Kalastus - Kauden päätös 2011 17.11.2011

Kauden päätös 2011

Kirjoittelen tämän hieman myöhässä, mutta parempi kuin ei milloinkaan. Rauhoitusajan päätyttyä menimme uistelemaan kymelle ja yllätys yllätys lohia ja taimenia oli noussut todella paljon kymeen, kun vettä oli paljon ja koivukosken voimala oli ollut huollossa ilmeisesti lokakuussa. Ennen rauhoitusajan alkua ei taimenia ja lohia ollut oikeastaan ensinkään joessa. Syönti oli aivan mieletön pilvisellä ilmalla ja kalat olivat jo kuteneet. Vedossa oli ainoastaan pinkit jesset ja kalantulo oli 15min per kala. Suurin narttu painoi 6.5, joka poikani käsissä kuvassa ja muut olivat kolmen kilon kantturoissa. No piti käydä kalassa kolmella kokoonpanolla, kun kiintiö oli täynnä aina samantien. Tähän oli mukava lopettaa vetouistelut ennen talven tuloa. Laitoin kaikki Meritaimeniksi raporttiin, kun en enään kuollaksenikaan muista monta oli kumpaakin, kun kaikkia ei tullut kuvattua. Niin meinasi ihan unohtua, että tulihan sieltä kolme kirreäkin. Ely oli mielestäni tehnyt aika typerän tempun, kun juuri ennen rauhoituksen loppua olivat laittaneet vielä erän kirjolohia, tosin komeita kaikki yli kaksi kiloisia ja hieman tummia väritykseltään, jokeen, kun kerrankin lohet ja taimenet olivat päässeet kutemaan kunnolla. Kirjot on tietääkseni aika pahoja mätirosvoja.

t. Arto
propescador.fi

Luettu 463 kertaa

Reissussa mukana

tilliar

Piilota kommentit

Kommentit

Kirjaudu sisään tai rekisteröidy lisätäksesi kommentin.
KuvaLajitteleAikaKalaPainoPituusPisteetKalastusmuotoVesistö
Meritaimen 24,50 kg17.11.2011
12:00
tilliar
Meritaimen
(6 kpl)
24,50 kg
ka. 4,08 kg
- - Vetouistelu Anjalankoski,
Kymijoki,
Anjalanlahti
Kirjolohi 6,50 kg17.11.2011
12:00
tilliar
Kirjolohi
(3 kpl)
6,50 kg
ka. 2,16 kg
- - Vetouistelu Anjalankoski,
Kymijoki,
Anjalanlahti