon Heritagen reunukset ovat kuitenkin suhteessa hyvinkin leveät verrattuna Rideen. Että mahtaako vaan näyttää takatila liian pieneltä? Ja mulle riittää se yksi uistinlaukullinen kapuloita, eihän mulla oikeen enempää olekaan Hymyilee leveästi Sellasia mahtuu tonne takatilaan kolmisen kappaletta.

Ja hiljaisuudella nimenomaan tarkoitin miten laineet lyövät kajakin runkoon. Mun puheet ovat siis spekulointia ja arvosteluista opittuja, kun en kajakilla ennen ole melonut. Mutta luulis tuon rungon muodon vaikuttavan siihen ettei ne laineet löis niin kovasti kylkeen? En tiiä. Pitää varmasti paikkansa kun sanoit; "onko sillä jotain merkitystä, on eri asia."

Huomasin myös että se ensimmäinen keltainen kajakki oli vanhempaa mallia, joten nyt tilalla on sand-värinen saman vuosimallin kajakki, ja selkänoja on selvästi pienempi kuin sulla!

Ja nimenomaan arvosteluista ja erilaisista foorumeista sain sellasen kuvan, että RedFishin vakaus ois ihan Tarponin ja Riden välistä. Jollakin oli jopa ollut kaikki kolme, ja tais listata vakaimmasta lähtien järjestykseen; Ride, RedFish, Tarpon.

Mulla on nyt vaan vähän sellanen tunne, että otin mä minkä kajakin näistä tahansa, se on hyvä kajakki ja tulen varmasti kajakkikalastamaan hyvin paljon ensikesänä, ja siitä ikuisuuteen Hymyilee leveästi Ei vaan luonne anna periks, kun aina on oltava budjetin rajamailla hankinta, ja vaan parasta ja toimivinta saatava...
JuMi
*

0
Poissa



Profiili
« Vastaus #21 : 20.12.10 - klo:13:05 »

Lähetin yyveetä.
JuMi
*

0
Poissa



Profiili
« Vastaus #22 : 06.03.11 - klo:09:11 »

Nostetaas kun tuo kevätkin on tulollaan  Epävarma

Onko laji saanu tai saamassa uusia harrastajia?

Tuntemuksia ja tuunausta  :arrow: http://www.kajakkikalastus.fi/smf/

mikael
****

0
Poissa



Profiili
« Vastaus #23 : 07.03.11 - klo:16:48 »

Paljonkohan rahaa tarvii, että alkuun pääsee tuossa lajissa? Epävarma

ollimaha
*****

0
Poissa



Profiili
« Vastaus #24 : 05.04.11 - klo:21:21 »

Nyt se päivä koitti. Kaukokiito pirautti ja kiikutti kajakin kotipihaan Iskee silmää On kyllä mahtavan näköinen laite. Oon kuivaharjotellu istumista autotallissa nyt jo pari päivää Iskee silmää Alla vähän epätarkka kuva, mutta eiköhän siitä selvän saa että kajakki kuvassa esiintyy.

Hiukan alko kuumottaa kauden alku saman tien. Ja toi JuMin laittama kuva jossa on hauki vedessä... Huh huh. Haluun vesillee-ee-ee-ee!!


PS. JuMi, kattelin Kajakkikalastajat -foorumilta, että sulla on aika hemmetin hyvä auto Iskee silmää Itellä vaan hätspäkki, ois suonu olla farmari kyllä tähän harrastukseen.


* 2011-04-04 17.30.29.jpg (398.02 kilotavua, 1000x750 - tarkasteltu 910 kertaa.)
JuMi
*

0
Poissa



Profiili
« Vastaus #25 : 05.04.11 - klo:22:31 »

Paljonkohan rahaa tarvii, että alkuun pääsee tuossa lajissa? Epävarma

Halvimmat SOT-kajakit taitaa pyöriä luokassa 600€, eli sillä pääsee alkuun...
Mutta kajakkiin on hyvä hommata vapatelineitä, ankkuria, kaikua jne. ja kajakin tarkempi valintakin saattaa pompsauttaa hintaa. Suuremmin perehtymättä sanoisin että noin 1000€ ja hyvä paketti on kasassa.


Nyt se päivä koitti. Kaukokiito pirautti ja kiikutti kajakin kotipihaan Iskee silmää On kyllä mahtavan näköinen laite. Oon kuivaharjotellu istumista autotallissa nyt jo pari päivää Iskee silmää Alla vähän epätarkka kuva, mutta eiköhän siitä selvän saa että kajakki kuvassa esiintyy.

Hiukan alko kuumottaa kauden alku saman tien. Ja toi JuMin laittama kuva jossa on hauki vedessä... Huh huh. Haluun vesillee-ee-ee-ee!!


PS. JuMi, kattelin Kajakkikalastajat -foorumilta, että sulla on aika hemmetin hyvä auto Iskee silmää Itellä vaan hätspäkki, ois suonu olla farmari kyllä tähän harrastukseen.

Onnittelut tuoreelle kajakin omistajalle. Loistava värivalintakin! Laji sit tosiaan koukuttaa ja pahasti! Itelläkin loppu ylityöt ihan sattumalta just sillon kun sain kajakin Hymyilee

Ei o riemulla rajaa kun Foortilla ajaa!! Farmariin aikoinaan vaihdoinkin just kalastuksen takia. Sain tarpeekseni jatkuvasta tilan puutteesta, kamojen asettelusta ja vapojen kans kikkailusta. Nyt avaa vaan perän ja nakkaa kaikki kamat huoletta sisään, ilman minkäänlaista taistelua.

Viikonloppuna taas avovesille, toi kun tulee hyvin lumella perässä Iskee silmää
maikol
*

0
Poissa


Profiili
« Vastaus #26 : 07.04.11 - klo:21:10 »

itteekin kiinnostanu kajakkikalastus kun ei sitä omaa rantaa/venepaikkaakaan ole.
muutamaa asiaa olen noissa ihmetelly;miten tuolta kajakin takaosasta saa otettua niitä tavaroita rantautumatta?jos istuviltaan pitää selän taakse kurotella nii oletan aika ahnkalaksi.
kun joku pikusen isompi kala,esim. 4kg haukikin tarraa kiinni niin mihkä se laitetaan,jätetään jalkoihin pyöriin?
onko noi kuinka herkkiä aallokolle,eli pysyykö pystyssä ja kastuuko itte kyydissä?järvelle jos tuollasella eksyy nii ennemmin tai myöhemmin joku mulkero kaahaa edes takaisin busterilla sun ohitte.
JuMi
*

0
Poissa



Profiili
« Vastaus #27 : 16.07.11 - klo:13:49 »

Nostatellaas taas porukkaa tutustuun touhuun.

 :arrow: http://www.kajakkikalastus.fi/smf/






Mites ollilla on homma lähteny käyntiin ja onko tullu kalaa?

Maikolille vastausta todella myöhässä Hymyilee
Varmaan kaikista SOT kajakeista löytyy vakautta sen verran, että penkillä voi kääntyä poikittain kurottamaan tavaraa selän takaa. Ei tuota mitään ongelmaa.
Ison kalan käsittely kajakissa onkin vähän kinkkinen homma, mutta kaikkeen keksii kyllä ratkasut. Ite rakentelin punnituspussista kehdon jonka saa koukkuihin kajakin kylkeen, katso linkki ---> http://www.kajakkikalastus.fi/smf/index.php?topic=39.0 tai sit haavi, tai kala esim. Bogaan ja takas uimaan tai, tai...kyllä niitä keinoja on.
Kajakin "kiikkeryyteen" tottuu todella nopeasti ja huomaa kunka vakaita ne oikeesti on. Itellä ei o käyny lähelläkään että oisin kipannut aluksen, vaikka Ride kyllä onkin markkinoiden vakaimpia. Kajakissa tietysti hieman kastuu jos on rajumpaa aaltoa, mutta vaatetus sen mukaan. Itellä käytössä Visionin venepuku ja olo on mitä mainioin. Kesällä saakin sit mennä pelkillä boxereilla Hymyilee
psychocowboy
***

0
Poissa



Profiili
« Vastaus #28 : 16.07.11 - klo:14:02 »

Kesäkuulla Jyväskylän Erä- ja Luonto messuilla tuli bongattua tälläinen



Onko kajakkikansalla kokemuksia moisesta? Kaveri moisesta hieman innostui ja sen 50v päivät lähenee.... Iskee silmää

ollimaha
*****

0
Poissa



Profiili
« Vastaus #29 : 24.11.11 - klo:22:51 »

Kalenteri käy piakkoin joulukuuta, mutta kajakki vielä kovassa käytössä Iskee silmää Vähän on kylmää kyytiä kun lähtee merelle, saaristoon viskelemään jerkkiä tai suspia. Siitäkin tosiaan selviää vaatetuksella. Kalat toisaalta erittäin laiskoja, kylmän veden lannistamia Hymyilee

Mites muut kajakkikapteenit, vieläkö on käyttöä??
Sivuja: 1 [2] 3   Siirry ylös  
  Tulostusversio  
 
Siirry:  

Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2011, Simple Machines